Windows vista's utseende likt linux

Permalänk
Medlem

Windows vista's utseende likt linux

Kan ha fel men jag tycker att windows vista's utseende i design på fönster och annat är väldigt likt många av linux varianterna kan det vara så att dom har kopierat det rakt av?

http://www.scotsnewsletter.com/art/72/desktop.jpg

http://www.winajuda.com/imgs_diversas/windows.vista.5219_4_wi...

Visa signatur

Fuck the USA

Permalänk
Medlem

Eller så är det så att Linuxvarianterna liksom jag känt till Vistas utseende läääänge

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Re: Windows vista's utseende likt linux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av outpost
Kan ha fel men jag tycker att windows vista's utseende i design på fönster och annat är väldigt likt många av linux varianterna kan det vara så att dom har kopierat det rakt av?

http://www.scotsnewsletter.com/art/72/desktop.jpg

http://www.winajuda.com/imgs_diversas/windows.vista.5219_4_wi...

Du länkar till två Windows Vista bilder? o_O

Permalänk
Medlem

Re: Windows vista's utseende likt linux

Varför inte posta ett par screenshots på de "Linuxvarianterna" med det snarlika utseendet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker inte det var de minsta likt KDE eller Gnome som är de vanligaste Desktop enviromenten till Linux.

Gnome är ju startmeny längst upp och det är inte likt KDE för 5 öre. Möjligtvis färgen då

NEJ Microsoft har inte kopierat någon *nix skrivbord.

Permalänk

Är det bara jag eller tycker andra också att Vista's utseende är smaklöst och vulgärt på nåt sätt?? :s

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kung_keno1337
Är det bara jag eller tycker andra också att Vista's utseende är smaklöst och vulgärt på nåt sätt?? :s

Tycker UI elementen ar kraftigt overarbetade... Om det nagonsin blir Vista pa en dator i mitt hem sa blir det att sla av alla skarmeffekter och anvanda nagon typ av 'classic' tema...

Alternativt, om de har nagon sorts tema-hanterare dar man kan gora sitt eget sa ar kan man ju alltid gora nagonting eget.

Omotivierat blank look, genomskinliga fonster och varfor ar allt svart!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil_elman
Tycker UI elementen ar kraftigt overarbetade... Om det nagonsin blir Vista pa en dator i mitt hem sa blir det att sla av alla skarmeffekter och anvanda nagon typ av 'classic' tema...

Alternativt, om de har nagon sorts tema-hanterare dar man kan gora sitt eget sa ar kan man ju alltid gora nagonting eget.

Omotivierat blank look, genomskinliga fonster och varfor ar allt svart!?

Det är tilltalande

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Inaktiv

Forvisso... Folk tankte val sakert samma sak om Windows XP's tema nar for 5-6 ar sen iofs... Det gor det dock inte mindre irriterande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil_elman
Tycker UI elementen ar kraftigt overarbetade... Om det nagonsin blir Vista pa en dator i mitt hem sa blir det att sla av alla skarmeffekter och anvanda nagon typ av 'classic' tema...

Alternativt, om de har nagon sorts tema-hanterare dar man kan gora sitt eget sa ar kan man ju alltid gora nagonting eget.

Omotivierat blank look, genomskinliga fonster och varfor ar allt svart!?

Det klassiska temat finns även med i Vista.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil_elman
Tycker UI elementen ar kraftigt overarbetade... Om det nagonsin blir Vista pa en dator i mitt hem sa blir det att sla av alla skarmeffekter och anvanda nagon typ av 'classic' tema...

Alternativt, om de har nagon sorts tema-hanterare dar man kan gora sitt eget sa ar kan man ju alltid gora nagonting eget.

Omotivierat blank look, genomskinliga fonster och varfor ar allt svart!?

Tycker också att det ser väldigt mörkt ut, vill att min arbetsmiljö ska var ljus.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze