Permalänk

En ny bra router

Hej

Nu ska ja försöka attinte skriva för långt, för då har ja märkt att vissa inte orkar att svara

I dagsläger har jag 24/1, och jag skulle få ut det om det inte var för mina jävla router.
Nu har ja ställt den i trappen, och det e inte ens 15 meter in i mitt rum, å jag får sån kass hastighet, jag har mellan 2-5 staplar i signalstryka.
Jag har bara testat att dra en kabel från modemet till min dator, då blir det mycke mycke bättre. kan säga att alla datorer går på trådlöst, å alla har jättehög ms i tex wow.

Pengar spelar ingen roll, jag vill ha nåt som verkligen funkar.
Jag har en di-614+.

Tack

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Gäst

Dom nya Belkin eller Buffalo prylarna som är baserade på MIMO tekniken skall vara ett steg uppåt.

Permalänk

Finns det någon specifik modell du kan rekomendera, tänkte på denna, är det nåt att ha?
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&child...

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hermelinen
Finns det någon specifik modell du kan rekomendera, tänkte på denna, är det nåt att ha?
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&child...

enligt Tom så skall den här göra susen http://www.tomsnetworking.com/Reviews-256-ProdID-WPNT834.php

Permalänk
Medlem

dra en TP sladd, det är det enklaste/billigaste/stabilaste..

Ska du prompt a wavelan så köp en ren accesspunkt, modell Cisco/HP/3Com , och koppla till din router.

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

Cisco, 3com eller liknande företag... Då får du en router att lita på!

Ett alternativ är ju att använda en gammal dator med några nätverkskort och linux på som router, då får du mycket bättre hastighet mot nätet och snabbare switchning än en billig vanlig.

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk

Det låter ju bra men jag e bara ute efter en normal och vanlig router :/
Ska man slå till på den som Bitcho nämnde?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Linksys är ju Cisco

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mson
Linksys är ju Cisco

Liksys ägs av Cisco vilket inte automatiskt gör allt det står linksys på till fullfjädrade Ciscoprodukter på samma sätt som en Simca inte är en Bentley.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte