Permalänk
Avstängd

Lite problem med uppkopplingen.

Jag har en dator med windows XP. Ibland när jag har datorn står på under natten, när jag sedan ska sätta mig för att starta upp IE så står det "sidan kan inte visas" loggar in på msn, kommer inte in, jag har inget internet. Nätverkskabeln sitter i, det är inget glapp i den. Jag får samma problem om jag låter datorn bara stå någon timma, även om jag sitter vid den i några timmar så blir det samma sak "sidan kan inte hittas" men jag loggas inte ut från msn det blir bara så att, jag inte kan skriva till någon och online listan uppdateras inte. Så vet någon VAD jag ska göra för att få bort det här problemet så är det bara skriva i tråden.. // MVH: Tommy

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Medlem

jag tror det är modermodemet...

Kan bli lättare att hjälpa dig om du berättar lite mer om din uppkoppling.
Har du router, etc etc..

Vad menar du att du gör för att få det att börja fungera igen? startar du om datorn, routern lr modemet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pari
jag tror det är modermodemet...

Kan bli lättare att hjälpa dig om du berättar lite mer om din uppkoppling.
Har du router, etc etc..

Vad menar du att du gör för att få det att börja fungera igen? startar du om datorn, routern lr modemet?

Jag har 8mbit adsl från Telia.
Jag startar om datorn då funkar det sen tills det blir samma problem igen. Det är inget sånt här fel på någon annan dator i hushållet (5stycken) så det är något med min dator. Närverkskortet är ett som man sätter i ett vanligt uttag alltså inget internt. Tror det heter "pci". Aja alla möjliga "problem" kan ni nämna här för det är väldigt irreterande att det helt plöstligt slutar funger.

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Medlem

vad är det för nätverkskort? har du rätt/senaste drivrutinerna?
När internetuppkopplingen försvinner, kör cmd och skriv ipconfig och kolla vad du har för ip då.

Eftersom ni har telia DSL borde ni väl ha router?

Permalänk
Avstängd

Klart vi har router. Men eftersom det inte är något fel på de andra datorerna så är det väl något med min?
Nätverkskortet är ett från Biltema. Har funkat urmärkt på alla andra datorer och i min dator i cirka 3 år.

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Medlem

jahapp..
provat installera om nätverkskort eller formatera datorn och installera om windows?

Permalänk
Inaktiv

Kollat inställningarna för sparläge?

Finns väl nån inställning i enhetshanteraren --> Nätverkskort där man välja om datorn ska få stänga av enheten för att spara ström, typ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Kollat inställningarna för sparläge?

Finns väl nån inställning i enhetshanteraren --> Nätverkskort där man välja om datorn ska få stänga av enheten för att spara ström, typ

Hur hittar jag dit då?

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe