Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
GoTaLL sade ju att oket var på blästring Det är som när man var liten och läste serietidningar, efter en stund slutade man att bara titta på bilderna och läste också

fan fluf jag slapp säga det ;),

gällande komponenterna så kommer en del av hårdavaran som va i den från start bytas ut .. fick tag på lite annat ..

Permalänk
Medlem

Seriöst, jag är bestt av fälgar och min dator. Att slå ihop dessa två är ju som en våt dröm som går i uppfyllelse *drooling...

Vad gör du av alla datorer som du byggt när du är klar?

Permalänk
Medlem

oki liten update..

denna del kunde vart roligare..

skall borras.. för er som inte vet så är bromskivor "aphårda", men denna "mall" har jag kirrat .. massa hål..

att göra märken att borra i är inte det lättaste .. men batteriborrmaskin och lite "nu jävlar" så kirrar det sig .. bara märkt upp lite inte borrat hål ..

just nu så kommer jag på att om jag borrar alla dessa hål så kommer det se ut som en Ost i slutändan .. mer hål än just bromskiva kvar..

så detta är vad det blir .. och det är sista gången jag borrar i en bromskiva . .

klart man ska göra den märkt ..

och det är fortfarande lika hårt ..

rätt ok faktiskt ..

nu väntar jag bara på oket .. sen så ..

Permalänk
Medlem

Snyggt! mmen det kan inte var så kul att borra i skivorna, är inte så kul at borra i rostfritt stål vet jag men kan inte vara så farlig mot skivorna ...

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

*tummen upp, riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

ruskigt bra jobbat ! snygg som bara den ! , lycka till med framtida moddingar

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

oki ,.. lite till ..

som sagt oket ska ju dit ..

så ser det ut .. lite "halvgrisigt"

oki .. blästrat .. inget jättenoga jobbmen fungerande..

oki målat .. rött .. nyansen blir tydligen fel men det är knallrött.. beläggen är svartmålade..

och där sitter beläggen i ..

syns kanske lite taskigt på bilderna men ser riktigt nice ut..

Permalänk
Medlem

ser grymt najs ut gotall!

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

F*n vad snyggt med oket i

Permalänk
Medlem

Jävligt nice
Det känns lite omöjligt att borra i en bromsskiva, använde du pelar-borr?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Snudd på sexuell upphetsning....

Permalänk
Medlem

oki liten update ..

oki som jag sa tidigare är skivan tänkt som moderkortsplatta .. dock är oket lite stort .. men problem är till för att lösas .. då jag inte vill att "nåt" ska synas framifrån va datorkomponeterna så får man hålla sig på bromsskivan ..

aluminium pinne...

kirrat till 3st men det ska vara 4 till slut ..

detta kommer bli "ben" så att moderkortet hamnar på plattan men inte störs av oket .. detta i sin tur gör att det är gott om plats under

de va en liten update ..

Permalänk
Hjälpsam

Gawd, du har ångan uppe. Förstår fullt att att du inte borrade mer, förvånad att du borrade alls. Rött ok är ett måste ;). Skall bli sånnande att se hur väl du lyckas bygga på djupet bakom skivan.

Detta artar sig mycket mycket läckrare än vad den redan justa grunden gjorde.

:D:D

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Vilka är dina sponsorer GoTall? Och hur mycket får du "ta ut" om man säger så?

Riktigt snyggt bygge.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

just nu då jag håller på och gör saker inför dreamhack så finns det några stycken generösa företag som står bakom mig .. som till detta bygge ..

som generöst sponsrat med ett VIA mini itx moderkort 1300mhz, sen har jag Crucial

som sponsrat med minne till den ..

"får ta ut" biten förstod jag inte dock ..

Permalänk

gr du fler på beställningaR?? ska du sälja den sen elelr?

tror att krillepille2 menade hur mycket saker du får ifrån dina sponsorer som om du säger jag behöver 3 mk så får du det då eller får det 1?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

absolut jag brukar be om lastbilar med prylar .. och de har inga krav heller "sarkasm om det var nån som missade det "..

nu ska jag ringa nasa å be om en raket .. "ännu mer sarkasm"

tebax till topic nu vet ja..

Permalänk
Medlem

Får du bara stuffet dom skickar och får behålla det eller typ sälja för egen vinning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
gr du fler på beställningaR?? ska du sälja den sen elelr?

tror att krillepille2 menade hur mycket saker du får ifrån dina sponsorer som om du säger jag behöver 3 mk så får du det då eller får det 1?

den kommer avyttras på Dreamhack..

oki update..

pinnar på plats och lite kemisk metall och i med moderkortsdistanser ..

test monterat moderkortet..

och fina ballistic X minnet..

lite ialla fall

Permalänk
Medlem

tokbra mäkta impad...gömma nätagg o sånt i däckhuset eller?? dölja så mkt som möjligt

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

agget har inte levererats ännu men är ett pico psu .. fullt atx stöd..

detta stora agg kommer sitta i senare.. 120w räcker bra..
så vet inte om det är så mycke att dölja

Permalänk

du måste bara skriva hur det kännas att ha ett sådant litet agg.. synd att man inte bor granne ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

den lär ju bli fett spräckt om du kör in en strömkabel i den

EDIT: Nä men var köper man sådanna små Skönheter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Snudd på sexuell upphetsning....

"Snudd på" räcker inte...

Fasen vad jag längtar till DH och att få se detta irl.

tummen upp GoTall

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulth
"Snudd på" räcker inte...

Fasen vad jag längtar till DH och att få se detta irl.

tummen upp GoTall

Om inte "snudd på" räcker så är det väl ändån inte "tummen upp" för dig, utan ngt annat? ;D

Den kommer bli skitsnyggt framifrån när man inte ser alla datordetaljer!

Permalänk

jag är väl kanske ensam om att gilla se lite datorprylar synliga... det är ju aasscoool.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

oki liten update..

hdd plats skall göras .. ett par aluminium pinnar..

så ser det ut just nu .. när moderkortet är på plats är det ca. 7cm under det som skall göras till hdd plats.,,

kollar skrotlådan och vad hittar man om inte sidoalu block till hdd..

då det är hål mitt i bromskivan så läggs pinnarna där och sidoblocken sätts fast på dessa..

konstruktionen blir så här.. dock är jag tvungen att sätt den lite snett då jag ska komma in med skruvmejsel så man kan skruva ditt hdd..
vissa kanske ser att jag gett moderkorts benen lite rödfärg..

och så kommer det mer eller mindre se ut..

och hdd på plats .. och ja en "flat" kabel .. då den ska emellan moderkort ok och ner till hdd ..

och moderkort på plats ..

nu är dock frågan .. ska man verkligen sätta plexi på bak och framsida?..
nu är det ju så att från framsidan ser det ut som ett däck .. och petar jag i plexi nu så tappar man hela den känslan .. men jag vet inte .. jag kan ha fel ..

Permalänk
Medlem

det var riktigt snyggt!

Har du testat PSU:t? köpte ett liknande förra veckan men har inte hunnit testa det ännu.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

nej har inte fått hem det ännu .. vill ha "NU"

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få se en bild på hur den ser ut på framsidan nu?

btw; hur många seriösa byggen gjorde du innan du började få spons?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)