Permalänk

Multipier?

Clocks

Core Speed 1250.0 MHz
Multipier x 5.0
HTT 250.0 MHz

varför kan jag inte få multipier på x 10.0 hela tiden.. kan bara ha den på startup lr mindet än x 10.0 hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du har Cool N Quiet aktiverat. Det drar ner klockfrekvensen när du inte belastar processorn. Stäng av det i bios så går det bättre.

Permalänk

Multipier x HTT = Core Speed

Eftersom du har höjt HTTn så kommer processorhastigheten (Core Speed) att överklockas om du bibehåller multiplierns värde sedan tidigare. Kanske är det helt enkelt så att din processor inte klara av den sortens överklockning, i alla fall inte med de inställningar du har.

Berätta gärna mer om ditt system så att det går att hjälpa dig. Vilken CPU har du? Vilket moderkort? Vilka relevanta BIOS-inställningar? Med mera...

Det rekommenderas att man hjälper sig själv via Överklocknings-FAQn om man har enklare frågor eftersom de flesta redan är besvarade där på ett pedagogiskt sätt:

Överklocknings-FAQ

EDIT: Hehe, såg fel på datumet.

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

tack det funka.. kan man göra så det går och ändra multiplier på en AMD Athlon 64 3200+ S939?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmis2001
tack det funka.. kan man göra så det går och ändra multiplier på en AMD Athlon 64 3200+ S939?

Multipliern är olåst neråt och ska gå att ändra om ditt moderkort stödjer det.

Permalänk

jo neråt kan jag men går det och fixa så man kan höja?

Permalänk
Medlem
Permalänk

men jag kan inte hitta vart man ställer ner HTT i bioset. från x5 till x3.. jag hittar bara så man kan ändra bit och MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmis2001
men jag kan inte hitta vart man ställer ner HTT i bioset. från x5 till x3.. jag hittar bara så man kan ändra bit och MHz

Ställ frekvensen ("MHz") till 600 för 3x, 800 för 4x och 1000 för 5x.