Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Tänkte mest på att ett chassi som inte är strålskyddat är ju rätt olagligt igentligen och kan väll som max ge fängelse och bryderier, om nå nu skulle ha den publict.
Om du själv har den gär väll inget dirket bry sig om men bor nån med hjärtfel å pacemaker vägg i vägg till dig å får problem med sin pacer varje gång han är i närheten av din vägg så ligger man illa till (för bägge)

snyggt bygge för övrigt

tror inte det är olagligt på så sätt .. dock finns det "regler/lagar" att butiker, tillverkare sälja chassin inom om det nu är enbart sverige eller fler nordiska länder csom inte är "cce ellernåt" stämplade. i usa dock har de inte den "regeln" och därifrån kan du med frid i sinnet bestlla chassin..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
Tänkte mest på att ett chassi som inte är strålskyddat är ju rätt olagligt igentligen och kan väll som max ge fängelse och bryderier, om nå nu skulle ha den publict.
Om du själv har den gär väll inget dirket bry sig om men bor nån med hjärtfel å pacemaker vägg i vägg till dig å får problem med sin pacer varje gång han är i närheten av din vägg så ligger man illa till (för bägge)

snyggt bygge för övrigt

Vägg i vägg? Du borde nog läsa på lite mer, det är ju inte så att datorkomponenterna avger strålning i klass med uran direkt...

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

Det är olagligt för företag att sälja chassin som inte har rätt strålskydd, men det hindrar dem inte att sälja tex plexi som är avsedda för att användas som chassidelar, så att kunden själv kan sätta ihop den.

Så det här bygget skulle vara olaglig om den skulle ha sålts av ett företag, men eftersom han bygger den själv så är det inget som hindrar honom.

Permalänk
Medlem

kanelstång va snyggt det blir...är helt klart snyggaste modden jag sätt på länge!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

OBS engelskt t-bord, laxa barn lek inte for mycket med nlite:

Inte far att dra ut pa detta men, plexichassin som saljs saljs faktisk omonterade. Sjalva forsaljningen av sidoplatar och plexichassin ar inte olagligt men att montera ihop dem och anvanda dem som chassin (om det nu inte ar CE markt) ar inte ok enligt CE, samma galler for fonster. Om man nu ror runt i den petiga kakburken.

Hulth:
nae det ar inte samma frekvenser som uran men det stralar radiovagor ratt bra ut ur chassit vilket latt kan stora ut en pacemaker.

GoTall:
Undrar lite, gar det ev att satta dioder bakom falgpinnarna som sedan lyser ut mot falgkanten, kunde bli en snygg effekt om de inte lyser for starkt utan lite lagom sadar. Kunde ju t.o.m gora en sorts knigt-rider grej [ l[ta dioderna "snurra runt hjulet" sa ser det ut som hjulet ror pa sig eller natt.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

ok sista updaten ..

fick ett ruskigt nice agg idag ..

80w blev det .. men fy fasen vad litet det är ..

där sitter det på plats..

har inte stoppat dit powerknappen och heller inte just nu kontakten till nätagget .. då det ska kopplas på en converter emellan..

och jag vill inte ha nåt i fronten jag vill inte ha plexi baktill , vill inte ha plexi framtill, vill inte ha massa ljus då det är irriterande om man ska ha den som media burk vi tv´n, utan har just gått med linjen "raw format" och det ska se ut som ett däck så det blir ett däck..

ok alumiumplåt..

vika lite .. ser nästan ut som ett sånt där pappersflygplan..

ett par hål ..

metall epoxy..för den ska hålla ihop .. och det blir stenhårt..

efter det stelnat och jag filat lite så ser den ut så här ..

lite färg..och monterat knapp och uttag

fixreat den med epoxy och tejpat för den ska hålla sig på plats..

efter ett tag " 3tim ungefär" ..

nåt lager till med färg så ska det vara klart ..

nu är den klar .. och så här ser det ut..

måste säga jag är helnöjd med slutresultatet..

Permalänk

Shiiit! DU ÄGER GOTALL! LOVE YOU! WOOOHHHAA!

Permalänk
Medlem

#2, #1. Det har allt blivit sött, såg bara första fälgen.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Riktigt snyggt, tycker doch att den där bromsskivan var lite väl liten men du lär ju inte ha några problem med för låg bromsverkan endå, mest bara estetiskt. Man får ju använda det man får dag i.

Riktigt chyssta blev de båda två. Är det beställningsjobb eller?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

nej bara en kul grej till dreamhack
och det är enbart 1st då den första blev omgjord till den andra

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt kung, ska bli kul o se den på DH

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

kan inte halla mig:

skall du dra pa nagra bultar pa de hal som blev (de som skulle halla plexit) typ dem som du hade till plexit for det ser ev lite skumt ut med oppna hal in i falgkanten (framsidan)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

GoTall: tänkte bara fråga en sak, ska inte CD-Rom/DVD och Hårddisk in? isådana fall vart ska dom sitta?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk
Medlem

hårddisk sitter redan i .. cd behövs inte då det körs via nätverket..

Permalänk

okay då har jag fått svar på min fråga btw väldigt stilrent projekt du gjort, bra planerat/genomtänkt och snygg design, dom kanske borde tagit med den i fast and furius 3 filmen men det kommer nog en 4a också

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4600+, Asus M2NPV-MX, Patriot Extreme Performance 1024MB DDR 2 PC2-5300 667 mhz, Sapphire Radeon x1950pro 256MB

Permalänk

Däckkillen här igen..

Måste börja med att säga najs work till allt, du har fått på däcket och bromsskiva och ok.. allt ser über ut i däckväg.. också übernajs med minimalt atx och nätagg, man skulle kunna göra världens minsta dator med prylarna. Vill bara säga über allover...

Nu till kritiken och ja, jo.. jag måste säga... som "konsument av udda prylar" tycker jag kombinationen Dator/däck är en "klumpig dator". Extremt annorlunda och snygg men från framsidan ser det just ut som ett däck. (vill återigen påpeka att det ser sjysst ut och inget fel med det) Men jag skulle föredra dom nyanser av "dator" man såg i föregående kort just med lysatteraljer, plexi och fläkt så man i varje fall kan ana att det är en dator. Som interiör hemma skulle jag nog inte själv vilja ha en dator som just såg ut som ett däck (ex en soffa som egentligen var en stol som är en soffa fast det är en stol). Men jag tror däremot att marknaden för "däcket" finns väl säkerligen ute hos bilhandlare eller så.

Men great cred Gotall, du vet vad du pysslar med och det är huvudsaken, snyggt arbetat och väntar spänt på nästa bygge...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

Faccck va snyggt asså...

Inredningen i mitt framtida hem:

-Motorblock med glasskiva på som soffbord.
-Baksäten från någon bil som soffa och två förarsäten från s80 som fåtöljer
-instrumentpanel som headquarter för mediaanläggningen

och sist men inte minst ; din däck-dator =D

Sorry för OTen

Permalänk
Medlem

Den kommer bli nice!:D:P

Visa signatur

Athlon 3500+,1024MB KingStone,Msi NX7600GS 256mb,Samsung 250 S-ATA,NEC DVD-RW/R,Thermaltake Soprano(Själv moddat..)

Permalänk
Medlem

Fin

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hmm en idé, bygg om såatt ventilen är av/påknapp?

för övrigt ruskigt snyggt

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Knappt något man kan klaga på här inte... "däckhållaren" du hade till första versionen var nästan bättre, efterssom det hade gått att vinkla däcket lite uppåt om du hade vänt på den.

De extra hålen i kanten av fälgen du tidigare hade skruvat fast plexit i, kan du inte ha små röda, silvriga eller gulda knappar/små nästan platta piggar där? hade nog sett väldigt bra ut i jämförelse med hålen.

@Marine, det hade blivit väldigt bökigt att få in det snyggt i ventilen med en on/off knapp där efterssom han antagligen hade varit tvungen att kränga av gummit igen... Tycker han löst det på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Som fan..:D

Tänkte på hålen på framsidan av fälgen... på en del fäljag så sitter det 3 eller fler insexskruvar mellan varje eker, så om du borrar ett hål till på varje sida om dom redan gjorda hålen och sen skruvar i en sån skruv i varje hål så kommer det nog att bli väldans läckert...bara för att dölja hålen på ett schysst sätt liksom.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

det är inte hål på framsidan av fälgen även om det ser ut så på bilderna .. det är svarta popnitar...

Permalänk
Medlem

Kul idé men som alltid kommer den att bli fördärvad av sladdhärvan som automatiskt följer med när man ska koppla in sin dator till någonting annat.
Hur hade du plannerat att "sminka" bort den?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

riktigt fint! Har du någon fiffig idé på hur du ska göma alla kablar som går från mk till tv, lan, stereo, nät osv så att man inte ser dom igenom ekrarna?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Testpilot

Skitsnyggt, du kan verkligen det där med chassin

Vore kanske najs att ha sånna där trekantiga klossar som man lägger under hjulen när man transporterar bilar till att göra ett ställ av. Broms-/stoppklossar kanske dom kallas.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

riktigt nice blev den slutgiltiga

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

snyggt som fan, snyggast hade väl varit i ventilhatten eller nåt Men ändå snygg lösning, får du emellan handen så du kan starta nu då?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

vart tog swec chassit vägen Ò.ó

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.