Permalänk
Medlem

NorthQ 4001AT Låter?

Jag köpte en NorthQ 4001AT för att de stog att den var väldigt tyst, nu är det så att jag upplever att den låter väldigt mycket!.. Är det nån inställning, patch eller något som kan få den tyst på nått sätt?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311011

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också köpa en sån där men nu när du skriver det här så blir jag orolig. max 17dB ska ju verkligen vara tyst. Nån som vet mer?

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Medlem

kanske trasig fläkt

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

mjo, då måste jag skruva ut hela kalaset o kolla det...

Permalänk

Mitt hörs ej och jag har 1 eller 2 storlekar större på watten.

Nått är trasigt eller ligger emot mao.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Division_Dyngrak
Mitt hörs ej och jag har 1 eller 2 storlekar större på watten.

Nått är trasigt eller ligger emot mao.

Är ljudskillnaden stor jämfört med "vanliga" nätaggregat. Lågt ljud är väldigt viktigt för mig.

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Avstängd

Den är rätt tyst, min kompis har en, fast t.ex hiper type r-480 och seasonic är mycket tystare!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Det är väl lite så att man får vad man betalar för. NorthQ är inte särskilt tyst i jämförelse med tungviktarna på området, dvs Seasonic.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

Dock får du ett bra nätagg för pengarna då det är så pass mycket billigare än seasonic och de andra. Ett prisvärt agg enligt mig, har själv ägt ett NorthQ. Fullt acceptabel ljudnivå, tystare än 'medel-agget'.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addebosse
Dock får du ett bra nätagg för pengarna då det är så pass mycket billigare än seasonic och de andra. Ett prisvärt agg enligt mig, har själv ägt ett NorthQ. Fullt acceptabel ljudnivå, tystare än 'medel-agget'.

Japp, jag har själv ett NorthQ sen ett och ett halvt år tillbaka och kan inte vara mer än nöjd. Det är som sagt tystare än 'medel-agget', men jag skulle nog gärna ha ett som är än tystare. Men då får man ju punga ut med några slantar till. Så om man inte är petnoga med ljudnivån så är NorthQ en god investering.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Jag har samma agg som du och mitt låter knappt något, är det inte så att det blir varmt så fläkten kör för fullt? Jag har aldrig upplevt att mitt varit varmt, men det kanske är för att jag inte har ett särskilt krävande system.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag ramlade på en recension av det nätagget.
http://www.driverheaven.net/reviews/NorthQ%204001EXT%20+%2047...

Dom klagar på att det låter mycket vid hög belastning men är mycket tyst vid normal load.

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Medlem

Många nätagg har linjära fläktkontrollers vilket suger, minsta lilla ökning i belastning gör att fläkten ökar.

S12 t.ex. har en fläktkurva där fläkthastigheten inte ökar alls ända till ca 2-250W belastning (det är en thermistor egentligen, så den mäter temperatur - inte belastning), sen ökar den exponentiellt.

Synd att fler tillverkare inte kan installera vettiga fläktkontrollers i sina nätagg.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Det finns FSP agg på 400 W som är flera resor bättre än detta agget för mindre pengar. Detta är inget bra nätagg till en ny dator. Det är för klent.

Permalänk

Jösses. Finns det folk som hör NorthQ nätaggen?
Jag som tyckte mitt är så där ultra tyst som de bara kan bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det finns FSP agg på 400 W som är flera resor bättre än detta agget för mindre pengar. Detta är inget bra nätagg till en ny dator. Det är för klent.

400W räcker till och blir över för 98% av dagens datorer.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
400W räcker till och blir över för 98% av dagens datorer.

400 W NorthQ är inte samma sak som 400 W FSP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
400 W NorthQ är inte samma sak som 400 W FSP.

Är det FSP som får köpa alla kvalitetswatt från wattfabriken?

Orättvist.