Counter-strike [CS] hänger sig

Permalänk

Counter-strike [CS] hänger sig

Hejsan, Har ett väldigt stort och jobbigt problem. Jag kanske hinner spela CS i max 20min om jag har tur, sedan hänger sig allt och jag kan inte göra någonting. Och måste starta om datorn.
Har varit så här ända sen jag bytte Moderkort och processor.Men aldrig med mina gammla grejer.

Gammla Grejer

Moderkort: ???
Processor: Intel Pentium Celeron 2.8GHz

Nuvarande Grejer

Moderkort: ASUS A8V-MX
Processor: AMD Athlon 64 3700+ [2.2GHz]
Minne: 512MB
Grafikkort: ATI Radeon 9600 SERIES

Hur kan jag fixa detta?
Eller vad kan det bero på?

Väldigt tacksam för seriösa svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du installerat om windows efter du bytte hårdvara, alt lagt in alla drivrutiner?

Permalänk

Ja, Jag har installerat om Windows, Och lagt in drivrutiner som följde med till kortet på en skiva!

Permalänk
Medlem

sitter kylningen på processorn rätt?

Permalänk

Jag har kollat nu och kylaren sitter rätt!

Permalänk

Jag har nästan samma problem.
Jag kan spela alla banor förutom dem nya som de_nuke
å cs_Militia.
Efter ett tag börjar de hacka till slut så hänger sig datorn

Har
Asus a8n-e
amd 3500+
2x512 Corsair XMS3200C2
Pov 7800gt 256mb.

Samma sak hände innan jag satte i mitt 7800gt idag.
hade då ett Power Colour x850xt 256mb
Nån som har en aning om vad de kan vara?

/Micke.

Permalänk

Det låter nästan som felet med min gamla burk. Man kunde lira eller vad man nu ville göra i ungefär 3 minuter sen låste sig datorn. Var tvungen att klocka ner processorn, antagligen för att tomtarna som satte ihop datorn lyckades mindre bra med nånting. Vad vet jag inte men nedklockningen hjälpte.
Men men, om du vill kan du ju testa att klocka ner den. Hjälper det så vet du ju ungefär vad som problemet är. Du kanske också ska ha något program som kollar CPU tempen? MBM eller Aida32 eller så.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Prova att ladda ner de senaste drivrutinera till ditt grafikkort, isället för de som följde med kortet.

Permalänk
Medlem

Kan väl även vara ditt grafikkort som blir alldeles för varmt. Mycket damm i kylflänsarna? Fläkt som kanske stannat?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Värme är ju ett ständigt återkommande ord när det gäller liknande problem. En annan tanke är att nätagget är för klent.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

Stäng av high dynamic range (HDR) i video options det löste problemet för mig. båda de banorna du nämnde har hdr.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kingfisher
Stäng av high dynamic range (HDR) i video options det löste problemet för mig. båda de banorna du nämnde har hdr.

Känns nog som trådägaren spelar 1.6.

Har du installerat drivrutiner till moderkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Känns nog som trådägaren spelar 1.6.

Har du installerat drivrutiner till moderkortet?

Jag tror att han menar CSS faktiskt. Med tanke på att han säger att nuke och militia är nya banor vilket de är i CSS. Så testa det som Kingfisher skriver, stäng av HDR.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Jag tror att han menar CSS faktiskt. Med tanke på att han säger att nuke och militia är nya banor vilket de är i CSS. Så testa det som Kingfisher skriver, stäng av HDR.

Det var inte trådskaparen som hade problem med nuke och militia

Permalänk

Jag har stängt av hdr både med mitt ati å nvidia kort,
gjorde ingen skillnad.
Jag har ett hiper 580w nätagg.
så inge strömproblem.sedan så har jag en vanessa kylare
som kyler processorn bra.

Permalänk
Medlem

MONTERA MER FLÄKTAR!!!!

Hade samma problem...kunde spela ca 45 min sen hängde set sig och sa : hl2.exe måsta avlutas bla bla ...

Jag monterde en fläkt till grafikkortet och hdd och har aldrig haft problemet igen....

Plus att jag kör nu med öppet chassi...

Visa signatur
Permalänk

Jag har flere 12or i chassit
graffet har inte kvar orginal kylaren inte heller processorn.
Så inge värme problem.
Har det svalt å skönt i burken.sedan så är det ju bara 2 banor som buggar.
inte alla banor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Det var inte trådskaparen som hade problem med nuke och militia

Hehe, så går det när man inte är koncentrerad

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

har också samma problem, har även nytt moderkort, formaterat datorn 3 ggr

Permalänk
Medlem

Värmeproblem säger Saida.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Jag hade samma problem innan. Jag leta ballen av mig för att hitta ett svar ... Hittade inget och testade lite olika saker. Jag fixade det till slut. Detta är vad jag gjorde. Jag satt och spela på det intergrerade ljudet på mobo. Jag gick in i biosen och stängde av ljudkortet. avinstallerade drivisarna till det och satte in ett sblive kort och instalerade det. funka prima sen.

hoppas det hjälper

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )