Hur fungerar MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI

Permalänk
Avstängd

Hur fungerar MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=MSIK9NS...

Hur fungerar ett sånt kort? Några buggar? Klockar kortet bra?

Vill lyckas dra upp min prolle till 2.6 GHz minst iaf 3800+ X2... klarar moderkortet det? Mitt M2N-E flippar ut totalt nämligen.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk

Jag har kortet och där finns 2 barnsjukdomar:

1. Kan inte köra dual channel men mina minnen (Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB). Har testat minnena och där är inga fel på dem

2. Provade datorn på LAN i helgen och när jag tankat hem ca 1 GB så startar datorn om. Hände inte alltid, utan bara lite då och då

Har uppdaterat BIOS och allt annat som kan uppgraderas.
En kompis har också K9N kort (kommer inte ihåg vilket) och han hade samma problem med omstart när han tankade hem data, dock kunde han köra dual

Permalänk
Medlem

Det verkar vara rätt många som har dom felen, vad bör man satsa på för kort istället som är i samma prisklass? Abit KN9 Ultra, Gigabyte GA-M55S-S3, är det något att ha? Jag vill inte ha något krångel!

Permalänk

skiitttt ja som beställt platinum kortet, sop msi och asus :S

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk

Kortet fungerar finfint - bara man kör MSI Live Update, där man hämtar hem ett program som heter:

Advanced Micro Devices (AmdK8) Processor

Har inte haft problem efter jag installerade det. Inga bluescreen och LAN fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Svantiloop...du har aldrig haft problem med "Sudden Death's"?

Min Comp stänger av sig när jag försöker bränna skivor i samtliga program jag har testat: Nero, Alcohol, Daemon... u name it. Den bara sten-dör.

Advice???

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+, K9N SLI Plat, X1900XTX 512mb, Corsair PC53000 DDR2 1024X2mb,
Seagate Barracuda 320gb SATA2, Sony DVD RW DW-Q120A, Hiper ATX 580W, Cooler Master Centurion 534, SyncMaster 205BW

Permalänk

Har du kört MSI live update och hämtat hem allt nytt där? Efter jag installerade Advanced Micro Devices (AmdK8) Processor så har min dator fungerat perfekt. Kolla upp drivrutiner till brännaren om de är de senaste, eller om du har möjlighet - prova brännaren i en annan dator ifall det är den som spökar! Då får gärna skicka lite mer info om vad det är för utrustningen du har