Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
http://idg.se/ArticlePages/200606/01/20060601000923_SOS/20060...

Mikael Viborg, juridiskt ombud åt Pirate Bay, hämtades i sin bostad av polisen igår. På polisstationen tvingades han att göra ett DNA-test.

Alltså, allvarligt...jag blir helt mållös, tror knappt att det är sverige vi bor i...Vad i herrans namn ska dom med DNA till ??! Han är ju för SJUTTON inte misstänkt för mord eller övergrepp på person ! Nä, fy faan rent ut sagt. Hoppas hoppas att huvuden kommer få rulla och FETA skadestånd kommer krävas ut.

Tyvärr har jag en känsla av att detta kommer halvt rinna ut i sanden efter ett tag som vid Bahnhof där det var tummult i början, men har ju inte hänt något på ett tag...

Och för att förtydliga, jag tar inte ställning till piratkopiering här, men saker och ting ska banne mig skötas på rätt sätt, det är ju rena justitiemord och trakassering detta handlar om. Sjukt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Jotack. Undrar när dom hade tänkt lämna tillbaka vår server.
Synd att det inte är USA i det hände i för då hade man väl kunnat stämma för några mille.

Kan inte ni som är drabbade göra an polisanmälan mot polisen för typ stöld av server (om ni inte hade något med pirate bay)?

Visa signatur

x

Permalänk
Medlem

Snart kommer det en ny Beckfilm.

Beck - Piraten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xCr
Snart kommer det en ny Beckfilm.

Beck - Piraten

Nära http://www.idg.se/ArticlePages/200606/01/20060601005924_SOS/2...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Alla som fått sina servrar beslagtagna borde JO-anmäla polisen.
Polisanmäla för stöld eftersom polisen bara hade rätt att ta servrar som tillhör The Pirate Bay. Husrannsakan gällde The Pirate Bay och inte PRQ.

anstalten.nu som fick sin server konfiskerad är vad jag läst bland annat ett politiskt forum, vilket betyder att det borde vara brott mot tryckfrihetsförordningen (1 § Med tryckfrihet förstås varje svensk medborgares rätt att, utan några av myndighet eller annat allmänt organ i förväg lagda hinder, utgiva skrifter...)

Läste att herr Pontén var bland de första i lokalen under husrannsakan, är det fritt fram för målsägaren att vara med under husrannsakan?!

Och att ta DNA-prov på en juridisk rådgivare?! Värsta jag varit med om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Alltså, allvarligt...jag blir helt mållös, tror knappt att det är sverige vi bor i...Vad i herrans namn ska dom med DNA till ??! Han är ju för SJUTTON inte misstänkt för mord eller övergrepp på person ! Nä, fy faan rent ut sagt. Hoppas hoppas att huvuden kommer få rulla och FETA skadestånd kommer krävas ut.

Det är inte så konstigt att detta har skett, den långvariga lobbyism från musik och film industrin har börjat ge resultat, som detta tillslag mot Pirate Bay. Och några huvuden kommer inte rulla och inte heller några skadestånd kommer inte bli av. Detta är Sosse Sverige, där enskillda individer är helt maktlösa mot staten och myndigheter. Oavsett hur stark bevisning individen har mot de. Och detta skrämmer mig väldigt mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Alla som fått sina servrar beslagtagna borde JO-anmäla polisen.
Polisanmäla för stöld eftersom polisen bara hade rätt att ta servrar som tillhör The Pirate Bay. Husrannsakan gällde The Pirate Bay och inte PRQ.

Då kommer policen bara anmäla den som anmäler för hot/våld mot tjänsteman. <ironi>

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Jag tänker också rösta på Piratpartiet. Måste säga att jag är verkligen trött på Amerikaner och deras imperialism, hoppas att det blir som innan i tiden när ett land blev för jobbig så gav sig de andra på den.

De måste blanda i sig i allt , vem tror de att de är.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

heissan,

De e ny nitt tur att göra nånting åt saken. Faffö int ha en jättestor demonstration?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jugurtti
heissan,

De e ny nitt tur att göra nånting åt saken. Faffö int ha en jättestor demonstration?

Det skulle nog inte leda nånvart

Hoppas de stämmer dem rejält iallafall!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

piratpartiet känns inte som nått seriöst direkt. De borde valt ett smartare namn än nått som heter "pirater".

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem

http://www.thepiratebay.org/

SITE DOWN - WILL BE UP AND FULLY FUNCTIONAL WITHIN A DAY OR TWO !?

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker vi börjar misshandla dom i mörka gränder tills dom slutar jaga folk. Lite medborgarilska.

Nej skämt åsido, detta kommer förhoppningsvis inte leda nånvart rättsligt för de 3 killarna de ska sätta dit. Lär dock inte slå tillbaka på APB eller någon annan som det borde heller. Men det viktigaste är att de inte lyckas hitta nåt kryphål i lagen att ge dem något miljonskadestånd eller liknande. 3 unga människors framtid står på spel.

Det bästa vorre om alla piratkopierande ungdomar gick till samma snutstation och "anmälde sig själv". Kan Ponten komma ner med sina hökpolare, får vi se om de är så tuffa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan

Det bästa vorre om alla piratkopierande ungdomar gick till samma snutstation och "anmälde sig själv". Kan Ponten komma ner med sina hökpolare, får vi se om de är så tuffa.

Hehe... då skulle han nog inte vara så jävla tuff

Men jag fattar fortfarande inte varför inte bara sänka priserna så slipper vi allt sånt skit med APB och olaglig nedladdning! Men nej Pontén är girig nog och vill behålla sitt jobb...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nära http://www.idg.se/ArticlePages/200606/01/20060601005924_SOS/2...

Die Hard 4 a.k.a Die Hard 1337

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
http://ponten.ytmnd.com/

Omg den var äcklig

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Ja han är äcklig så det är förståeligt.

Permalänk
Medlem

Jag HATAR hans min! Han är så irriterande!!

Permalänk
Medlem

hmmm... just så.. Moget här.

När jag läser mellan raderna så ser jag att de flesta är bestörta för att piratbyrån är nere men försvarar sig med att de tog en massa andra servrar med.

Rösta på piratpartiet ni bara, inte kommer det att bli bättre för det med.

Hur många här är insatta till 100% i sveriges rikes lag? Ni säger nåt ni tror är så men snart vet vi om det är så eller hur lagen tolkas i verkligheten!

50 poliser, inte är det så mycket. beror på hur man ser och hur mycket motstånd man räknat med.

SKa ni klaga på att nån slänger bort era skattepengar så ska ni klaga på er kung med familj. Som ordnar megafester för lilla minsta sak, dit far miljontals kronor till spillo, som kunde ha använts till nåt mycket bättre!

En ska till. alla som betalar skatt räcker upp en hand!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
hmmm... just så.. Moget här.

När jag läser mellan raderna så ser jag att de flesta är bestörta för att piratbyrån är nere men försvarar sig med att de tog en massa andra servrar med.

Rösta på piratpartiet ni bara, inte kommer det att bli bättre för det med.

Hur många här är insatta till 100% i sveriges rikes lag? Ni säger nåt ni tror är så men snart vet vi om det är så eller hur lagen tolkas i verkligheten!

50 poliser, inte är det så mycket. beror på hur man ser och hur mycket motstånd man räknat med.

SKa ni klaga på att nån slänger bort era skattepengar så ska ni klaga på er kung med familj. Som ordnar megafester för lilla minsta sak, dit far miljontals kronor till spillo, som kunde ha använts till nåt mycket bättre!

En ska till. alla som betalar skatt räcker upp en hand!:D

Säger han från Finland, du är bara sur över hockey-OS, hockey-VM och bandy-VM.

(Räcker upp en hand.)

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
http://www.thepiratebay.org/

SITE DOWN - WILL BE UP AND FULLY FUNCTIONAL WITHIN A DAY OR TWO !?

-00:35:04- Joined» (#thepiratebay.org)
-00:35:05- Topic» (SITE WILL BE UP IN 2 DAYS IN .NL, BACKUP IN .UA)

Fake eller inte, TPB lär poppa upp likt gubben i lådan inom kort.

Permalänk
Citat:

<Nisse Hult> om alla tjuvar använder sej av bahco kofot.. ska man stänga ner Bahco och åtala dem för förberedelse till brott ???
<Nisse Hult > men om ja använder en vinkelkap som e eldriven, inte batteri utan sladd... ska dem beslagta elbolaget med ?? utan deras ström kunde ja inte göra brottet
<Nisse Hult > om jag bränner HB hemma i min hyreslägenhet, ska då fastighetsägaren bli av med lägenheten eftersom den använts i ett brottsligt syfte ???

Ligger någonting i det.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

om alla tjuvar använder sej av bahco kofot.. ska man stänga ner Bahco och åtala dem för förberedelse till brott ???
men om ja använder en vinkelkap som e eldriven, inte batteri utan sladd... ska dem beslagta elbolaget med ?? utan deras ström kunde ja inte göra brottet
om jag bränner HB hemma i min hyreslägenhet, ska då fastighetsägaren bli av med lägenheten eftersom den använts i ett brottsligt syfte ???

Men du får väl förfan tänka lite själv. ThePiratebay fanns ju för att piratkopiera, tror inte att bahco gör en kofot för inbrottstjuvar.

Sluta upp med era idiotiska jämnförelser och ni som inte vet ett piss om lagarna i sverige kan väl sluta säga att torrentsidor är lagliga då ni vet piss om det.....(inte jag heller men de hör inte till disskusionen )

Permalänk
Medlem

"Varför nekades du offentlig försvarare?
- Enligt poliserna riskerar jag inte fängelse för brottet jag är misstänkt för och då behöver de inte ge någon offentlig försvarare." - Anakata @ http://www.idg.se/

OMG! _Inte_ fängelse? Vad fasen är det som händer egentligen?
Bara vänta tålmodigt och se.

/me försöker återgå till tentaplugg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
"Varför nekades du offentlig försvarare?
- Enligt poliserna riskerar jag inte fängelse för brottet jag är misstänkt för och då behöver de inte ge någon offentlig försvarare." - Anakata @ http://www.idg.se/

OMG! _Inte_ fängelse? Vad fasen är det som händer egentligen?
Bara vänta tålmodigt och se.

/me försöker återgå till tentaplugg.

Om det inte finns risk för fängelse, hur fick de då göra husrannsakan?

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Detta är en gråzon i svensk lag. Myndigheter och Polis vet inte hur man ska hantera detta. Dom försöker se fildelare som nån sorts heroinmissbrukare eller något, bara för att kunna klassificera det.

Henrik Pontén m.m trycker på och menar på att det är grov kriminalitet och försöker sylta in sig. Han är inte mer människa än oss!

Som jag läste på nått forum...

Citat:

(när poliserna tog UPS'en)
Bosse Bantong: Titta vad jag hitta Henrik, så stor och tung denna är!
Henrik Pontén: Bra Bosse, den är säkert proppfull me film!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Men du får väl förfan tänka lite själv. ThePiratebay fanns ju för att piratkopiera, tror inte att bahco gör en kofot för inbrottstjuvar.

Sluta upp med era idiotiska jämnförelser och ni som inte vet ett piss om lagarna i sverige kan väl sluta säga att torrentsidor är lagliga då ni vet piss om det.....(inte jag heller men de hör inte till disskusionen )

Sluta för inihelvete förolämpa alla när du inte ens vet något själv.
Torrentsidor är LAGLIGA, dom är hursomhelst inte olagliga eftersom ingen ägare till någon torrentsida har dömts än.
ThePirateBay.org är en torrentsida, och som en torrentsida så är det användarna som avgör vad som ska "offentliggöras" där. Administratörerna laddar inte upp olagligt, och dom har inget upphovsrättsskyddat på sina servrar.

Bahco är precis som TPB, dom står för verktyget. Sen kan det ju tänkas att TPB inte är lika eftersom dom inte tar avstånd från olagliga handlingar som kan begås med deras "verktyg".

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
hmmm... just så.. Moget här.

När jag läser mellan raderna så ser jag att de flesta är bestörta för att piratbyrån är nere men försvarar sig med att de tog en massa andra servrar med.

Rösta på piratpartiet ni bara, inte kommer det att bli bättre för det med.

Hur många här är insatta till 100% i sveriges rikes lag? Ni säger nåt ni tror är så men snart vet vi om det är så eller hur lagen tolkas i verkligheten!

50 poliser, inte är det så mycket. beror på hur man ser och hur mycket motstånd man räknat med.

SKa ni klaga på att nån slänger bort era skattepengar så ska ni klaga på er kung med familj. Som ordnar megafester för lilla minsta sak, dit far miljontals kronor till spillo, som kunde ha använts till nåt mycket bättre!

En ska till. alla som betalar skatt räcker upp en hand!:D

Ska alla som betalar moms räcka upp en hand...?

Jag undrar vad polisen räknat med för motstånd, ett tiotal poliser i en serverhall känns ju eventuellt kanske möjligtvis nååååågot overkill..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Om det inte finns risk för fängelse, hur fick de då göra husrannsakan?

Det är ett privilegium mna har som storföretag, man kan bestämma hur lagen skall tillämpas ...

Visa signatur

Nätverksnörd