reklamation på datorbutiken.com?

Permalänk

reklamation på datorbutiken.com?

Någon som har erfarenhet av reklamation hos datorbutiken.com

Jag ska reklamera ett trasigt moderkort. Hur lång tid brukar det ta?

Moderkortet är helt nytt men dött.

Visa signatur

E8400 4Gb HD4830...bla... bla...

Permalänk
Medlem

Det där med reklamationer varierar tidsmässigt. För mig tog det sammanlagt 6 arbetsdagar att få ett nytt moderkort från db och då hade jag även skrivit lite utförligt hur jag hade testat och att jag hade lokaliserat felet till kondingarna.

Fredag - skickar moderkortet
Onsdag - Db fastställer att moderkortet är kaputt
Fredag - Hämtar ut mitt nya moderkort (utan avi)

Permalänk
Medlem

fast Jumbo, du måste ju då tänka på att moderkortet kom fram först på måndagen till dem...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Re: reklamation på datorbutiken.com?

Om moderkortet är helt nytt är det ingen reklamation utan ett garantiärende. I dessa fall kan vi många gånger skicka ut ett nytt moderkort direkt om felet är väldokumenterat och det står utom rimligt tvivel att det är defekt. Tiden det tar annars beror på hur mycket returavdelningen har att göra för tillfället och hur komplicerat ärendet är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalleplutt
Någon som har erfarenhet av reklamation hos datorbutiken.com

Jag ska reklamera ett trasigt moderkort. Hur lång tid brukar det ta?

Moderkortet är helt nytt men dött.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Ok!

Moderkortet är ett Asus A8N-E (ASA8N-E) som köptes 22/2
Kortet reagerar inte power-on utan är helt dött. Testat med 2 olika
nätagg. Cpu och minne är testat i annan dator och fungerar felfritt.

Visa signatur

E8400 4Gb HD4830...bla... bla...

Permalänk

Ok, men testa då först moderkortet utanför chassit (ESD-skydda!) och se om det bootar upp då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalleplutt
Ok!

Moderkortet är ett Asus A8N-E (ASA8N-E) som köptes 22/2
Kortet reagerar inte power-on utan är helt dött. Testat med 2 olika
nätagg. Cpu och minne är testat i annan dator och fungerar felfritt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

även detta har jag testat utan resultat....

Visa signatur

E8400 4Gb HD4830...bla... bla...

Permalänk

Ok, kolla då att du inte råkat sätta PowerOn till PowerLED. Får du inte det att fungera, skicka ett PM till mig med ditt kundnr och ordernr så skickar vi ut ett nytt moderkort till dig med en fraktlapp så du kan returnera kortet. Returnera kortet i originalkartong, men packa ner alla nya kablar etc. med returen. Skulle det visa sig att kortet är fysiskt skadat eller om det fungerar felfritt så debiterar vi för det dock, det hoppas jag dock inte ska behövas.
Förpacka sedan kortet i ytterliggare en kartong + emballagematerial, även om kortet ÄR defekt skall det sändas som om det vore fullt fungerande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lalleplutt
även detta har jag testat utan resultat....

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

"Gods som ej är märkt med av oss godkänt returnummer
skickas tillbaka utan åtgärd."

Nja datorbutiken har ni verkligen rätt att göra så för vad jag vet så anser KO att man inte kan göra så bara pga att rmanummer saknas och jag vet andra företag som skriver att det istället tar längre tid att hantera returärrendet vilket jag kan köpa då det ju underlättar er hantering att bara skriva in rma och sedan vet ni vart den reklamationen ska någonstans istället för att ni får öppna paketet och läsa på kunds beskrivning beroende också på vad det är för produkt var den ska.

Permalänk

suck!

Fick precis mitt helt nya moderkort som var DOA utbytt. Men nu funkar inte grafikkortet från samma order heller. Extrem otur eller vad?

Visa signatur

E8400 4Gb HD4830...bla... bla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
"Gods som ej är märkt med av oss godkänt returnummer
skickas tillbaka utan åtgärd."

Nja datorbutiken har ni verkligen rätt att göra så för vad jag vet så anser KO att man inte kan göra så bara pga att rmanummer saknas och jag vet andra företag som skriver att det istället tar längre tid att hantera returärrendet vilket jag kan köpa då det ju underlättar er hantering att bara skriva in rma och sedan vet ni vart den reklamationen ska någonstans istället för att ni får öppna paketet och läsa på kunds beskrivning beroende också på vad det är för produkt var den ska.

Känns som att det finns viktigare saker att bråka om. Skriv bara rmanumret på paketet vetja

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Känns som att det finns viktigare saker att bråka om. Skriv bara rmanumret på paketet vetja

Hört talas om den mänskliga faktorn dvs jag har själv glömt en gång att skriva rmanummer på paketetet men som tur var var det inte datorbutiken.com som det skulle till utan komplett som fixade det även om det då tog någon dag extra.

Har inte du glömt eller gjort fel nån gång?

Sen uppmanar jag ingen att inte skriva rmanummer på paketet utan det är så att alla kan glömma nån gång och då KO inte anser att uteblivet rmanummer är något skäl till att skicka tillbaks paketet då företaget lätt isf kan öppna paketet och läsa på felbeskrivningen vad det gäller så är det lätt fixat med lite extratid för personalen på det förataget så jag vill påstå att det är ren slöhet att företaget inte tar hand om reklamationer vid uteblivet rmanummer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Hört talas om den mänskliga faktorn dvs jag har själv glömt en gång att skriva rmanummer på paketetet men som tur var var det inte datorbutiken.com som det skulle till utan komplett som fixade det även om det då tog någon dag extra.

Har inte du glömt eller gjort fel nån gång?

Sen uppmanar jag ingen att inte skriva rmanummer på paketet utan det är så att alla kan glömma nån gång och då KO inte anser att uteblivet rmanummer är något skäl till att skicka tillbaks paketet då företaget lätt isf kan öppna paketet och läsa på felbeskrivningen vad det gäller så är det lätt fixat med lite extratid för personalen på det förataget så jag vill påstå att det är ren slöhet att företaget inte tar hand om reklamationer vid uteblivet rmanummer.

Har du fått tillbaka en retur utan att den behandlats för att du glömt skriva returnumret på paketet?

Permalänk

Hur kan man få tag i antistat påsar på ett smidigt sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuppetShow
Har du fått tillbaka en retur utan att den behandlats för att du glömt skriva returnumret på paketet?

Nope men den jag svarade tyckte att det inte var något att bråka om vilket det inte är men jag vill än en gång påpeka att vem som helst kan glömma vilket var det jag menade med mitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markansoft
Hur kan man få tag i antistat påsar på ett smidigt sätt?

Clas Ohlson kanske har

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk

Elfa har antistatpåsar...

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: reklamation på datorbutiken.com?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Om moderkortet är helt nytt är det ingen reklamation utan ett garantiärende. I dessa fall kan vi många gånger skicka ut ett nytt moderkort direkt om felet är väldokumenterat och det står utom rimligt tvivel att det är defekt. Tiden det tar annars beror på hur mycket returavdelningen har att göra för tillfället och hur komplicerat ärendet är.

Ok...jag vill inte vara kinkig. Jag ser att detta är ett gammalt inlägg, men retur av helt ny trasig vara till försäljare är så mkt reklamation det bara kan bli. Reklamation : När varan är trasig från början. Garanti är något man använder sig av t.ex. "garanti mot alla hårdvarufel inom 1år från köp" osv...

Hoppas bara det vara någon bakom ratten som var lite trött när han skrev inlägget...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.