Samsung 740BF ge ifrån sig ljud ??

Permalänk
Medlem

Samsung 740BF ge ifrån sig ljud ??

Har en Samsung 740BF platt skärm.

Ska den ge ifrån sig ett ljud, ganska starkt sådant på baksidan.?

Jag har haft tft skärmar innan och dem har ej låtit nåt.

Kan det vara nåt med acceleratorn(chipset) att göra? dvs det som gör att skärmen ligger på 2 ms ...

Eller är det fel på skärmen?

Ljudet överröstar inte datorn, men det hörs tydligt om går bakom skärmen och lyssnar nån decimeter (1-2 dm) ifrån.

Permalänk

Har samma problem med min nya skärm som jag fick i förrgår, Samsung 244T. Hade en samsung 970p innan och där väsnades det inget, knäpptyst. Men är man ca 1-3dm ifrån skärmen så hör man ngt som väsnas, svårt att förklara ljudet men det låter som om ljudet kommer från panelen. Ska ringa samsung imorgon och höra om det verkligen skall vara så.

Någon annan som har problem med detta? Hör ngt som väsnas från skärmen ?

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk

Min skärm låter oxå men bara när man har stängt av datan. Det e som ett svagt pippigt ljud. Har en HP L1925

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Jag fick för några dagar sen ett pip som börjar lite då och då. Det är överljudspipet alla fjortisar i skolan har som mobilsignal, riktigt jobbigt med andra ord så får pumpa musik tills jag köpt en tftskärm :/