Permalänk
Medlem

Stepping - Athlon64 X2 3800+

Hos vissa internetförsäljare har man möjlighet att välja vilken stepping man vill ha - E4 eller E6.
Har jag förstått rätt att E4 är att föredra?

Hos de som inte anger vilken stepping man får, kan man utgå från att de numera har den senare av dem (då denna processor faktiskt funnits ett tag), alltså E6?

Kommer inom någon dag att lägga en beställning så snabba svar önskas :).

Permalänk
Geeks
SweClockers

Beställde en 3800+ från datorbutiken för cirka en vecka sedan, fick en E4 LDBHE. Går just nu i 2,6Ghz @ 1,4V.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Beställde en 3800+ från datorbutiken för cirka en vecka sedan, fick en E4 LDBHE. Går just nu i 2,6Ghz @ 1,4V.

Ok, vilken kylning kör du med?

Kanske inte spelar så stor roll ändå vilken man får?
Har egentligen inte tänkt klocka speciellt, men jag måste ju testa iaf

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S|eeper
Ok, vilken kylning kör du med?

Kanske inte spelar så stor roll ändå vilken man får?
Har egentligen inte tänkt klocka speciellt, men jag måste ju testa iaf

Zalman 7000B-Cu

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Beställde en 3800+ från datorbutiken för cirka en vecka sedan, fick en E4 LDBHE. Går just nu i 2,6Ghz @ 1,4V.

hur fan kan den gå så bra???? Jag kan typ inte ett jota om klockning men har försökt som fan med min x2 3800+

kom upp till 2450mhz @ 1,375V (orginal 1.300V)

Sen när jag höjjer mer får jag blådump i windows.. Försökt ändra timings men fattar inte riktigt vad jag ska ändra så det går åt helvete...

Btw: Någon som vet vad HT Freqency är i bios? finns typ 1x 1.5x 2x 3x... osv till 5x tror jag..
Satte den på 3x, tyckte ha för mig att något som hette HT skulle ha 3x vet dock inte varför

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HT*FSB<1000; håll dej efter det så ska det går bra, för att göra det enkelt, sätt din ht=3x så länge du inte har en fsb på över 333 gl

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pphille
hur fan kan den gå så bra???? Jag kan typ inte ett jota om klockning men har försökt som fan med min x2 3800+

kom upp till 2450mhz @ 1,375V (orginal 1.300V)

Sen när jag höjjer mer får jag blådump i windows.. Försökt ändra timings men fattar inte riktigt vad jag ska ändra så det går åt helvete...

Btw: Någon som vet vad HT Freqency är i bios? finns typ 1x 1.5x 2x 3x... osv till 5x tror jag..
Satte den på 3x, tyckte ha för mig att något som hette HT skulle ha 3x vet dock inte varför

Alla processorer är unika, att en processor med tillsynes identisk modellbeteckning klockar bra betyder inte att alla andra gör det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Man kan välja vilken steppning man vill ha på www.shg.biz men E4:an är typ 50-100kr dyrare.

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk

Jag har också en E4 LDBHE gör 2500mhz @ 1,35v på mitt asrock kort.
Max verkar vara runt 2800mhz med 1,55v.

edit: Fan min var inte en LDBHE, det var en CDBHE.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560