Stort test av minneskort

Permalänk
Melding Plague

Stort test av minneskort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommentaren i ingressen här handlar ju mer om att Canon kameran inte klarade att peta ut mer på kortet än så. Apacher Hi Speed SD-kort klarade ju en läshastighet över 100X med råge iaf och det var nära 20Mb det.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Tjena Tempel! Såg ditt PM häromdagen, kollar inte inboxen på SweC så ofta (första gången faktiskt, ade en del hate-mail och varningar pga av min stora käft, hahaha).

Vart stod det om att kameran ine klarar att "peta ut mer än så"? Tänker du på denna kommentar;

Citat:

It’s often an overlooked point, but many of our digital cameras have limited write speeds too, so the full potential of these so-called high-speed cards will be restricted.

Det var en intressant test, men mer pga att olika kortläsare och/eller filformat har så mycket att säga om prestandan. Att SD var så pass mycket bättre än CF på EOS 1 var oxo ntressant. Dom skulle naturligtvis ha tesat dessa på en helt annan kamera i tillägg.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Avstängd

Var ligger priserna?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ett minnestest kan inte göras så generellt som detta är gjort.
Ett minne kan vara snabbare i en kamera, och långsammare i en annan.
När jag skulle välja minneskort till min 10D så kollade jag på en hemsida som hade testat i princip alla kort på marknaden i en uppsjö hi-end kameror.
Enda sättet, att kolla just det minnet i just vad du ska använda den i.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det var lite konstigt med SD-korten. Själv skulle jag vilja se test av alla top-of-the-line från tillverkarna.
Jag saknade corsair 133X (som är väldigt billigt, det vill jag veta hur det är), kingston ultimate 133X (de hade 120x bara i testet), sandisk extreme III (vilket är bättre än ultra II som var i testet).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG