mitt 7900gt är totalt fucked up!

Permalänk

mitt 7900gt är totalt fucked up!

hej, som topic säger mitt graffekort XFX Geforce 7900gt är totalt fucked up nu, först började det bara att stänga av sig sig sj för att det vart för varmt och nu har det börjat dampa helt, så fort man kommer in i windows så blir det pixlar lite här och lite var som är i helt fel färger och sen så börjar bildskärme blinka..

Har snackat med komplett och dom säger att det går bra att byta kort om det ligger i samma prisklass, så tänkte höra med er, tror ni att det kommer att funkar bättre med ett MSI 7900gt, ett sånt här, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318724. Jag har ett MSI K9N SLI Platnium som nordbryggan blir överhettat på också, kanske har att göra med att graffekortet fuckat sig, men kommer dessa två komponenter att funka bra tillsammans ( samma tillverkare så ) MSI K9N SLI Platnium och MSI 7900gt http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318724?

// BF2 Sugen!!

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Avstängd

Jo hade du läst alla trådar om JUST 7900gt kortena så hade du inte behövt skriva detta inlägg vi vet att 7900gt kortena strular...

Men visst du kan chansa o prova med ett msi 7900gt kort men ja råder dej att köpa ett asus då ja inte sett nån som har haft strul med just asus 7900gt...

Och ändra din topic man skriver inte F..K ordet!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Jo hade du läst alla trådar om JUST 7900gt kortena så hade du inte behövt skriva detta inlägg vi vet att 7900gt kortena strular...

Men visst du kan chansa o prova med ett msi 7900gt kort men ja råder dej att köpa ett asus då ja inte sett nån som har haft strul med just asus 7900gt...

Och ändra din topic man skriver inte F..K ordet!!!

okej men kör på ett asus istället då :), får väll se hur varm det blir

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Jo hade du läst alla trådar om JUST 7900gt kortena så hade du inte behövt skriva detta inlägg vi vet att 7900gt kortena strular...

Men visst du kan chansa o prova med ett msi 7900gt kort men ja råder dej att köpa ett asus då ja inte sett nån som har haft strul med just asus 7900gt...

Och ändra din topic man skriver inte F..K ordet!!!

SÅ du menar alltså att varenda person som tänkt köpa ett grafikkort ska alltså kolla på sweclockers först ifall det är något fel på kortet? om du kollar på datumet SnOof {AMD X2} blev medlem på sweclockers så ser du klart och tydligt att det var MAX 1 månad sen han blev medlem, och det här problemet med 7900GT korten har funnits i mycket längre tid än 1 månad.

Ontopic: Jag skulle köra med ett annat sorts kort ifall jag var du. Kanske ett 7900GTX eller till och med ett ATi kort. Det är ditt val, och du gör som du vill, men 7900GT serien är körd, enligt vad jag tycker. De kanske har börjat fixa till problemet, men det finns fortfarande stor chans att det kort du köper kommer strula med, och det är inte värt att skicka in kortet för ett nytt gång på gång på gång. Nu menar jag inte att det är en jätteliten chans att få ett fungerande iallafall..

Permalänk
Avstängd

snacka trött jag börjar bli på dej apamedvapen måste du hålla på att leka besserwisser hela tiden...

Jag gav honom råd lr hur så sluta gnäll o knip...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
SÅ du menar alltså att varenda person som tänkt köpa ett grafikkort ska alltså kolla på sweclockers först ifall det är något fel på kortet? om du kollar på datumet SnOof {AMD X2} blev medlem på sweclockers så ser du klart och tydligt att det var MAX 1 månad sen han blev medlem, och det här problemet med 7900GT korten har funnits i mycket längre tid än 1 månad.

Ontopic: Jag skulle köra med ett annat sorts kort ifall jag var du. Kanske ett 7900GTX eller till och med ett ATi kort. Det är ditt val, och du gör som du vill, men 7900GT serien är körd, enligt vad jag tycker. De kanske har börjat fixa till problemet, men det finns fortfarande stor chans att det kort du köper kommer strula med, och det är inte värt att skicka in kortet för ett nytt gång på gång på gång. Nu menar jag inte att det är en jätteliten chans att få ett fungerande iallafall..

att han har varit medlem på swec i 1 månad har väll inget med detta att göra:S, jag bad om råd och han svara, är tacksam för det, jag har btw snackat med komplett och jag ska returnera varan emot ett asus 7900gt så får vi se hur det blir

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk

varför inte msi 7900gt???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnOof {AMD X2}
att han har varit medlem på swec i 1 månad har väll inget med detta att göra:S, jag bad om råd och han svara, är tacksam för det, jag har btw snackat med komplett och jag ska returnera varan emot ett asus 7900gt så får vi se hur det blir

Nu var det faktiskt så att jag menade att det var DU som varit medlem i ungefär en månad, och försökte att ta dig lite i "försvar" eftersom Tokdator gnäller i nästan varenda inlägg han gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
snacka trött jag börjar bli på dej apamedvapen måste du hålla på att leka besserwisser hela tiden...

Jag gav honom råd lr hur så sluta gnäll o knip...

Anledningen till att jag är en sån "besserwisser" är för att du inte kan sluta "gnälla o knipa". Ungefär 9 av 10 av dina inlägg har nånting med att alla ska SÖKA efter trådar hela tiden, och är otrevlig nästan hela tiden (kanske lite mindre i den här), så du är inte ensam om att vara trött på någon. Det blir tjatigt med samma trådar hela tiden, men att jävlas med varenda en som gör en dubblet av nån annas tråd är INTE nödvändigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Tjena inte för att vara dryg lr dum men det finns hur många trådar om just samma fråga ganska skit tråkigt att se den igen...

7900gt
x1900xt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
seek and u will find your answer..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
värkar?? ska du föda barn ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
såg du inte dom andra 100 trådarna om precis exakt samma sak???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Måste vara jobbigt att söka !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
Men tyst??? bra attityd...!!!!!!!!!!!!!!!!!!! räcker det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
www.google.se

(en person bad om hjälp)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
sök?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokdator
har du inte köpt dej ett kort än så får du väl skylla dej själv lr hur!

Tog knappt 5 minuter att hitta en liten del av alla dina svar, som blir tjatiga att läsa i varje inlägg.

Permalänk
Medlem

haha ägd...

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd

Jag orkar inte leta efter dina spydiga svar imot alla som e trötta på folk som inte orkar söka själv.

Säkert en liten snorunge på 15-16 år som håller med sina noob polare som tycker det är enklare att inte söka utan göra en ny tråd bara för man e lat...

och det tycker du är helt ok snacka blåst kille.

Permalänk
Medlem

Så varenda en som gör en tråd om någonting som det finns en liknande tråd om måste alltså vara en liten unge enligt dig? Visst, du får väll tro det då. Jag är dessutom inte den enda som är sjukt trött på både dig och dina förjävligt irriterande och dåliga svar som bara betraktas som spam. Det gör inte mig nått att du tar ut din ilska på mig. Det får du gärna göra.

Och nu när du ändå tog upp snorungar... du kan själv inte vara så långt ifrån "snorungs-åldern" om man tittar på hur du beter dig här.

Det här hålle rpå att bara bli ett flamewar, så du får skriva vad du vill efter det här medelande. Jag bryr mig faktiskt inte.

P.S. jag har mött 12-13 åringar mer mogna än dig, så se inte ner på folk p.g.a. deras ålder -_-

Permalänk

jag läser/svarar hellre på en ny tråd med exakt samma sak för det är så j***a tråkigt när det inte finns nåt nytt att läsa..

Och ibland är det helt speciella omständigheter som inte nämnts i tidigare trådar som man kan behöva hjälp med.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Nu var det faktiskt så att jag menade att det var DU som varit medlem i ungefär en månad, och försökte att ta dig lite i "försvar" eftersom Tokdator gnäller i nästan varenda inlägg han gör.

Anledningen till att jag är en sån "besserwisser" är för att du inte kan sluta "gnälla o knipa". Ungefär 9 av 10 av dina inlägg har nånting med att alla ska SÖKA efter trådar hela tiden, och är otrevlig nästan hela tiden (kanske lite mindre i den här), så du är inte ensam om att vara trött på någon. Det blir tjatigt med samma trådar hela tiden, men att jävlas med varenda en som gör en dubblet av nån annas tråd är INTE nödvändigt.

undra om han är släkt med den nu bannade/avstängda hopkick? de skriver nästan likadana inlägg :S

Stå på dig apamedvapen! det behövs fler goda människor!

svar som "hade du sökt..." och "sök din #%¤" noob!!" hjälper ingen annan än ett snedvridet ego. jag själv brukar söka men ibland hänger sig liksom hjärnan och så söker man på fel saker --> inga träffar.
det är inte heller alla som har tid att sitta här och söka, en del har jobb faktiskt. (även om det är mest fjortisar här)

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

*tokdator avstängd*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Om du lämnar tillbaka ditt 7900 kort till Komplett är det inte säkert att det du får tillbaka är mycket bättre. Jag ska snart få mitt tredje XFX 7900GTX från Komplett.
Och ifall det kortet kraschar så har jag rätten på min sida att begära pengarna tillbax.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...