Permalänk
Medlem

Datorn kan inte boota - hjälp

Hejsan..

Min dator är en 2.5ghz Intel Pentium, 1024 rambus med ett Asus P4T-E moderkort .. gfx kort är radeon 9800 pro

felet är att datorn låser sig när den bootar, jag har testat lite saker och kommigt fram till att det inte är hdd:n iaf

jag kan köra datorn med ram, cpu och moderkort och de funkar bra i bios men när jag sätter in hårddisken svarar inte skärmen eller så kommer den till windows logan och stannar där ..

jag testa sätta i en annan hårddisk som jag formatera med windows skivan och sedan när datorn skulle starta om hände samma sak igen, den låste sig på windows loggan i startupen .. fattar fan inte hur de kan bli så ..

1. kan det vara nätaggregatet som är kasst?

2. hur vet jag om moderkortet är kasst ?

3. kan det vara så att om nätaggregatet är kasst kan datorn starta med ram, cpu och moderkort men när en hårddisk sätts in kräver det för mkt ström och allt skiter sig?

tusen tack för svar!

edit: kommigt framt till att det är moderkortet eller nätaggregatet .. dock vet jag inte hur ett skadat moderkort beter sig, hade jag kunnat köra BIOS och start sekvensen fram till att windows loggan visas och låser sig??? om inte är det fel på nätdelen .. kan någon bekräfta detta??????