Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

tjo igen ,., tråden spårar ur .. men men ..

vi kan diskutera slangar och däck på fälg med hål i imorron då update kommer .

Permalänk
Medlem

vill så gärna se nästa update ^^

är inte heller jätteförtjust i den röda plasten, men som vanligt så har du garanterat någon idé med den som säkert kommer bli jättebra

gogo ^^ modda järnet nu

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

håller just nu i skrivande stund på att plockar bort "allt" från fälgen bilder imorron och orsak varför

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
håller just nu i skrivande stund på att plockar bort "allt" från fälgen bilder imorron och orsak varför

Tror däckdiskussionen satte sina lakritsspår

Ser fram emot update.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kanske står men har inte läst,
- hur tungt e bygget?

imponerande btw

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

väger inte så mycke .. kan väga lite senare ..

Permalänk
Medlem

7-10kg skulle jg gissa på...

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt ... den mest klockrena "modden" eller bygget jag har sett ... den hade jag kunnat ha hemma i vardagsrummet !

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Hej,

Det vore riktigt vackert om du kunde kroma, eller ännu bättre - kopparplätera fälgen. Jag tror slutresultatet skulle bli riktigt unikt. Som om inte en fälgdator redan är det...

Sök upp orange county choppers 'Liberty bike om du vill få inspiration.

Bara en idé dock. Säkert för dyrt

Permalänk
Medlem

Oki liten update .. jo vissa "svarta" spår har detta som hänt i tråden skapat .. men detta är en början..

meningen var inte att det skulel bli så komplicerat från start utan ett hyffsat simpelt men ändock snyggt chassi .. vilket jag tyckte jag löste bra på 4 dagar ..

men men .. nu har allt i fälgen borrats ur, skruvats ur etc..

så ser fälgen ut nu efter ett återbesök hos lokala däckfirman.., fick en bromskiva till en audi A3 då det är till en sån fälgen hör till .. så att bultmönster stämmer, lite chromade bultar etc .. skivhus kommer senare ..

men lågprofildäck blev det ..

kommande moderkortsplåt på plats ..

oki kanske ser tanigt ut med denna bromskiva men vänta bara

men men så ser det ut för tillfället ..

gällande pratet om däck, slangar och hål i fälgbanan som jag gjort .. jag plockade som sagt ut alla nitar .. men nitade igen dem för att få hyffsat tätt .. då det krävs ett "litet" tryck för att pressa gummit ut mot kanten av fälgen .. men efter det va löst så är däcket tomt .. och det behövs inge luft i det ..

Permalänk

Ett "het" (uttala hett) däck (uttala deck). Jag vet att de e grammatiskt fel men ett hett deck e det iaf

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

När väntas nästa update?
*dreglar som en fjortiizZ som sett en moped utan flak*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äckligt najsigt.

Synd bar att du fick en bakskiva och inte en som sitter framme i bilen, de hade varit snyggare...

Men najsigt som fan *drooling like Homer Jay

Permalänk
Medlem

Oj så snygg väntar på update

Permalänk
Medlem

så småning om .. håller på å blästrar

Permalänk

riktigt snyggt, bara lite detaljer sen är du i hamn. glöm inte att visa var powerknappen sitter bara i nästa update, är faktiskt lite nyfiken hur du löste det

Permalänk
Medlem

oki .. liten "update" .. som sagt nån tidigare sade nåt om att skivan va lite liten då det va en bakskiva .. sant .. är numer bytt och oket är på blästring,,

skivan är numera så stor.. från 23cm till 38cm i diameter

mer kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

oki .. liten "update" .. som sagt nån tidigare sade nåt om att skivan va lite liten då det va en bakskiva .. sant .. är numer bytt och oket är på blästring,,

skivan är numera så stor.. från 23cm till 38cm i diameter
http://www.customengraver.se/designs/tires2/images/DSC_5248.j...

http://www.customengraver.se/designs/tires2/images/DSC_5250.j...

mer kommer

Oj ser man på, mysigt byggt, nästa steg är ju att du borrar ett gäng hål i ett symetriskt mönster, så det ser ut som om skivan vore ventilerad, skulle höjja effekten på det hela många steg.

// O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sizzors
Oj ser man på, mysigt byggt, nästa steg är ju att du borrar ett gäng hål i ett symetriskt mönster, så det ser ut som om skivan vore ventilerad, skulle höjja effekten på det hela många steg.

// O

Second to that, hål eller slitzning

(sorry om vi/jag kommer med förslag hela tiden )

Permalänk
Avstängd

hur mkt ska du ha för den ?

Visa signatur

Kommande dator | WD harddisk 250 GB 7200 RPM | 2x 1 GB Apacer PC-400 DDR | Asrock 939NF4g | Asus VGA-card radeon RX1600PRO 256 mb | AMD athlon 64 3800 + 2,4 GHz BOXED |

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sizzors

// O

Borra i bromsskiva är nog enklare sagt än gjort. misstänker att det behövs ganska seriösa doningar för att få det bra.

Mycket snyggt än så länge, i med godiset så får vi se

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Borra i bromsskiva är nog enklare sagt än gjort. misstänker att det behövs ganska seriösa doningar för att få det bra.

Mycket snyggt än så länge, i med godiset så får vi se

borrning redan på g .. fördröjer det lite men på g

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

borrning redan på g .. fördröjer det lite men på g

w00t! Your the man

Visa signatur

Permalänk

very good, gummisnodd!

Permalänk
Medlem

haha..

Nice med däck på..

Jag tycker nästan skivan är för liten, och sitter väldigt nära fälgen också tycker jag, så det ser nästan lite mysko ut.. :S kan iofs vara bildvinkeln....

Skivan är inte för stor nu så den tar emot någon utav komponenterna?

Kom jag på en liten sak som kanske är lite elakt, ett bromsok på också hade varit snyggt...

Jaja, lycka till med forsättningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
haha..

Nice med däck på..

Jag tycker nästan skivan är för liten, och sitter väldigt nära fälgen också tycker jag, så det ser nästan lite mysko ut.. :S kan iofs vara bildvinkeln....

Kom jag på en liten sak som kanske är lite elakt, ett bromsok på också hade varit snyggt...

Mm, ett bromsok skulle göra det hela finare.. men då kan man fråga sig, skulle det få plats? =P

Keep up the good work GoTaLL! =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweeXic
haha..

Nice med däck på..

GoTaLL sade ju att oket var på blästring Det är som när man var liten och läste serietidningar, efter en stund slutade man att bara titta på bilderna och läste också

Visa signatur