Permalänk
Medlem

acer 5024WLMi vs. 5622WLMi

ja ska fixa en ny bärbar dator till bror min.
och det står mellan de två modellerna jag nämnt ovan.

det som ja kan se direkt som är skillnad på dessa två är:

turion 64 ML-34 mot CoreDuo T2300
X700 128/256mb (beroende på modell) mot X1300 ( upp till 256mb hypermem)
nya 5024 har ju även blåtand. det saknar 5622
ca 3 timmars batteritid mot ca 2.5 timmar
"vanliga DDR" i 5024 mot DDR-II i 5622
5622 saknar kortläsare - men har high definition audio.
5024 har kortläsare men saknar high definition audio.

det som jag egentligen hänger upp mig mest på är CPU:n
och hur är det med värmeutvecklingen?
jag vet att 5024:an hostar ut rättså mkt värme men har ingen erfarenhet av 5622:an...

tacksam för svar snarast.. bror min kommer snart hem och då vill han ha datorn klar och iordning tills han reser igen ett par dagar senare.

MVH Tofz

Permalänk
Avstängd

jadu det är en bra fråga.. core duo är riktigt bra.. dock bara 1.66ghzaren på din... och x1300 är inte ngt vidare kort.. men om du inte ska spela så hade jag valt den.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

tja.. det är ju till brorsan och jag tror inte han kommer att spela så mkt..
möjligtvis nåt litet spel när han är ledig men annars så blir det nog rättså mkt film och musik kan ja tänka mig.. samt surfa runt på internet och hålla kontakten med sina vänner i sverige.

sen har han ju en telefon med blåtand i också så då kan ju 5024:an vara ett alternativ om han vill tömma telefonen på en massa grejer och skicka över från datorn. ja ni fattar principen..

värmeutvecklingen är fortfarande ett stort frågetecken för mig..

Permalänk
Avstängd

en polare har en sån och han var tvungen att undervolta prollen och kör den nu i lite undervolt men funkar lika bra för det... han brännde sig nästan innan ^^

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

på vilken modell var det?
var det på 5024:an??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
på vilken modell var det?
var det på 5024:an??

Måste säga att jag knappt märke någon skillnad rent fysikt med vanligt gentemot undervoltning... Men om det är det enda som stoppar dig så borde du ändå köpa.. undervolta tar några sekunder och stör dig aldrig mer tills nästa formatering...

Enda som kan vara störande, och med tanke på att det är din lille bror som ska ha den är insuget undertill, o ligger man i sängen o spelar, så kan det gå illa

Visa signatur

MacBook Pro C2D