BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
prova at starta BF2 och kör "Apply" i video options och sen starta en bana.
gå ur spelet och starta BF2 igen.
starta en bana utan att gå in i video options och välja Apply,då ska optimizing shaders köras igång.

yup testade det MEN Det kommer inte upp nån ruta med ''optimizing shaders'' det ända som hände var att skuggorna va bort,fast det är ju skumt det borde väll stå optimizing shader ändå?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

hm kan man få en purple heart på en runda eller måste man sabba sina "stats" för att få den?

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
hm kan man få en purple heart på en runda eller måste man sabba sina "stats" för att få den?

Jag har försökt 1 gång att få dne men jag vete fan vad jag gjorde fel.

Måste man dödas 20ggr av en FI eller kan man dödas av FIs art okcså eller bara genom vanliga vapen??

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk

Borde inte det bli ringar på vattnet när man skjuter?

Permalänk
Medlem

Ok det löste sig nu Genom att jag rensade cachen i Mina dokument/Mods/bf2/cache rensade allt som fanns där startade bf2 ändrade till det jag ville ha sen startade game då började den ''optimizing''

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

En fråga, kan man bara spela wake island mappen i vanliga bf2 och inte i sf?

Edit: Och vilka banor finns det flygpaln på? Jag har inte hittat ett ända;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
En fråga, kan man bara spela wake island mappen i vanliga bf2 och inte i sf?

Edit: Och vilka banor finns det flygpaln på? Jag har inte hittat ett ända;)

Flygplan och helikoptrar finns det på nästan alla 32 player och 64 player banor. Du måste dock lira multiplayer för att kunna spela dessa. Om det inte har kommit ut någon mod som fixar detta än.

Edit: Eller syftade du på SF? Där finns det inga flygplan har jag för mig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Flygplan och helikoptrar finns det på nästan alla 32 player och 64 player banor. Du måste dock lira multiplayer för att kunna spela dessa. Om det inte har kommit ut någon mod som fixar detta än.

Edit: Eller syftade du på SF? Där finns det inga flygplan har jag för mig.

vf uppgraderar du inte din dator?

Permalänk
Avstängd

finns det nån ursäkt från EA varför inte Modern Combat kommer till den optimala plattformen delvis PC.
nån som har koll?

spelet verkar ju helt grymt!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
finns det nån ursäkt från EA varför inte Modern Combat kommer till den optimala plattformen delvis PC.
nån som har koll?

spelet verkar ju helt grymt!

För att BF2 finns till PC, den versionen du ser till 360 är en enormt upphottad version på vanlig PS2 och xbox versionen + lite extra grejjer, fast i grunden samma sak, bara bättre effekter mer shiny stuff o sånt...

den kommer int till PC, vi har redan BF2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
vf uppgraderar du inte din dator?

Va?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan

vi har redan BF2

och dom har BF3
det där är ingen upphottning det är ett helt nytt spel!!,iallafall till det grafiska.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
Borde inte det bli ringar på vattnet när man skjuter?

det undrar jag faktist också över... är det min dator , eller är det något mystiskt vatten de hari BF2 universumet ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hej, jag undrar vad jag kommer kunna ha för inställningar i bf2 med mitt system i signaturen + ett x850xt??? Någon som kanske har ett liknande system som kan säga vad denne lirar på??

Jag har ett 3500+ AMD 64, 1 gig minne, vanligt 7200rpm hårddisk och ett x850xt PE. Grafikkortet tillåter mig att spela alla inställningar på high förutom shadows som är på medium. inget lagg alls. så du borde klara dig fint med ditt x850. Jag har PCI-e versionen...om du har agp versionen så vet jag faktiskt inte vilka inställningar.

PS. Version 1.21 har släppts om någon kommer hit genom att missa den megafeta rutan som visas när bf2 startas.

Visa signatur

NOTE: No trees were destroyed in the sending of this message, however, a significant number of electrons were terribly inconvenienced

Permalänk

[SIZE="-2"]Inlägget är raderat av xphaze. Bröt mot regel §7.[/SIZE]

Visa signatur

3.0 mhz | 1024 ram | 160 gb hdd + 40 bg systemdisk | 7600gt | 5.1 "someshit" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Första gången jag har problem med patchning av BF2 nu..
Får felmeddelandet "Can't find install folder for Battlefield 2(TM).".
Någon som vet vad man kan göra för att fixa det? eller är det ominstallation som gäller?

Får samma fel.
Laddade hem den flera gånger inkl. den stora full-versionen.
Samma fel. Can't find install folder for Battlefield 2(TM).
Spelet funkar perfekt att spela (men då opatchat).

Någon som löst det? Vill inte installera om hela skitspelet.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
det undrar jag faktist också över... är det min dator , eller är det något mystiskt vatten de hari BF2 universumet ?

blir inga ringar i vattnet när man kör multiplayer, men det blir ringar osv när man kör single player

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Samma med TV-guided missilerna, det blir ett kryss där man klickar i singleplayer, inte i multi.

Permalänk
Medlem

När slutar rutan som påminner om 1.21 patchen komma upp?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
När slutar rutan som påminner om 1.21 patchen komma upp?

När dom hittar på en ny nyhet.

Edit: En viss grinig "Cpt Pointman" på BBB-servrarna inatt:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
När dom hittar på en ny nyhet.

Edit: En viss grinig "Cpt Pointman" på BBB-servrarna inatt:p

Mr.Bravo

Kan du tipsa om några bra BBB servrar, sitter på 100mbit BBB lina.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

*Ignore mode activated*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Jag har försökt 1 gång att få dne men jag vete fan vad jag gjorde fel.

Måste man dödas 20ggr av en FI eller kan man dödas av FIs art okcså eller bara genom vanliga vapen??

Man måste döda minst 5 gånger och bli dödad 4x mer. så om man dödar 8 så måste man bli dödad 32 gånger...detta händ mig utan att jag försökte få den.

Tror inte att det spelar någon roll hur man dör men om det går att göra självmod vet jag inte, jag har för mig att man kan få den fler än en gång också...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Flygplan och helikoptrar finns det på nästan alla 32 player och 64 player banor. Du måste dock lira multiplayer för att kunna spela dessa. Om det inte har kommit ut någon mod som fixar detta än.

Edit: Eller syftade du på SF? Där finns det inga flygplan har jag för mig.

Finns väl både helikopter och flygplan på bl.a Cleansweep i SP-läge?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Nej nu smäller jag av! För ett tag sedan hade jag problem med både (skit)slö uppkopplingstid till kontoservern och apsega menyer. Jag testade att defragmentera disken bara för att se om det gjorde någon skillnad. När jag sedan ska starta BF2 igen så kopplar den inte ens upp, tvåan står bara och snurrar mycket längre än vad den gjort innan, inget annat händer. Så jag testar att ta bort alla diskar förutom systemdisken, dessutom plockar jag bort 1 gig RAM så resten av RAMet (1gig till) kan köras ensamt i dualchannel (port 1-3, 2*512mb). Fortfarande händer inte ett jäkla dugg. Blir så ofantligt trött på det där skitspelet! Det ska fungera, men det gör det inte. Vems fel är det egentligen? Finns det ens en förklaring på den sega uppkopplingshastigheten mot kontoservern eller är det bara en gåta? Anyhow, är det någon som vet vad jag mer kan testa för att få det att rulla på?

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
Nej nu smäller jag av! För ett tag sedan hade jag problem med både (skit)slö uppkopplingstid till kontoservern och apsega menyer. Jag testade att defragmentera disken bara för att se om det gjorde någon skillnad. När jag sedan ska starta BF2 igen så kopplar den inte ens upp, tvåan står bara och snurrar mycket längre än vad den gjort innan, inget annat händer. Så jag testar att ta bort alla diskar förutom systemdisken, dessutom plockar jag bort 1 gig RAM så resten av RAMet (1gig till) kan köras ensamt i dualchannel (port 1-3, 2*512mb). Fortfarande händer inte ett jäkla dugg. Blir så ofantligt trött på det där skitspelet! Det ska fungera, men det gör det inte. Vems fel är det egentligen? Finns det ens en förklaring på den sega uppkopplingshastigheten mot kontoservern eller är det bara en gåta? Anyhow, är det någon som vet vad jag mer kan testa för att få det att rulla på?

Tycker synd om dig, och alla andra som haft/har problem med BF2 och skrattar mig lycklig att jag aldrig haft några!

Skadeglädje är den sanna glädjen!

/WorteX2k

Edit#

Är BBBs servrar nere?

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Mr.Bravo

Kan du tipsa om några bra BBB servrar, sitter på 100mbit BBB lina.

Alla BBB servrar är bra tycker jag. Jag väljer den som spelar den roligaste banan. Du skriver bara in "bredbands" i sökfältet ovanför serverlistorna i serverbowsern i spelet, och trycker "enter", så får du upp alla BBB servrar. Därefter så kan du lägga till dom i dina favoriter, så behöver du bara gå in där och hoppa in i första bästa. Jag rekomenderar också Datorbutikens och One.se servrarna. Sök upp dom på samma sätt och släng in dom i dina favoriter, så har du sen ett 20-30 tal bra servrar att välja mellan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Alla BBB servrar är bra tycker jag. Jag väljer den som spelar den roligaste banan. Du skriver bara in "bredbands" i sökfältet ovanför serverlistorna i serverbowsern i spelet, och trycker "enter", så får du upp alla BBB servrar. Därefter så kan du lägga till dom i dina favoriter, så behöver du bara gå in där och hoppa in i första bästa. Jag rekomenderar också Datorbutikens och One.se servrarna. Sök upp dom på samma sätt och släng in dom i dina favoriter, så har du sen ett 20-30 tal bra servrar att välja mellan.

Tack så mycket!

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Flygplan och helikoptrar finns det på nästan alla 32 player och 64 player banor. Du måste dock lira multiplayer för att kunna spela dessa. Om det inte har kommit ut någon mod som fixar detta än.

Edit: Eller syftade du på SF? Där finns det inga flygplan har jag för mig.

Syfta på SF, har bara spelat vanliga en gång. På min andra burk. Märkte precis att spelet är helt o spelbart online om man kör på högsta i allt med 6xaa och full af medn en gb minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
Nej nu smäller jag av! För ett tag sedan hade jag problem med både (skit)slö uppkopplingstid till kontoservern och apsega menyer. Jag testade att defragmentera disken bara för att se om det gjorde någon skillnad. När jag sedan ska starta BF2 igen så kopplar den inte ens upp, tvåan står bara och snurrar mycket längre än vad den gjort innan, inget annat händer. Så jag testar att ta bort alla diskar förutom systemdisken, dessutom plockar jag bort 1 gig RAM så resten av RAMet (1gig till) kan köras ensamt i dualchannel (port 1-3, 2*512mb). Fortfarande händer inte ett jäkla dugg. Blir så ofantligt trött på det där skitspelet! Det ska fungera, men det gör det inte. Vems fel är det egentligen? Finns det ens en förklaring på den sega uppkopplingshastigheten mot kontoservern eller är det bara en gåta? Anyhow, är det någon som vet vad jag mer kan testa för att få det att rulla på?

Läs detta för att förkorta inloggningstiden > http://bf2.se/forums.php?m=posts&q=6739
Dock lär det kanske inte hjälpa om du inte ens kan logga in. du får testa att installera om

Själv blir jag förbannad på att jag endast kan logga in på 30% av alla servrar, för så fort jag kommer in på servern så kommer felmeddelandet "Det är fel på din anslutning" fram. Det finns ju gott om servrar så det är väl inget stort problem, förutom när man ska spela PRMM , där finns det ju max 3 servrar med folk i. Nån annan som haft samma problem ?

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT