Remote desktop till ett stort antal andvändare?

Permalänk
Medlem

Remote desktop till ett stort antal andvändare?

Hej

Undrar vad ni har att rekommendera för program för att administrera ett stort antal andvändare från ett ställe? Tex. jag vill uppdatera en mjukvara i varje dator, jag vill inte göra en åt gången utan alla på samma gång. Det kanske handlar om 10 000 andvändare!

Har tittat på ett antal program VNC, SMS (microsoft), Symantec , Symantec LiveState Client Management Suite.

Jag vill kunna jobba i bakgrunden utan att andvändare loggas ut eller ser mina "rörelser" som i tex. radmin eller windows egna remote desktop!.

Ge mig förslag : )

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

För att uppdatera mjukvara på 10 000 datorer ska du inte köra något annat än System Management Server (SMS), det blir ett hästjobb om du ska sitta och installera 10 000 datorer för hand.

Vad jag vet så kan du inte ta över 10 000 datorer med ett program och installera uppdateringar, tänk bara på hur mycket bandbredd det går åt för att hålla en uppkoppling öppen.

Som sagt var, kör SMS det absolut bästa i detta sammanhang.

Lycka till

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Så som jag trodde : ) Försöker bara hitta andra program så man inte
stirrar sig blint på microsoft vilket man lätt kan göra ibland!

Annars ge mig förslag

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Kolla på upkeeper... samma processtänk (exakt) men snabbare implementation, ett par veckor gentemot ett år eller mer, billigare, bara microsoft produkter ligger i grunden. Se det som SMS-lite.

http://www.upkeeper.se/

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Misstänker att servern är en windows server eftersom du skriver i denna forumstråden. Om så är fallet kan du ju skuta ut program så att de installeras t.ex. nästa gång användaren loggar in på datorn.