Permalänk
Medlem

Demo laddar ni lättast ner här:
http://www.gamershell.com/download_13703.shtml

Jag har spelat demot nu och det är lite buggigt. Min uppfattning är dock att vissa saker är en total rip av Diablo 2 vilket jag tycker är lite dåligt. Lite fantasi kan man faktiskt ha.

Vad jag också har hört så kommer det endast ha stöd för 6 spelare över nätverk och något som liknar battle.net kan vi nog glömma för det är gamespy som gäller.

Tyvärr tror inte jag att det spelet når upp till mina förväntningar. Jag ska fortsätta lira imorgon och ge det lite mer tid

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kommer ju absolut inte bli kul att spela online när det körs igenom Gamespy. Känns som varenda en kommer fuska etc.
Har kört igenom demot tills man kommer dit en skylt kommer upp att man klarat det, och tycker det inte är speciellt buggigt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Har 'varvat' demot ett par gånger nu och tycker att spelet verkar vara riktigt bra. Visst, gamespy är inte speciellt bra, men det finns sämre imo. Personligen så älskar jag d2 kloner och kommer defenitift köpa TQ.

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Kan inte någon lägga upp lite screens, kan tyvärr inte testa demot förens imorgon!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

hittade en lösning på ett annat forum till er som inte kan installera demot ens. Det går tydligen inte at installera det om man inte har c:\ som system drive, men det går att komma runt med hjälp av detta:

launch : regedit (with execute). Backup the data reg.
In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
edit ProgramFilesDir and put C:\Program Files.

funkade fint för mig så gl hf

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Den skapar inte äns nått i "My Documents\My Games\Titan Quest Demo\Settings" för mig. Lite störnande...

EDIT: Ok gick att skapa för hand, tack så mkt.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Sötast

Kan inte installera spelet ens :/ Inte ens om jag pillar i registret.... fan va lyckat.

Permalänk
Medlem

Kommer väl en uppdaterat demo snart hoppas jag.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Kan inte installera spelet ens :/ Inte ens om jag pillar i registret.... fan va lyckat.

Installerar det på laptopen istället

Edit: Och på den fick jag tag not found felet.... vilket inte heller gick att lösa.... suck

Permalänk
Medlem

Allexz, det går att lösa, ganska lätt..
som Jockerunner skrev
För oss med TAG_NOT_FOUND felet.

"This will fix the tag not found errors:
(It may occur if you are installing the game on a Windows OS that is not in English)

In the Titan Quest\Settings folder open the defaults.txt file and add or edit the line to read:
language = English
to the bottom of the file.

Also in My Documents\My Games\Titan Quest Demo\Settings edit the options.txt file with the same line:
language = English
and save that as well.

This should make the text appear in english and then you can manually change the language when you are in the game."

från titanquestvault http://vnboards.ign.com/titan_quest...058/96596867/p2

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Allexz, det går att lösa, ganska lätt..
som Jockerunner skrev
För oss med TAG_NOT_FOUND felet.

"This will fix the tag not found errors:
(It may occur if you are installing the game on a Windows OS that is not in English)

In the Titan Quest\Settings folder open the defaults.txt file and add or edit the line to read:
language = English
to the bottom of the file.

Also in My Documents\My Games\Titan Quest Demo\Settings edit the options.txt file with the same line:
language = English
and save that as well.

This should make the text appear in english and then you can manually change the language when you are in the game."

från titanquestvault http://vnboards.ign.com/titan_quest...058/96596867/p2

Nej Det gick inte att lösa.

This should make the text appear in english and then you can manually change the language when you are in the game."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nej Det gick inte att lösa.

This should make the text appear in english and then you can manually change the language when you are in the game."

Funkade för mig, märkte dock att man var tvungen att starta spelet en gång först för att mappen i "my documents" skulle skapas.

Permalänk
Medlem

aha, aja, var värt ett försök iaf Allexz, fungerade åt mig ^^

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel, förutom dialogerna texten som kan göras bättre. Gillar deta spel så mkt älskar diablo stillen så fruktansvärt mkt. Själv klart köp för min del.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Helt underbart spel, förutom dialogerna texten som kan göras bättre. Gillar deta spel så mkt älskar diablo stillen så fruktansvärt mkt. Själv klart köp för min del.

Fan nu måste jag ladda hem demot ändå

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Fan nu måste jag ladda hem demot ändå

Gör så du kommer inte bli besviken, att få igång själva demo vart lite krångel med. Om du får Direct-X error installera den med följande Direct-X setupen så ska det funka. Om det inte finns någon text i spelet, gå då till "Mina Dokument" sen Mina dokument\My Games\titan Quest Demo\Settings och ändra language = English istället Swedish i options.txt filen

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Otroligt tråkigt spel imo.
Djupt besviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McAllister
Otroligt tråkigt spel imo.
Djupt besviken.

Tänk på att deta är ett demo, fullversion innehålle mkt mer items, monster osv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Demot innehåller ju ingen story att tala om så självklart är det ganska innehållslöst. Installationen gick då helt smärtfritt för mig, inga felmeddelanden eller något sådant. Bara börja spela Verkar vara en acceptabel 3D diablo-wannabe efter en snabb överblick.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

TAG_NOT_FOUND
Ni som fortfarande inte får bort det var säkra på att det inte redan står language = xxx någon annan stans i txt-filerna. Ändra dessa istället för att lägga till en ny då.

---------------------------------------

Det är svårt att inte bli besviken på Titan Quest. Den 30:e juni nu i sommar var det 6 år sedan Diablo 2 kom ut och de bör då vara naturligt att förvänta sig mer av Titan Quest. Datorerna på den tiden snurrade på några hundra megahertz och grafikkorten var geforce 2.

Visst grafiken i Titan Quest håller väl måttet för spel idag men 6 spelare som mest i multiplayer? Dessutom över gamespy? På detta område känns det som man har gått bakåt istället för framåt sedan Diablo 2.

Många saker är dessutom en ren rip av Diablo 2. Charms? Shrines? är två saker jag la märke till direkt.

Men visst man bör ha i åtanke att Dialbo 2 utecklades av världens bästa spelutvecklare. Det är inte lätt att mäta sig med Blizzard. Det är inte många företag som satsar på kvalitet framför kvantitet.

Man får väl nöja sig med detta så länge och hoppas att Blizzard släpper D3 och skapar en revolution inom spelutveckling än en gång.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som fick otrolig fps-drop i grottorna?

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Någon mer än mig som fick otrolig fps-drop i grottorna?

Blev i princip ospelbart för mig där.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Blev i princip ospelbart för mig där.

Jepp. Det laggade ganska friskt. En av "buggarna" jag hittade. För det kan omöjligt vara meningen?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Någon mer än mig som fick otrolig fps-drop i grottorna?

Samma för mig med, drog ner detail till medium så flöt det på fint igen.

Permalänk
Medlem

Ouuhh, tankar!

Permalänk
Medlem

HMm, kom på att jag hade 8X AA forcat i Windows. Därför det blev ospelbart i grottan. Nu blev det inte lika mycket fps-drop ^^

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Sjukt mysig demo måste jag säga, gillade skillsystemet skarpt! Och grottorna, jag säger bara två tummar upp. Skall inhandlas!

Permalänk
Medlem

Verkar helt grymt spelet, tankar för fullt nu. Hoppas jag inte blir besviken bara. En månad kvar tills man kan köpa det.

Permalänk
Medlem

vad händer?

Skulle det inte släppas 1 juni i Sverige?

Permalänk
Medlem

Episode 1 släpptes 1 juni, Titan quest släpps 30 juni

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE