Permalänk

Lite gravyrer

Här är lite snabba gravyrer jag gjorde på morsans repiga Q-tec chassi..
Kommentera gärna..

Mvh / Daniel

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Keep up the good work!

Permalänk

Gillar motiven!!! Bättre bild på "pinstripingen"??

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |

Permalänk
Medlem

ohh, gillar Eleanor ja hotroden med för den delen!!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundelin666
Gillar motiven!!! Bättre bild på "pinstripingen"??

Om du menar orginalen så är det bara hotroden som är delvis kalkylerad.. resten är egna motiv..

så här ser ungefär originalet ut...

Permalänk
Medlem

asså jag fattar inte hur du klarar o göra alla små detaljer..när jag graverar så blir det snett o gud vet vad..men hittar inte så många svart vita motiv som jag vill gravera finns det nån sida man kan kolla på??? snyggt graverat iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McNuggle
asså jag fattar inte hur du klarar o göra alla små detaljer..när jag graverar så blir det snett o gud vet vad..men hittar inte så många svart vita motiv som jag vill gravera finns det nån sida man kan kolla på??? snyggt graverat iaf

Prova sök på "lineart" och det du vill gravera..

Här har du den bästa sidan... www.deviantart.com

Permalänk

Ville se sista bilden där du graverat i hörnen på lådan, kallas pinstriping vad jag vet.....

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |

Permalänk

ska det bli något mer motiv på andra sidan?, där du gjorde pinstriping.

SNYGGT ANNARS

Permalänk

Sundeli666: Räcker det med dessa bilder?

Bondepojk: Vet ej.. Jag gjorde det mest som en kul grej åt mor när ja hade tråkit.. men kanske, vem vet.. fast lufthålen i mitten är lite i vägen bara..

Permalänk

Nej, dom kanske blir problem , kollade inte direkt på
men men försök inte lämpligt

Permalänk

Här är en cheva som jag påbörjade idag.. Vet att den ser skitskum ut på vissa ställen där det blänker men va faern.. Skit samma

Permalänk
Proffsmoddare

Snygga gravyrer där..men skaffa dig ett annat fräshare chassi...lite repigt å så...dessutom är de väll classe grejjor?...men annars så fortsätt med de fina bilarna

Visa signatur
Permalänk

Men han graverade på det chassit för det var repigt och så för träning. ungefär som du superior graverat på nätagg

Keep up the good work

Permalänk

Så hemskt billighetschassi e d inte.. d e ju inte gratis men ok, det är inte det bästa heller. http://komplett.se/k/ki.asp?sku=300212
Jag graverar inte bara på repiga chassin kanske.. jag har graverat på massor av grejor.. det är bara det att man inte fyller ett chassi utan man graverar lite på alla..
Men tack för den goda responsen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Jag graverar inte bara på repiga chassin kanske.. jag har graverat på massor av grejor.. det är bara det att man inte fyller ett chassi utan man graverar lite på alla..
Men tack för den goda responsen..

D e sant iaf..

Visa signatur

Nu sitter man här igen då..

}E4300{}p5n-e SLI{}8800gts 320mb{}2x1024 corsair XMS2{}Hiper type M{}160+500gb seagate{

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gruffen
D e sant iaf..

Ah, du e söt du me

Permalänk
Medlem

snyggt snyggt, tycker dock det var lite synd att chassit var lite repigt men det är sånt man får leva med. har förövrigt ett likadant chassie själv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
snyggt snyggt, tycker dock det var lite synd att chassit var lite repigt men det är sånt man får leva med. har förövrigt ett likadant chassie själv

ett q-tech?

Ja det är väl en nackdel med just det chassit och det är att jag tror färglagret e 0,1mm tjockt.. tar man en blyertspenna o ritar på det så far färgen bort ungefär..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
ett q-tech?

Ja det är väl en nackdel med just det chassit och det är att jag tror färglagret e 01m tjockt.. tar man en blyertspenna o ritar på det så far färgen bort ungefär..

jupp, har även ett chieftec fulltower men det är så knubbigt att ta med på lan osv så jag använder q-tech:et iställe. har dock börja nötas bort färg på taket av saker jag har haft stående på det så jag kan hålla med om att det är dålig färg på det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Här är en cheva som jag påbörjade idag.. Vet att den ser skitskum ut på vissa ställen där det blänker men va faern.. Skit samma

http://img56.imageshack.us/img56/8871/gravyr8ak.jpg

Shit mannen, hur får du det där svarta?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Shit mannen, hur får du det där svarta?

Man kar rita men spritpenna om man vill eller nån annan penna som är permanent. men den gravyren jag har gjort så speglar det bara sig på bilden.. det är igenteligen bara mörkgrått..

Permalänk
Medlem

fan nu blev jag sugen på att gravera nått på mitt chassie, vill ha sånadär grejjer i hörnen det är snyggt, vet dock inte ritkgit vad, och vet inte om jag vågar testa gravera, har testat lite på plåt och det blev inte så bra resultat >,<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
fan nu blev jag sugen på att gravera nått på mitt chassie, vill ha sånadär grejjer i hörnen det är snyggt, vet dock inte ritkgit vad, och vet inte om jag vågar testa gravera, har testat lite på plåt och det blev inte så bra resultat >,<

Äh men va faern.. börja på den sidan som du har mot väggen om du nu har datorn så.. se är det ju bara att börja med mindre motiv så kan inte mkt bli fel lägg gärna upp en bild på resultatet sen om det blir ett sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Äh men va faern.. börja på den sidan som du har mot väggen om du nu har datorn så.. se är det ju bara att börja med mindre motiv så kan inte mkt bli fel lägg gärna upp en bild på resultatet sen om det blir ett sådant.

får nog ta och göra det nån dag då jag har tiden och orken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
får nog ta och göra det nån dag då jag har tiden och orken

Jo d e ju d.. men småa går fort.. e gjort på en kvart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Här har du den bästa sidan... www.deviantart.com

Måste det inte vara "fria bilder", eller är det andra regler för gravyr??

(Bara undrar)

Visa signatur

Torxx

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Lowrider89

Var har du orginal bilder till den chevan? Vill försöka mig på en likadan bild!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Lowrider89

Var har du orginal bilder till den chevan? Vill försöka mig på en likadan bild!!

[/QUOTE]

Sparade aldrig den.. sry.
Graverade direkt från skärmen..
Men den finns på deviantart.com

Jag vet inte om det där med fria bilder ha nå specialla regler.. men jag vet ju att många hämtar sina motiv därifrån så.. :/ kanske, kanske inte..