Miranda, authorization, serverlista, problem

Permalänk
Medlem

Miranda, authorization, serverlista, problem

Installerade precis senaste builden av miranda och upptäckte att på ett gäng av personerna i lisan fanns menyalternativet "Request Authorization"
jag vet att jag inte alltid kryssat i "request authorization" när jag har addat någon, men vad innebär detta egentligen?

Sen så har jag miranda inställt på att alltid uppdatera serverlistan när jag lägger till eller tar bort någon. Från Miranda ser allt bra ut och miranda själv tycker att alla mina kontakter ligger med på servern.
MEN!
När jag startar Icq2go från icq's hemsida så är det ett jävla gäng av mina kontakter som inte finns med.

I miranda har jag 41 kontakter, varav 19 är online.
I icq2go fanns 23 kontakter, varav 11 var online.
Dessutom fanns 7 kontakter under "awaiting authorization"

Det är alltså 11 kontakter som bara är försvunna i icq2go

Hur går detta ihop egentligen? Ljuger miranda när det säger att alla kontakter finns på servern? Vad händer om jag installerar en annan icq-klient och vill uppdatera från servern? Kommer jag att förlora en massa kontakter? Och hur ska jag bära mig åt för att alla ska finnas med på servern/i icq2go?

Permalänk

Välj trillian istället, grymt bättre program!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Ehhmm...
Det var nästan 3 år sen jag skapade tråden och problemet har löst sig för längesen. jag minns inte hur

Men grattis till att ha grävt upp en 3 år gammal tråd bara för att göra lite reklam för trillian. Jag kör fortfarande miranda och allt funkar bra btw