Dubbel TV-tuner i PCIe-format

Permalänk
Melding Plague

Dubbel TV-tuner i PCIe-format

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

humm... undra om det (kommer) finn(a)s *nix drivers....

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Enligt pressreleasen ska den visst gå att kombinera med ett PCIe-kort för hårdvarudekodning av HDTV som även funkar med långsamma datorer.

Ganska tuffa systemkrav för mjukvaruavkodning - 3,6 GHz dual core. Men en del har väl lyckats överklocka Core 2 Duo till 3,6 GHz och högre... Eller menar dom att en Pentium D på 3,6 GHz skulle räcka? Blir alltid irriterad på när de inte anger vilken typ av processor som menas när en klockfrekvens anges i systemkraven... Skulle t.ex. min X2 3800+ överklockad till 2,4 GHz funka? Jag menar en singel core AMD64 på 2,4 GHz är ju 3800+ enligt AMD och då borde väl 4600+ motsvara en dual core Pentium D på 3,6 GHz och lite till?

Permalänk
Medlem

Det kortet verkar lite mysigt, synd att jag inte har några lediga portar någonstans att montera ett sådant i.

Herman: Tror du inte förkortningen HTPC är allmänt vedertagen vid det här laget? Eller ni kanske har en policy på att alltid skriva ut förkortningar?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

PCIe... Ut med PCI-krimskramset och in med PCIe.

Jag längtar efter endast PCIe 16x-portar på moderkorten och låta användaren kunna mixtra med hur många kanaler(?) korten skall ha om det är ett begränsat antal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
PCIe... Ut med PCI-krimskramset och in med PCIe.

Jag längtar efter endast PCIe 16x-portar på moderkorten och låta användaren kunna mixtra med hur många kanaler(?) korten skall ha om det är ett begränsat antal.

Jag gissar att det kommer bli möjligt ungefär samtidigt som PCIe fasas ut för en annan standard.

Mycket intressant kort detta, om det funnits några riktiga HDTV kanaler i europa dvs. men det kommer väl någon gång.
SVT som stolt lyckats övergå till digitaltv med oförändrad eller försämrad bildkvalitet lär ju inte få arslet ur vagnen och fixa HDTV förän om 20 år eller så.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Herman: Tror du inte förkortningen HTPC är allmänt vedertagen vid det här laget? Eller ni kanske har en policy på att alltid skriva ut förkortningar?

Hej!

Visserligen är det en allmänt vedertagen förkortning, men det finns de som inte vet vad den står för, och då är det bra att upplysa dem. En intressant företéelse är också när man glömmer bort vad en vanlig förkortning står för, för ett par år sedan kunde säkert de flesta på SweClockers säga vad SDRAM står för, men eftersom alla säger just SDRAM och inte vad det står för glömmer man lätt bort det.

Mvh Herman

Edit: Acronymfinder is your friend.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Är det så att Micronas inte säljer korten till slutanvändare utan endast utvecklar/tillverkar kretsarna och ett och annat referenskort?

Har hittat referenser till TerraTec som redan idag säljer dual tuner DVB-T kort i PCI-Express format, antar att dom också kommer att sälja dessa DVB-S2 kort inom snar framtid. Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

[size="1"]"Your appearance now is what we call 'residual self-image'. It is the mental projection of your digital self." - Morpheus[/size]
[size="1"]"...For $100, this dye is found in most makeup...(BZZZ) Diahrea! (LAUGHS) Oh, I'm sorry. What is Diahrea!" - Peter Griffin on Jeopardy![/size]

Permalänk
Medlem

Hoppas bara den kommer få stöd för kortläsare med cam modul, är ju rätt meningslöst med en dualtuner om man bara får in dom fria kanalerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SBeaver
Jag gissar att det kommer bli möjligt ungefär samtidigt som PCIe fasas ut för en annan standard.

Mycket intressant kort detta, om det funnits några riktiga HDTV kanaler i europa dvs. men det kommer väl någon gång.
SVT som stolt lyckats övergå till digitaltv med oförändrad eller försämrad bildkvalitet lär ju inte få arslet ur vagnen och fixa HDTV förän om 20 år eller så.

Jag anser nog att SVT är dom som kommit längst med HDTV dom visade ju t.ex. fotbolls VM i HDTV. Däremot är det väldigt tveksamt när TV3, Kanal5 och andra reklamfinansierade kanaler kommer gå över till HDTV.
Många digital TV kanaler har ju pinsamt dålig bild om man jämför med t.ex. en vanlig DVD film kan man nästan tro att det är HDTV fast det är exakt samma upplösning. Jag tror dom prioriterar att sända så många kanaler som möjligt då blir det i många fall tom sämre bild än vanlig analog TV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag anser nog att SVT är dom som kommit längst med HDTV dom visade ju t.ex. fotbolls VM i HDTV. Däremot är det väldigt tveksamt när TV3, Kanal5 och andra reklamfinansierade kanaler kommer gå över till HDTV.
Många digital TV kanaler har ju pinsamt dålig bild om man jämför med t.ex. en vanlig DVD film kan man nästan tro att det är HDTV fast det är exakt samma upplösning. Jag tror dom prioriterar att sända så många kanaler som möjligt då blir det i många fall tom sämre bild än vanlig analog TV.

Lite off-topic, men ändå. Digital-TVs bättre bild är främst en lösning för personer som inte bor i områden där den analoga mottagningen var perfekt. Det var många som fick leva med spegelbild och brus konstant (som jag, då var skillnaden för mig större än DVD -> HDTV någonsin kommer vara). De analoga sändningarna hade en mycket varierande kvalite på bilden..

Permalänk
Medlem
Citat:

SVT som stolt lyckats övergå till digitaltv med oförändrad eller försämrad bildkvalitet lär ju inte få arslet ur vagnen och fixa HDTV förän om 20 år eller så.

SVT kommer under hösten att sända parallellt i nya kanalen SVT HD då program som sänds i SVT1 och SVT2 finns tillgängligt i HD.

Vet att Figaros bröllop kl. 20.00 den 16:e Augusti i SVT1 kommer att parallellsändas i SVT HD. Så nog har man fått arslet ur vagnen på SVT.

Permalänk
Medlem

Verkar vara fint kort, men den kvinnliga modellen ser ut som hon knarkat lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulke
SVT kommer under hösten att sända parallellt i nya kanalen SVT HD då program som sänds i SVT1 och SVT2 finns tillgängligt i HD.

Vet att Figaros bröllop kl. 20.00 den 16:e Augusti i SVT1 kommer att parallellsändas i SVT HD. Så nog har man fått arslet ur vagnen på SVT.

Vilket nät? Mpeg2 eller mpeg4?
Mer info, var?
Tack.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vilket nät? Mpeg2 eller mpeg4?
Mer info, var?
Tack.

Har ingen bra länk, vet detta eftersom jag arbetar på SVT. Vet inte om detta enbart kommer att sändas över satellit eller om även marknätet kommer att användas. Givetvis kommer Mpeg4 att användas som under fotbolls-vm i somras. Formatet är 720p.