Asus A8N-SLI Premium, vilka grafikkort passar!

Permalänk
Medlem

Asus A8N-SLI Premium, vilka grafikkort passar!

Hej,

Har kollat på Asus hemsida på detta moderkort om vilka grafikkort som är kompatibelt, men utan resultat.
Kollade även på Sapphires hemsida fall det kanske stod där vilka moderkort som kortet passar på fast utan resultat där med, hitta inte ens X1900XT 512 GDDR på deras hemsida.

Någon som har detta moderkort eller fall någon vet vilka grafikkort som passar på detta kort?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det kommer passa utan problem, äre det att det är sli du är orolig för eller?

Du kommer inte kunna köra 2st ati kort, men annars äre samma sorts pci-e.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Det kommer passa utan problem, äre det att det är sli du är orolig för eller?

Du kommer inte kunna köra 2st ati kort, men annars äre samma sorts pci-e.

Nej jag oroar mig inte för SLI då jag kommer köra med ett ATI, vet faktiskt att det heter Crossfire för ATI och det är lite skillnad hehe men jag läste på ett annat moderkort som är liknande och där var det en kille som hade köpt ett ATI x1600XT och det passa inte på moderkortet för att det var nått på moderkortet som gjorde att de var i vägen mm så jag ville kolla upp innan så jag inte köper ett moderkort och grafikkort för totalt 4800kr och så passar det inte

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Nej jag oroar mig inte för SLI då jag kommer köra med ett ATI, vet faktiskt att det heter Crossfire för ATI och det är lite skillnad hehe men jag läste på ett annat moderkort som är liknande och där var det en kille som hade köpt ett ATI x1600XT och det passa inte på moderkortet för att det var nått på moderkortet som gjorde att de var i vägen mm så jag ville kolla upp innan så jag inte köper ett moderkort och grafikkort för totalt 4800kr och så passar det inte

Mvh

Man vet aldrig vad folk vet och inte vet, eftersom du fråga så får man anta att du inte visste, men jag kör själv med Asus A8N-SLI Premium och Powercolor Radeon x1900xt så jag kan nästan garantera att det kommer passa fina fisken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Man vet aldrig vad folk vet och inte vet, eftersom du fråga så får man anta att du inte visste, men jag kör själv med Asus A8N-SLI Premium och Powercolor Radeon x1900xt så jag kan nästan garantera att det kommer passa fina fisken.

Men då är det ju som du säger, "Fina fisken" hehe

PS: Jag var 100% säker tills jag läste det inlägget och blev då lite osäker och ville vara 100 igen.

Mvh