Permalänk
Medlem

Hjälp med val av tangetbord

Har nyligen lyckats få sönder mitt ca 8 år gamla keytronic tangentbord :(.

Har läst igenom de flesta Swec poster i ämnet, "Logitech Ultra-X flat" i olika utförande verka populärast. Men även två andra t-bord verka intressanta, Saitek Eclipse och Logitech G15. Så nu vill jag veta lite från er som har dessa tangentbord eller om ngn annan har ngt t-bord som passar in på mina kriterier. Ange typ

Hur är tangenterna att trycka inn? Hårda/mjuka återfjädring.
Hur är tangenterna? Höjd/storlek på ytan, mellanrum mellan dem
Hur många tangenter man kan hålla inne samtidigt? Testa med att hålla inne asdf i ordning tills inge fler fungera (ange gärna om ni har ps2/usb)
Hur stabilt de känns? tyngd, storlek, höjd, justerbarhet i lutning

Tangentbordet jag hade är typ sådant som var vanligt på skoldatorerna mm för i tiden. http://www.keyboardco.com/keyboard_images/keytronic_ergoforce...
Försök ha ett sådant i åtanke när ni skriver allting är ju relativt :).

Tack på förhand för hjälpen till den/dem som orka svara på min massiva frågeställning ^^, uppskattas verkligen!
(Alla stavfel är pga av det trasiga t-bordet

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

Har ett Logitech Ultra-X flat sen ett par månader.

Tangeterna är mjuka och återfjädras snabbt tycker jag.
Tangeterna är kanske hälften så höga som på ett vanligt bord. De har dessutom ganksa stor yta och mellanrumet mellan dem är nog lite minre än på ett vanligt.
4 samtidigt här ps/2.
Ganska lätt max 1 kg, inte mkt till justering i höjdled.

Permalänk
Medlem

Sitter också och funderar på ett Logitech Ultra-X flat. Vad är bra och mindre bra med det?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Köp ett Logitech DiNovo paket. Det bästa tangentbord/mus jag haft, bekvämt, snabbt att skriva på och bra låga tangenter (typ notebook). Mycket bekväm och genomtänkt mus!

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snigelmat
Har ett Logitech Ultra-X flat sen ett par månader.

Tangeterna är mjuka och återfjädras snabbt tycker jag.
Tangeterna är kanske hälften så höga som på ett vanligt bord.

det som är bra är att det är underbart
det som är dåligt är att det kan bli lite "äckligt/skummt att trycka ner tangänterna" om man spiller kaffe i det :P... men det försvann efter ett tag

//Stefan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Bra svar snigel.

Jaha så de enda negativa med Ultra-X flat är om man spiller ngt i den så blir den dålig?

4 tangenter samtidigt är lite dåligt, ngn med USB som klara fler?

Kör du me sådant IcKx? Jag spelar mest så ett sådant verka knivigt ^^

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

Mitt tips är Jula.se självlysande tangentbord för 299:- eller något från Microsoft för ca 100:- båda är mkt trevliga. (Speciellt Julas som lyser mysigt i natten)

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia