Akut Prob, XFX 7900GT = Defekt?

Permalänk
Medlem

Akut Prob, XFX 7900GT = Defekt?

Har problem med datorn just nu .

Har nämligen i en tidigare tråd jag gjort pratat och diskuterat med flera olika personer om vad lösningen på mitt problem kunde vara, sitter här nämligen med en dator som vägrar fungera.

Får ingen bild alls. verkar som om det inte kommer någon sändning från datorn i huvudtaget.

Vi trodde det var nätagget, de var det icket.

Har nämligen nyss kopplat in mitt nya nättagg, ett Hiper Type-R 580W, ingen skillnad.

Vad ska jag ta mig till nu ? . utgå från att grafikkortet är defekt? . kan de vara något annat.

Vad är alla olika bot scenarios igentligen när saker inte fungerar. hur botar datorn t.ex om processorn är trasig ? .

Hur bootar den om minnet är trasigt? .

Hur bootar den om moderkortet är defekt?

Något förslag på lösning ?

// Z

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem

Du kanske redan her provat, men utifall att du inte gjort det...
plocka bort allt från moderkortet förutom prollen, och grafikkortet, sedan sättet du dit ett minne. och testar starta. får du ingen bild eller inget händer testa nästa minnes sticka om du har mer än en. Men se till att ta bort diskar, cd spelare onödigt antal fläktar och andra pci kort..
och kolla om du får något resultat på detta sätt, du kan prova starta datorn utan minne också och se om får någon bild alls, men oftast brukar den bara pipa och bråka om minne eller cpu fattas.

Visa signatur

Hustomte

Permalänk
Medlem

Har testat, och kan säga dig att den piper inte alls .

Moderkortet som är ur balans ?

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem

Prova den andra dvi kontakten på kortet.

Permalänk
Medlem

har testat , men grejen är det att datorn inte piper alls. så det är som att moderkortet skulle va helt cp

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
har testat , men grejen är det att datorn inte piper alls. så det är som att moderkortet skulle va helt cp

testa grafikortet i någon kompis dator så kan du snabbt ta reda på om kortet är pajj eller om det är din dator som bråkar.

Jag skulle tro att det är nått i din dator som krånglar.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet verkar leva. så inget fel med de riktigt. så .. Moderkortet alltså ? .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W