Pixmania, bättre än väntat

Permalänk
Medlem

Pixmania, bättre än väntat

Beställde lite prylar från Pixmania som jag inte hittat någon annanstans. Ett par kabinett, klockradio och fläktgaller.
Förutom att priserna var riktigt bra och varorna var lika bra som förväntat var leveransen snabbare än vad många i Sverige klarar av.

Beställde onsdag förmiddag. Paketet packades och lämnades över till DHL express på torsdagen. På fredag eftermiddag ringer det på dörren.

Totalt 2 dagar från beställning.
DHL fixade det på ett dygn från Paris hem till dörren.

Frakten kostade 140:-.

Blir mer beställningar därifrån.

Permalänk
Medlem

WOW! ett företag som levererar det man beställer. O_O

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Discokungen

Shit! Från paris till sverige på en natt är ju jävligt bra Tackar för tipset!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hmm efter att ha läst den andra tråden som Thomas länkade så väger inte snabb frakt upp det som dom håller på med. Dvs lurendrejeri.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Var det inte Pixmania som Sverker svor över i Plus? Om Sverker säger nej, då håller jag mig borta.

SUMITOMO jag hoppas för din skull att du slipper göra reklamation på varorna.

Edit: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7856&a=554366&queryArt3...

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett nätaggregat av Pixmania. Tog precis lika lång tid och jag fick allt till dörren fast synd att jag inte var hemma så det tog 3 dagar extra för att få en lapp att man skulle ringe DHL för att få ut sin produkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Var det inte Pixmania som Sverker svor över i Plus? Om Sverker säger nej, då håller jag mig borta.

SUMITOMO jag hoppas för din skull att du slipper göra reklamation på varorna.

Edit: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp...2=0&sd=7856

Om du lyssnade i slutet eller hur det gick så fick han rätt för en ny Videobandspelare. VDn på pixmania var lessen och skulle genast att åtgärda problemen de har ställt till med.
Om jag minns rätt.. Ska kolla på "Plus" idag med

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Re: Pixmania, bättre än väntat

Se på plus så beställer du inget alls från denna firma
plus förra måndagen (eller den innan)

även om pixmanina gav med sig efter plus + så är det ingen firma jag vänder mig till snarare vänder mig från.......

UOTE]Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Beställde lite prylar från Pixmania som jag inte hittat någon annanstans. Ett par kabinett, klockradio och fläktgaller.
Förutom att priserna var riktigt bra och varorna var lika bra som förväntat var leveransen snabbare än vad många i Sverige klarar av.

Beställde onsdag förmiddag. Paketet packades och lämnades över till DHL express på torsdagen. På fredag eftermiddag ringer det på dörren.

Totalt 2 dagar från beställning.
DHL fixade det på ett dygn från Paris hem till dörren.

Frakten kostade 140:-.

Blir mer beställningar därifrån.

[/QUOTE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Om du lyssnade i slutet eller hur det gick så fick han rätt för en ny Videobandspelare. VDn på pixmania var lessen och skulle genast att åtgärda problemen de har ställt till med.
Om jag minns rätt.. Ska kolla på "Plus" idag med

Synd bara ifall man måste kontakta Sverker varje gång man har problem med en reklamation

Att VDn var lessen verkar mer som ett spel för galleriet, eftersom jag inte tror att supporten agerar på egen hand gällande Pixmanias bestämmelser för att kunna kringgå svensk lag. Dessutom hade det ju inkommit rätt många klagomål angånde just Pixmanias reklamationshantering men förhoppningsvis har det lett till nya direktiv efter att ha blivit uppmärksammat i massmedia.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Det mest tydliga märks ju hos webhallen, som ägs utav Pixmania, jo att de börjar ha allt fler missnöjda kunder. Allt är ju tyvärr inte guld som glimmar :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
WOW! ett företag som levererar det man beställer. O_O

Ja det är väl bra?

Beställde från ett företag i Tyskland som skickade en väl
förpackad tomkartong och som slutade svara på mail när jag ville
ha varan jag beställt.

Hade du haft lite erfarenhet från att handla från olika företag runt om i
världen hade du inte behövt komma med nonchalanta inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag har också handlat av Pixmania ett antal gånger och det har funkat prima, har dock aldrig behövt returnera något och det verkar vara det dom har lite problem med.

Visa signatur

De som inte fick nog med uppmärksamhet som barn, kallas nu ordpoliser.

Permalänk
Medlem

DHL bättre än väntat snarare, reklamationer på Pixmania däremot, en heelt annan femma.

Permalänk

bara sakerna inte är defekta, jag fick vänta 8 veckor på att de skulle konstatera att moderkortet var defekt, hade köpt med säkerköp så jag fick fullt belopptillbaka.

Permalänk

Det sverker-grejen handlade om var att videon som inköptes gick sönder, men Pixmania vägrade ge någon garanti på grund av att Pixmania inte är ett svenskt företag, och att de därför kan skita i alla sveriges konsumentlagar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Själv gillar ja inte Pixmania. men det är bara för jag jobbar på DHL express ;). finns inge värre än att försöka få tag på en privatpersson och sen hitta till dom

Visa signatur

"Det är inte lätt när det är svårt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ytte
Själv gillar ja inte Pixmania. men det är bara för jag jobbar på DHL express ;). finns inge värre än att försöka få tag på en privatpersson och sen hitta till dom

Öööh de är väl ditt jobb right?, du kanske ska byta om de är så "jobbigt"....

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om snabb leverans från Pixamania, köpte min digitalkamera där förra året. Minns också att det tog 2dagar från att jag beställde tills att det stog en snubbe tidigt på morgonen utanför min dörr hemma, var riktigt förvånad faktiskt :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Öööh de är väl ditt jobb right?, du kanske ska byta om de är så "jobbigt"....

Nä men det är inte så jobbigt som ja skrev. Man blir bortskämd bara eftersom det ä 95% företag. det är oftast lättare att hitta till dom och få kontakt under arbetstiderna.

Visa signatur

"Det är inte lätt när det är svårt"

Permalänk
Medlem

Skall ni handla från Pixmania så glöm inte att gå till rabattkod.se och använda en rabattkod. Det blir lite billigare då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spräckte oskulden och beställde en cd/mp3 till bilen från dom i höstas (betalade 1800:- jämfört mot näst billigaste butiken som ville ha 4200:-!)

Lite skraj var man ju (som ofta med nya butiker).

Men jag blev helt mållös när paketet var hemma hos mig på 2 dagar!

Jag beställde stereon på tisdag kväll kring 20.00 och på torsdag morgon stod DHL killen utanför med paketet
Hade ju inte ens beställt hemkörning!

Tummen upp från mig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ytte
Själv gillar ja inte Pixmania. men det är bara för jag jobbar på DHL express ;). finns inge värre än att försöka få tag på en privatpersson och sen hitta till dom

Jepp, särskilt när vissa envisas med att bo mitt i skogen nånstans mitt ute i ingenstans. Usch

@Rejvscorpio, ja DHL är jättebra. Men det säger inget om hur bra Pixmania är på att hantera returer..

/Schenker

Permalänk
Medlem

Kanske lite Offtopic, men jag kunde inte hejda mig när jag såg er skriva om leveransföretag.

Sist jag beställde saker kom kille en kille från UPS och sparkade på mitt paket med en laptop. Jag gav honom en ordentlig utskällning och sa att jag skulle se till att han skulle få sparken genom att skriva ett personligt brev in till dem. Skicka ett mail, och ringa upp företaget och säga hans namn. Samt att om dem inte gjorde något åt honom skulle jag ringa Sverker :P.

Dem bad hemskt mycket om ursäkt som man förväntar sig. Och jag hoppas den killen fick sparken. Jag menar man ser inte att det står tex "DELL COMPUTERS" och sparkar runt det medans man väntar på en. Nog att jag fick gå och möta denna vilsna människan pga han inte var kompetent nog att hitta runt områden han ska lämna saker eller orkar leta efter. Men egentligen brydde jag mig inte så mycket om det.

Spela fotboll med folks laptops ... ja du. Det tar priset

Som tur hadde Dell packeterat det väl och ingenting hadde hänt datorn.

Visa signatur

"Jag är man som älskar mus!"