RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk

Jag lirar AKKAN på Zeus, jag går gärna med i en guild om det det skulle bli aktuellt

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

spelade ryl1 tyckte det var bra

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

Eftersom det verkar vara lite folk som lirar Ryl här så passar jag på att fråga en grej... (angående min Gunner):

Förut på Betan lirade jag som CON-gunner och körde på samma nu, men jag upplever att den inte är alls så bra som då... trots att jag minns att jag hade ganska usel utrustning jämfört med nu... Tror dock att vissa skills ej är desamma, typ då kunde man han SG, inte nu...

Är det så att CON-gunner har blivit sämre...eller? (jag är lv 45 nu, på betan 40)

Jag vill Kunna köra solo likaså som i party, men vill ej köra något som blir pain in the ass så att säga... förut var ju DEX-gunner det, men hur är det nu, har lite kärvt med tid atm, så hinner ej testa allt så tänkte höra med dig.

Bör jag satsa på en Dex-gunner?

btw. vilken server lirar ni på, samt ras, class och level?
Själv Lirar jag på Zeus som Akkan: Con-gunner (lv45) och Shadow Off. (Lv51)

Tack på förhand
-Appoc

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Jag är inte så jätte erfaren när det gäller ryl2, jag har spelat ryl1 hela tiden.

Jag kan ju rekommendera er att kolla på forumet, http://forum.ryl.com.my/
där kan ni säkert hitta lite svar på era frågor.

Det är som två olika spel ryl1 och 2, majoriteten av dom som spelar ryl spelar ettan.

Permalänk
Medlem

Vilken server lirar alla på?

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

Det kallas RYL 2 annars

Permalänk
Hedersmedlem

Vart köper man böcker till magiker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vart köper man böcker till magiker?

hos tränaren, fast du får gå till human tränaren först. adventure trainer heter han tror jag, sen när du blir sorc/Enchanter går du till mage tränaren.

du och jag är tydligen magiker av få som spelar det, alla på forumet säger att dom är dåliga verkar det som, men det finns en so msäger att dom är bra om man spelar dom rätt, och att dom är svåra.

jag testar utmaningen

spelar du på hades?

om några är intresserade kan jag skapa en swec guild på den servern

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
hos tränaren, fast du får gå till human tränaren först. adventure trainer heter han tror jag, sen när du blir sorc/Enchanter går du till mage tränaren.

du och jag är tydligen magiker av få som spelar det, alla på forumet säger att dom är dåliga verkar det som, men det finns en so msäger att dom är bra om man spelar dom rätt, och att dom är svåra.

jag testar utmaningen

spelar du på hades?

om några är intresserade kan jag skapa en swec guild på den servern

Jag hade kvar min lvl 36 sorcerer så jag ville fortsätta spela med den :). Det var ju bara det att mina magier inte fanns kvar :p.

Permalänk
Medlem

har ett problem, tänkte få min flickvän att spela det med mig, men ettp roblem kommer upp, med low detail går det icke starta, kommer fram att namebox.dds inte finns, smart som jag är tog jag den ifrån vanliga texture mappen och lade in i lowtexture mappen, allt funkar på min dator, men på hennes startar datorn om(?), och på medium/high fungerar det inte, antagligen för att hon har ett intergrerat grafikkort.

någon som har något tips?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
hos tränaren, fast du får gå till human tränaren först. adventure trainer heter han tror jag, sen när du blir sorc/Enchanter går du till mage tränaren.

du och jag är tydligen magiker av få som spelar det, alla på forumet säger att dom är dåliga verkar det som, men det finns en so msäger att dom är bra om man spelar dom rätt, och att dom är svåra.

jag testar utmaningen

spelar du på hades?

om några är intresserade kan jag skapa en swec guild på den servern

Du varför är det så att jag knappt kan döda de monstrerna jag kunde döda förut?

Jag klarade stone dummies ganska lätt förut, nu kanske jag kan få ner 1 på 5-10 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Du varför är det så att jag knappt kan döda de monstrerna jag kunde döda förut?

Jag klarade stone dummies ganska lätt förut, nu kanske jag kan få ner 1 på 5-10 min.

hm kolla så du satt ut stats? EQ kanske? typ mega stav med massa magic?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Fan vad kul detta spel är! Måste fan göra en Guild sen.
Edit: Förresten så har jag en lvl 37 warrior som heter Zalmanusa på Hades och en 30 Cleric som heter Wort på samma server.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
hm kolla så du satt ut stats? EQ kanske? typ mega stav med massa magic?

Statsen är ju kvar från det gamla

Så här har jag det nu.

Permalänk
Medlem

Jag har testat det lite mer nu och det är faktist ganska kul. Jag har en lvl 16 sorcerer på hades. Men jag har märkt endel små buggar och lite rolig engelska på vissa ställen

EDIT: Vad är maxlevel? Med tanke på att man levlar väldigt snabbt så borde den vara ganska hög...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Jag har testat det lite mer nu och det är faktist ganska kul. Jag har en lvl 16 sorcerer på hades. Men jag har märkt endel små buggar och lite rolig engelska på vissa ställen

EDIT: Vad är maxlevel? Med tanke på att man levlar väldigt snabbt så borde den vara ganska hög...

Man levlar bara fort ibörjan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Fan vad kul detta spel är! Måste fan göra en Guild sen.
Edit: Förresten så har jag en lvl 37 warrior som heter Zalmanusa på Hades och en 30 Cleric som heter Wort på samma server.

Jag är med på en Guild :), jag har en lvl 30 warrior som heter Elato.

Visa signatur

Konstigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Du varför är det så att jag knappt kan döda de monstrerna jag kunde döda förut?

Jag klarade stone dummies ganska lätt förut, nu kanske jag kan få ner 1 på 5-10 min.

Vet ej riktigt, nu tar jag stone dummies någorlunda enkelt med min Lv 51 Shadow, med bra eq, imo.

Förut så upplevde jag att min CON-gunner totalröjde och kunde ta 10+ av samma mob samtidit, nu dör min nya (som har bättre EQ) om jag tar mer än 4 av samma som jag då tog, samt att jag är 5 levels högre nu. :S

skillsen kanske blivit sämre eller monstrena svårare?

btw. såg ovan att du fortsatte på ditt gamla acc, Jag hade också flera acc men glömt pass, ni vet ej hur jag ska få tillbaka mitt pass? för sektionen om det på sidan är under konstruktion som det står, vilket det lär dröja då de inte verkar vara så pigga på att uppdatera sidan...

Eftersom inge verkade lägga märke till min post och den ligger numera bortglömd längre upp så tar jag upp det här igen:

Citat:

Eftersom det verkar vara lite folk som lirar Ryl här så passar jag på att fråga en grej... (angående min Gunner):

Förut på Betan lirade jag som CON-gunner och körde på samma nu, men jag upplever att den inte är alls så bra som då... trots att jag minns att jag hade ganska usel utrustning jämfört med nu... Tror dock att vissa skills ej är desamma, typ då kunde man han SG, inte nu...

Är det så att CON-gunner har blivit sämre...eller? (jag är lv 45 nu, på betan 40)

Jag vill Kunna köra solo likaså som i party, men vill ej köra något som blir pain in the ass så att säga... förut var ju DEX-gunner det, men hur är det nu, har lite kärvt med tid atm, så hinner ej testa allt så tänkte höra med dig.

Bör jag satsa på en Dex-gunner?

btw. vilken server lirar ni på, samt ras, class och level?
Själv Lirar jag på Zeus som Akkan: Con-gunner (lv45) och Shadow Off. (Lv51)

Tack på förhand
-Appoc

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Även jag spelar en del. Har just nu bara en archer lvl 42 på Zeus. Jag och en polare tänkte skaffa guild snart, feel free to join :). Nickar Supremee

Permalänk
Hedersmedlem

Jag spelar på Zeus som mage, människa. Vet inte vad det heter på RYL-språk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
är det jag som ser i syne, eller står alla tre och pressar fram skrevet?

Hahaha, man ser väl vad man vill se, eller hur. Ska definitivt testa detta, skrevframhävande missfoster online tänder jag på som fan.

Permalänk

Ok idag blir det nog att skapa guild på Hades. Lite frågor bara.
1. Vad ska guilden heta?
2. Vilken Nation ska det vara?
3. Vilka vill joina?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Jag har testat det lite mer nu och det är faktist ganska kul. Jag har en lvl 16 sorcerer på hades. Men jag har märkt endel små buggar och lite rolig engelska på vissa ställen

EDIT: Vad är maxlevel? Med tanke på att man levlar väldigt snabbt så borde den vara ganska hög...

Maxleveln i ryl är 95

Permalänk
Medlem

Jag spelar på Zeus som Warrior, människa. Vet inte vad det heter på RYL-språk

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Ok idag blir det nog att skapa guild på Hades. Lite frågor bara.
1. Vad ska guilden heta?
2. Vilken Nation ska det vara?
3. Vilka vill joina?

1. Något fräckt
2. Jag spelar iaf den nation som man får 2 skill points av, vet inte vad den heter.
3. Jag är med om du följer kravet åvan

EDIT: Pma mig sedan om ni vill när guilden är skapad, Xanxora en Sorceror, kanske byter till en tank/damage gubbe, vet inte ännu. beror på om denna håller.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Just det förresten ska den bara vara svensk eller?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Just det förresten ska den bara vara svensk eller?

dunno hade väll varit roligt med lite annat folk med kanske vet inte gör som du vill

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Hmm... Kan inte komma på nått. Någon som har förslag?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Hedersmedlem

Vart kan man använda chaos stone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vart kan man använda chaos stone?

t.ex om du vill restributa stats. behöver en sådan. vart hittade du den?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)