Allt fler oseriösa trådar på Konsumentdelen

Permalänk
Hedersmedlem

Allt fler oseriösa trådar på Konsumentdelen

Asså för varje dag verkar nivån på konsumentdelen sjunka mer och mer.
Kan någon moderator se över FAQn, jag lovade Jonasy att hjälpa honom med den för nått halvår/år sedan men jag har inte haft orken eller tiden att lägga ner min fritid på det. Mer moderering på konsumentdelen.

SNÄLLA skaffa fler moderatorer till konsumentdelen.
Kan någon seriöst ta tag i konsumentdelen, alla dessa jävla OMG mitt paket kom inte inom 24h XBUTIKEN SUGER, DOM LURADE MIG! trådar
Istället för att kontakta butiken via telefon, email så skapar dom en tråd efter 10min innan dom ens försök kontakta butiken. Väldigt ofta är trådskaparen som klantar sig, eller helt enkelt anklagar fel part.

Snart kan man fan inte tro på folk eftersom dom klagar på de ena efter det andra UTAN att skriva vad som hänt.
Väldigt ofta är det: OMG Jag la order på Xbutiken igår och jag har fortfarande inte fått någon avi, vart är min avi, jag blev lurad av dom den kommer ju inte, osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag ber om ursäkt för att jag svarar sent. Jag har haft mycket att göra den senaste veckan.

Vid den här typen av trådar måste man tänka både på medlemmen som skapar den och på forumets utveckling. Naturligtvis vill vi inte att nivån ska sjunka i forumet, men samtidigt måste man komma ihåg att de som startar den typen av trådar ofta är mycket ovana vid att handla på internet och därför vill ha stöd i en jobbig situation. Sådant måste respekteras. Dock ska det inte heller gå till överdrift och vi ska titta på hur forumet kan förbättras. Balansgången är mycket svår.

En bra FAQ kan göra väldigt mycket, men tyvärr är det ju inte så lätt att hitta någon som har kunskap och tid till det. Jag ska undersöka hur möjligheterna ser ut.

Tack för din feedback!