Permalänk
Medlem

OperativSystem Server/Stream

Tjenna. Jag behöver ett operativ system som kan streama filmer, musik och liknade till andra i nätverket. Men även ut på internet.

Har testat FreeNat och det fungerar bra. Men vet inte hur man kommer åt den från internet. Om någon kan hjälpa mej med det eller om någon vet något annat bra system.

Och helst inte ett krävande operativ system, helst med webgui.

Tack

Visa signatur

-(E6600)-|-(Asus P5K WS)-|-(4gig pc6400 A-data)-|-(Asus Geforce 8800Gts 640mb)-|-(WesterDigital 74gig Raptor)-|- (x2 WesternDigital Raid Edition 500gig)-|-(Cooler Master 650)-|-(Windows XP Proff 64bits)-

Permalänk
Medlem

Något random linuxsystem och Darwin Streaming Server...

http://developer.apple.com/opensource/server/streaming/index....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Något random linuxsystem och Darwin Streaming Server...

http://developer.apple.com/opensource/server/streaming/index....

Har läst en del om det, har du testat det något vidare och hur fungerar det?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Har läst en del om det, har du testat det något vidare och hur fungerar det?

Nee... Kollade lite på det men insåg att det var inget för mig.
Jag har så simpla behov så jag har bara kört lite samtidig "internetradio"-ström via NiceCast, för det går inte att få till fel för sådana som mig

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Har läst en del om det, har du testat det något vidare och hur fungerar det?

Jag kör Quicktime Streaming Server. Ungefär samma sak, fungerar riktigt bra. Fast det beror lite på vad man är ute efter också.

Permalänk
Medlem

Linux eller BSD + Samba ?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Men tänkte mer på ett eget operativ system utan att behöva något Xp eller liknade som Freenat.

Enklaste hade varit om någon som vetat lite om freenat kunde berätta hur clienter på internet kan få kontakt med min Server.

Eller om det finns något liknade. Vill inte ha ett operativ system som xp efter som det är så mycket som inte behövs.

Mvh Johannes

Visa signatur

-(E6600)-|-(Asus P5K WS)-|-(4gig pc6400 A-data)-|-(Asus Geforce 8800Gts 640mb)-|-(WesterDigital 74gig Raptor)-|- (x2 WesternDigital Raid Edition 500gig)-|-(Cooler Master 650)-|-(Windows XP Proff 64bits)-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_crasy_man
Tack för alla svar. Men tänkte mer på ett eget operativ system utan att behöva något Xp eller liknade som Freenat.

Enklaste hade varit om någon som vetat lite om freenat kunde berätta hur clienter på internet kan få kontakt med min Server.

Eller om det finns något liknade. Vill inte ha ett operativ system som xp efter som det är så mycket som inte behövs.

Mvh Johannes

?

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
?

Precis...

Visa signatur

Neun und neunsich.