Nya Final Fantasy XII Scans

Permalänk
Avstängd

Nya Final Fantasy XII Scans

Mindre än en månad kvar tills det släpps i Japan.

Permalänk
Medlem

Ser ricktigt fint ut, skall inskaffas såklart

Permalänk
Medlem

Sweet.. De verkar laggt mycket tyngd på schack-brädes-grejjen i artikeln, vad det nu än är..
Fin karta för övrigt.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
schack-brädes-grejjen

Det är som sphere griden i FFX, om jag har fattat det rätt.

Permalänk
Inaktiv

jag har spelat demot på FFXII, jag tycker spelet sög otroligt mycket, mest var det striderna och designen som störde mig

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att man kommer att kunna lvla i spelet, stör mig oerhört på det mesta i FFX. Så som sphere griden och att man inte lvlar.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
jag har spelat demot på FFXII, jag tycker spelet sög otroligt mycket, mest var det striderna och designen som störde mig

Det funkar som FFXI ungefär. *Har också spelat demot*

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

vad är det här för nått är det till konsol pc eller är jag helt ute å cyklar...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
vad är det här för nått är det till konsol pc eller är jag helt ute å cyklar...

FFXI är ett mmorpg och finns till PS2/PC (På väg till xbox också), FFXII är PS2 exklusivt.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

fan måste verkligen ta o skaffa mej ett PS2 och så man kan lira FFXII då (var väl till PS2?), samt att lira FFX för en gång skulle. En riktig FF-fan som bara lirat FF1-9 är inte bra

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
jag har spelat demot på FFXII, jag tycker spelet sög otroligt mycket, mest var det striderna och designen som störde mig

Smaksak antar jag. Har inte spelat det men sett större delen av filmer som finns omkring och tycker att designen är det mest tilltalande med spelet. Tyckte inte de använde hårdvaran särskilt bra i FFX, på tok för spretigt och mycket tvivelaktig design (typ skepp som ser ut som bollar och stora monster som bara svävar).

Givet köp!
När släpps det i europa, nån som vet?

Btw. så kommer väl Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus snart också?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad folk har emot sphere grid:en. Jag tycker den är väldigt smidig och käck på alla vis.

Permalänk
Medlem

Sphere Grid får dom gärna fortsätta med, var ett jättebra sätt att utveckla karaktärerna på, välja vilka som skulle kunna vad osv.

Permalänk
Medlem

Tycker att FF7 haft bästa systemet hittils. Men ff9 å 10 va bra med. Kan va rätt kul med variera. 8an har jag hoppat över men man kanske ska ta å skaffa det. Dessa bilder gör man verkligen FF sugen.

Permalänk
Medlem

Fan vad jag längtar...

Men vi brukar ju inte få det förrens ett år efter det släpps i Japan, så det är väl samma visa denna gång.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Ser fint ut! Gillar dock inte att man måste springa runt i fighterna Klassiska FF FTW! Men världskartan ser stor och härlig ut!:)

Och det där med sphere-grid, personligen hatar jag det. Materia is the shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
Ser fint ut! Gillar dock inte att man måste springa runt i fighterna Klassiska FF FTW! Men världskartan ser stor och härlig ut!:)

Och det där med sphere-grid, personligen hatar jag det. Materia is the shit!

det funkar som sagt ungefär som FFXI i fighterna, vilket är helt ok

edit:

Finns lite modemdödarbilder på:
http://swoc.mine.nu/swoc/Skinny%20Puppy/FinalFantasyXI/

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Så finns den en fingervisning om när FFXII kommer till ps2:an här i europa?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Det e ju lite roligt att final fantasy skulle vara det sista spel han gjorde så blev det en så stor efterfrågan på spelet så att det kom nåra till hehe

Visa signatur

Wowra

Permalänk
Medlem

Någon måste väl kunna översätta? eller känna någon som kan? Japanska är ju så poppis nuförtiden. Men fina bilder iallafall.

Permalänk
Medlem

tackar för dessa:D

Visa signatur

HEY YA!

Permalänk

Ser fint ut, men det dröjer nog ett tag efter att det kommit ut i Japan.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Avstängd

Med bara 20 dagar kvar tills det kommer ut i Japan han någon på GAF gjort en tråd där han kommer att posta 20 anledningar till varför FFXII kommer bli bästa rollspelet nånsin.

http://www.ga-forum.com/showthread.php?t=87453&page=1&pp=50

Citat:

Today is Feb 23rd in Japan/Asia. Final Fantasy XII arrives in Asia on March 14th. Thus we have reached the TWENTY DAY FINAL COUNTDOWN. Throughout the next twenty days, me and duckroll will be giving the world TWENTY REASONS why Final Fantasy XII will not only be the GoTY, not only be the best FF ever, not only be the best rpg ever, but will rock your socks off!

During this countdown, users can feel free to pour out their feelings of love towards Final Fantasy XII and describe how the last four years of waiting for the game has changed their life.

The only rules of the thread are:

A. No spoilers for those who are in media blackout
B. No pictures please besides those posted one per day by either me or duckroll
C. You must not speak ill will against Matsuno

That is all.

Lite småkul.

Permalänk
Medlem

ser fram emot det här, har spelar alla FF-spel och gillar dom flesta mer eller mindre.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc