Basshunters-Boten Anna VS Gebroeders Ko - Ik Heb Een Boot

Permalänk

Basshunters-Boten Anna VS Gebroeders Ko - Ik Heb Een Boot

Gebroeders Ko - Ik heb een boot

Basshunters-Boten Anna

Ja hitta den tyska versionen av Boten anna (tror de e tyska)
ja tyckte den tyska va bättre men de kanske är en smaksak

vad tycker ni?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tror det är holländska. Men bägge är lika dåliga.

Permalänk
Medlem

Jo det är holländska och betyder som ni kanske gissar: Jag har en båt.

Den är precis lika värdelös, men den säljer.

Permalänk
Medlem

törs inte lyssna, men gissar på att den var minst lika dålig som det otroligt dåliga originalet...
Usch vad jag hatar den där Basshunter.......

Permalänk
Medlem

Basshunter behöver pryglas offentligt och sen tjäras och fjädras för att ha släppt lös en sådan plåga på sina intet ont anande medmänniskor...

Att någon sen gjort om den till tyska/holländska gör ju inte saken bättre. Även om den nu skulle vara bättre än orginalet så lär det vara klippt omöjligt att höja den så mycket att den tar sig upp till ens en klass där man kan kalla den bara dålig...

Men det är ju bara vad jag tror...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Vad gulligt när avundsjukan kommer fram....

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk

Japp, hörde den tyska förut jag också. Lika kassa båda två.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

yorii, dina länkar fungerar inte så bra för mig iaf.

ontopic: Jag hoppas iaf att boten anna får folk som er som gör musik själva att inse att man kan gå rätt långt på att göra "rätt simpel" musik vid datorn en kväll när man har tråkigt.

Warner har ju köpt hans låt, så visst drar den in pengar, och den spelas i massor av länder. Den finns inte usa vad jag vet, men stora delar av europa iaf.

EDIT: inte alls univseral, hjärnsläpp, det är ju warner music

Permalänk
Medlem

Jag blir igen förundrad över folk icke existerande musik smak, det där är ju ren skit och att folk köper det är något jag inte fattar.

Crazy frog är en annan jag inte fattar varför folk köper

Sen är det som sagt holländska i den där andra och inte tyska, alla som tror det är tyska borde ta och lära sig språk för det låter inte precis lika.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Sötast

Han har själv stulet så han kan gråta så mycket han bara vill.

basshunter - welcome to rainbow (hardstyle remix)
Har stulet en hel del av
Dj Isaac - On The Edge

Permalänk

Och vad gör han, jo han "rasar" förstås :D.

Jag håller med föregående talare förresten, vad jag förstår så har han nog "lånat" en del själv också.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Universal har ju köpt hans låt, så visst drar den in pengar, och den spelas i massor av länder. Den finns inte usa vad jag vet, men stora delar av europa iaf.

Senast jag hörde något så skulle den snart släppas i USA, frågan är hur stor låten blir där...

Permalänk
Medlem

Videon som holländarna har knåpat ihop är iaf bättre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag blir igen förundrad över folk icke existerande musik smak, det där är ju ren skit och att folk köper det är något jag inte fattar.

Crazy frog är en annan jag inte fattar varför folk köper

Sen är det som sagt holländska i den där andra och inte tyska, alla som tror det är tyska borde ta och lära sig språk för det låter inte precis lika.

Jag tycker Tyska och Nederländska är ganska likt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

jo ja har fattat att de inte va tyska nu !!
ja har aldrig läst tyska eller Holländska så ja visste inte!

så sluta gnälla FFS bara för att ja trodde att de va tyska!

man behöver inte se ner på alla som inte gick Natur i Gymnasiet å lärde sig 14 olika språk!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darknes
jo ja har fattat att de inte va tyska nu !!
ja har aldrig läst tyska eller Holländska så ja visste inte!

så sluta gnälla FFS bara för att ja trodde att de va tyska!

man behöver inte se ner på alla som inte gick Natur i Gymnasiet å lärde sig 14 olika språk!

Det var inte en pik till dig utan andra som fortsatte snacka om tyska trots att andra sagt att det inte var det, så jag skrev inte till dig

Och till de som tycker tyska och holländska låter lika, det är ganska lika ord men uttalet skiljer något enormt.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Nu kommer basshunter rasa mot dig nu också! du har ju stulit melodin!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Vad gulligt när avundsjukan kommer fram....

Vad otroligt trött jag blir på folk som direkt antyder avundsjuka när man rasar (aftonbladska) mot låtar som den här... Men jag antar att du fullkomligt älskar Crazy Frog eftersom det gått så bra för skaparen? Om inte, så måste du ju vara grymt avundsjuk...

Visst, jag skulle kanske njuta av sån berömmelse, men faaan inte om jag hade skapat den där låten, inte Crazy Frog heller....

Så sluta trolla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Vad otroligt trött jag blir på folk som direkt antyder avundsjuka när man rasar (aftonbladska) mot låtar som den här... Men jag antar att du fullkomligt älskar Crazy Frog eftersom det gått så bra för skaparen? Om inte, så måste du ju vara grymt avundsjuk...

Visst, jag skulle kanske njuta av sån berömmelse, men faaan inte om jag hade skapat den där låten, inte Crazy Frog heller....

Så sluta trolla.

Nej, för du hade tackat nej till lätta pengar endast för att underlätta för ungdomar som retar sig på något så världsligt som en sommarhit.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Hoppas Jamba köper rättigheterna till låten så att den spelas på tv också var 10:e minut.

Permalänk

WTF e de nåTT jävla Spel nu me??
Låter som nåt uthämtat från ett 8bit spel!!

den nedre länken funkade inte för mej !

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Du ber oss jämföra en hundskit med en annan och tala om vilken vi helst vill ha till middag?

Jag tycker hela Basshunter-hysterin är så otroligt underhållande, speciellt de olika läger som uppstår:

* Idoldyrkaren

Detta är den sextonårige Counterstrike-spelaren som, i eufori över att äntligen kunna relatera till en låttext, nu anslutit sig till de saliga och predikar Basshunters credo för omvärlden - vare sig de vill höra eller inte. Hans högsta dröm är att få vara med i Basshunters nästa musikvideo, och spenderar flera timmar framför spegeln med att öva in sina "slicka moves". Enligt Idoldyrkaren är Basshunter det bästa som hänt sen Bubbles fick tuttar.

* Basshater

"Men för i HELVETE, har dom börjat köra låtjäveln på dansgolvet nu också?" hörs Basshaters buttra stämma eka över bardisken, där han bittert begrundar livets förjävlighet över ett glas rött. Han bryr sig inte ens om att dölja sin vämjelse över de sorglösa tonåringar som likt amfetaminstinna studsbollar sjunger med i "banna, banna dig så hååårt!" så rutorna skallrar i den gamla kvarterskrogen. Livet är inte lätt för en singer / songwriter med Neil Young som största förebild.

* Tönt-terroristen

Är det nån som är blixtsnabb på att plocka upp geektrender och göra livet surt för sina medmänniskor så är det Tönt-terroristen. Han var först med Crazy Frog på mobilen, han kan rabbla hela Vodaphone -> Telenor-sketchen baklänges, och han står först i kön till varje Idol-audition endast iförd en vuxenblöja och rosa peruk i hopp om att få åtminstone två sekunders fame and fortune. Kanske ser vi en ny Anton Maiden, eller bara den där jobbiga fan bakom nattdisken på Statoil som alltid ler lite sådär oroväckande brett.

* Proffset

Det här är den förtryckta minoritet av musiker vars Reason-komponerade mästerverk ligger oroväckande nära "Vi sitter här på venten" i harmoni och klangfärg, och till råga på allt är de helt övertygade om att Basshunter hackat deras modermodem och snott flera textrader. Alla drömmar om framgång och kändisskap är nu för evigt krossade, eftersom ingen människa med självbevarelsedrift vill vara en "Basshunter-ripoff". I musikaffärer land och rike runt hörs det simultana dunset av tusentals begagnade musikdatorer som dunsar i disken, tätt följt av en djup suck och orden "vad får jag för'n?".

Permalänk
Medlem

Inge fel på låten, rätt skön att ha i bilen...

Permalänk
Medlem

Alltid en njutbar läsning av dina trådar, Teetow.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

hahaha, teetow, du e fanimej inte riktigt riktig, men underbar på ditt sätt!

Det jag undrar för varje sånt här stört inlägg är: Skriver du sådär bra rent spontant, eller är det där grejjer ni t.ex. har snackat om på jobbet om senaste kvartalet och att detta är saker du haft i huvudet ett tag nu? Jag kan inte tro att du kan vara så ruskigt het helt spontant - trots att du ofta dyker upp med snabba svar till alla möjliga trådar och påståenden.

Permalänk
Medlem

Tycker mig känna igen mig både i 'Basshater' och 'Proffset', dock med en liten modifikation. Min musik ligger inte så nära Basshunters. Men visst, man ser att med samma utrustning som en själv, både med mjuk- och hårdvara, så kan man slå och bli känd över stora delar av Europa. En gång åtminstone.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
hahaha, teetow, du e fanimej inte riktigt riktig, men underbar på ditt sätt!

Det jag undrar för varje sånt här stört inlägg är: Skriver du sådär bra rent spontant, eller är det där grejjer ni t.ex. har snackat om på jobbet om senaste kvartalet och att detta är saker du haft i huvudet ett tag nu? Jag kan inte tro att du kan vara så ruskigt het helt spontant - trots att du ofta dyker upp med snabba svar till alla möjliga trådar och påståenden.

Va? Nä, det där var bara ett infall. Det är ju knappast nån doktorsavhandling

Permalänk
Inaktiv

Videon till den tyska/holländska gör ju inte precis att konceptet känns mer seriöst heller (även om flickorna inte var helt fel )