Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Z550i

Denna söta telefon finns nu i lager hos bla. Katshing och Dustin.

Liten, prisvärd och snygg.

Vad tycker ni?

Finns i 3 olika färger.

Pris: Ca 1800-2200

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Permalänk
Medlem

den ser ju inte helt åt helvete ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
den ser ju inte helt åt helvete ut...

Nae, det är den verkligen inte. Mycket trevlig mobiltelefon.

Om det är något ni undrar om den så är det bara fråga här :).

Permalänk
Medlem

Min bror funderar på att köpa en sån.
Följer det med usb-sladd och sånt?

Permalänk
Medlem

Fick in den i början på förra veckan och den har sålt som smör trots sin plastighet och matta skärm. Vet inte riktigt varför man väljer denna framför exempelvis Z530i eller W300i...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Följer inte med någonting förutom laddare, manual och stereoheadset. Kabel och minneskort får man köpa separat.

Jag hade en W300i innan och sålde den för att köpa denna telefonen. Z530/W300 ser ju ut som en plastig leksak i jämförelse. Displayen är verkligen inte matt, mycket skönare än den 128x160 display som sitter på z530/w300, det enda negativa jag märkt med displayen är den vertikala betraktningsvinkeln som kunde varit något bättre, annars är den ljusstark och klar.

Permalänk
Medlem

Den verkar nice. Liten och stilig.

Permalänk

Hej.
Går det att byta skal på den? Jag tänkte köpa en till frugan men den verkar bara finnas i svart/silver än så länge och det vill hon inte ha.

Permalänk
Medlem

nej man kan inte byta skal på den, men kan du vänta ett tag så kommer den i silver/creme

Visa signatur

Andreaas Goes Degig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreaas
nej man kan inte byta skal på den, men kan du vänta ett tag så kommer den i silver/creme

Ok. Tack för svaret. Finns det något lanseringsdatum för den varianten?

Permalänk
Medlem

Lite updates så här en vecka efter att jag fått den. Ljudet på mp3-spelaren är visserligen inte toppklass, luckan är lite glappig vilket jag stör mig lite på, som på alla clamshells. Men annars fungerar telefonen löjligt bra. Den är väldigt bekväm att använda, allting är snabbt, bra mycket snabbare än min mp3-spelare. Jag trodde när jag köpte telefonen att jag skulle få en enkel, billig telefon som fungerar som den ska, en lagom uppgradering från mina urusla Motorolor jag använt. Jag har aldrig riktigt varit haj på det där med allt-i-ett-telefoner, men den här fungerar så pass bra att jag ersatt min mp3-spelare med den, trots att jag bara har omkring 400Mb tillgängligt.

Däremot, om du är ute efter en mobil som tar helschysta bilder med kameran är det här inte rätt. Den kräver väldigt bra förhållanden för att bilderna ska se bra ut. Helt okej för att se på telefonen, men det är rätt trist att inte ha en lampa eller en blixt, för utan rätt förhållanden blir bilderna kassa.

Batteritiden verkar helt okej, jag brukar få ladda den varannan kväll eller så när jag sitter med den ofta. Högtalaren är överraskande okej, men att lyssna på musik är inte så kul, ljudet kan inte mäta sig med en mp3-spelare med bra hörlurar. Jag måste trots det säga att det här är en väldigt, väldigt bra telefon, som ger dig väldigt mycket för en billig peng. Om du är ute efter en telefon, köp den!

En grej som är lite irriterande är att man inte får med en USB-kabel, och att flytta musik från datorn via Bluetooth är inte kul. Får köpa mig en imorgon.

Permalänk
Medlem

Fick min idag, kan verkligen inte hålla med om att den skulle vara plastig o ha en matt skärm. Skärmen är mkt bättre än min K700, o då har jag den på 80% styrka.

Plastig? Enda plasten är i toppen av mobilen, annars tycker jag den är riktigt gedigen för sin prisklass. För tidigt att fälla nåra andra kommentarer än, men hittintills är jag mkt nöjd. Jag använder den dock inte som varken mp3-spelare lr kamera, då jag har bättre grejer till hands.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead