Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Skulle man kunna få se en bild på hur den ser ut på framsidan nu?

btw; hur många seriösa byggen gjorde du innan du började få spons?

Instämmer på första punkten och ställer mig lika frågandes på andra

Permalänk
Medlem

oki liten update ..

framifrån..

så ser det ut just nu ..

gällande andra frågan .. seriösa moddar? varför göra nåt oseriöst?! hur många? .. det har blivit en del chassin.

det verkar vara så att folk tror att allt jag pillar med är "gratis" .. dock är det till 90% fel ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
nej har inte fått hem det ännu .. vill ha "NU"

Ooops, läste inte ordentligt :I men jag köpte mitt från icd och det kom på en vecka, men fick fel moderkort från annan firma så jag fick ingen chans att testa det...

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem
Citat:

...gällande andra frågan .. seriösa moddar? varför göra nåt oseriöst?! hur många? .. det har blivit en del chassin.

det verkar vara så att folk tror att allt jag pillar med är "gratis" .. dock är det till 90% fel ..

Jag tror inte att du gjort en enda oseriös modd GoTaLL och jag har mycket svårt för att tro att något är gratis även fast det verkar finnas andra här på SweC som gör det. Undrade bara mest över vad och hur mycket som "krävs" för att impa på företagen ifall man nu skulle börja ge sej in lite mer seriöst på chassimoddning/chassibyggning...i längden kostar det ju ganska mycket pengar och utan pengar och/eller (lite) spons så kan man kanske inte bygga vidare:( är ju så att man kan vara hur skicklig som helst, men utan något att arbeta med så spelar det ingen roll..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

så nu släpper vi det och håller oss kvar på topic

Permalänk
Medlem

Nice...

Det är lite Ryderman på det chassit nu tycker jag.. Börja med det på ett vis, sen fixar man till det så det nästan är klart, sen bygger man om..

För du började ju med synliga komponenter, nu är de borta..

Men fett nice chassi iallafall..

Angående plexi biten, lägg den på plats bara, kanske tejpa så du kan få se hur det ser ut, sen bestämmer du om det är snyggt/fult, Jag tror dock att jag hade skitit i plexit...

Lycka till!....

Permalänk
Inaktiv

riktigt snyggt asså!! klockrent

Permalänk

Första versionen var helt OK, efter ombyggnad - Mycket Imponerande. Däcket och bromsskivan med rött ok gjorde verkligen susen.

Plexit - enligt min åsikt så skulle jag skippa det på fronten men överväga detta för bakidan. Datordelarna måste skyddas på något sätt från omgivningen. Du kanske skulle placera en blå ljuskälla baktill som lyser upp väggen bakom, lite som att referera till streetracing-stilen med neon under bilen?

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

jo grejjen med det med plexi är just .. att det tappar en del av "däck känslan" att det skulle vara där för skydd förstod jag dock inte .. mot vad?

Permalänk
Medlem

Väldigt innovativt! Är det en dator som du ska spara och använda, eller ska du sälja den? Är tämligen säker på att många företag inom bil/fälgbranchen skulle betala en slant för den där

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

den kommer avyttras på dreamhack

Permalänk
Medlem

Tja du kan ju slipa till och sätta plexi mellan "ekrarna", med ljus på och så får du lite platts att gravera på

Permalänk
Medlem

Det förstör ju hela däck känslan om du gör det. Om jag inte miss minner mig så är det redan plexi mellan "ekrarna":P

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad kostnaden hade varit om man hade betalat för den själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Får man fråga vad kostnaden hade varit om man hade betalat för den själv?

Jadu , inte billigt iaf.
Fälg och däck ca 2000-2500 kr
Bromsok med tillbehör ca 500 kr
Plexi ca 500 kr beroende på tjocklek

Lägg till Färg,Skruvar,Rör ( gängad ) och
alla komponenter så blir det inte billigt.

En inte allt för korkad gissning är att den är
värd runt 5 000 kr + arbetstid men den tar ju inte
GoTaLL ut som tur är.

Har jag fel ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vi får väl se vad den går för senare

Permalänk
Medlem

Gotall: hur blir det med moderkortet egentligen?
funderar du på att bygga in det i någon form av "box" eller låta det "andas frisk luft"?

förstår du vad jag menar?
plus en till sak jag undrar över.
ska du bygga någon form av ställning o ha hjulet ståendes på?
som t.ex på bilmässor med grymt fina fälgar på vissa bilar. då brukar dom ju ha vissa ställningar under hjulen med t.ex texten Goodyear eller Pirelli osv på..

hänger du med?
fint bygge annars!

Permalänk
Medlem

funderar på att låta det andas friskt..

Permalänk
Medlem

ok, hur blir det med ställningen? hur ska datorn stå?

Permalänk
Medlem

vi får se ..

Permalänk
Medlem

Angående ställningen, du skulle ju kunna slipa ner själva däcket så att den får en "flat-spot" (väldigt liten dock så att helheten inte ser för jävlig ut) så att den står i den positionen av sig självt. På så vis slipper du ju ställningar om du inte tycker om dem.

Permalänk

Det räcker nog inte med bara en "hotspot" däcket rulllar antagligen på ganska friskt vid minsta lilla knuff.

Man ska aldrig skifta däck i backar

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Givetvis så vore ju det enda rätta att bygga ett ställ utav fälgkors

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Dock är bygget gjort för en tillverkare så får de väl lha den stående och inte igångsatt med tanke på strålingen, (som nån paragrafryttare kommer hojta om)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Dock är bygget gjort för en tillverkare så får de väl lha den stående och inte igångsatt med tanke på strålingen, (som nån paragrafryttare kommer hojta om)

njae ... det är gjort för mig .. och strålningen är nog det sista jag tänker lägga tid på .. den ska med till dreamhack .. och kommer avyttras där om någon är intresserad av den där..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

På tal om däcket. Det var Continental (däcket på fälgen) som köpte upp Gislaved och flyttade tillverkningen till Portugal. Så Continental passar möjligen till sånt här. Annars, alldrig.

Hur har du tänkt starta datorn? Ett förslag är via ventilhatten (finns ju lite lyxigare i metal).

om du gör ett stativ så är ytterligare ett förslag att passa in det på nått sånt här http://www.netonnet.se/index.asp?iid=52446

med lite durkplåt eller liknande imellan, så du slipper se plasten. Så det lätt går att snurra på det och se baksidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

njae ... det är gjort för mig .. och strålningen är nog det sista jag tänker lägga tid på .. den ska med till dreamhack .. och kommer avyttras där om någon är intresserad av den där..

Tänkte mest på att ett chassi som inte är strålskyddat är ju rätt olagligt igentligen och kan väll som max ge fängelse och bryderier, om nå nu skulle ha den publict.
Om du själv har den gär väll inget dirket bry sig om men bor nån med hjärtfel å pacemaker vägg i vägg till dig å får problem med sin pacer varje gång han är i närheten av din vägg så ligger man illa till (för bägge)

snyggt bygge för övrigt

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Inaktiv

Ganska snyggt. Faktiskt ett av de första chassin av dig som jag tycker ser okej ut

Permalänk
Medlem

HEDERLIGT!

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.