Rockstar utmanar världen

Permalänk
Medlem

Vissa tycker nog det är kul o vissa tycker det är sjukt. Antingen så är man en mobbare eller förstår inte hur dumt det är egentligen om man tycker det är kul. Eller så är man som jag, varken mobbare eller mobbad, förstår vad som händer, MEN DET ÄR JU ETT SPEL! Det skadar ingen ju... Ser fram emot det faktiskt, och ja, det är rätt så roligt att hålla på så alla politiker går emot en, :D:D:D:D!!

Permalänk
Medlem

Sjukt att ingen egentligen bryr sig ifall man skjuter skallen av folk....

Men att mobba nåon är ju bara så mycket värre...

tycker politikerna ska ta det lite lugnt och jobba med riktiga saker istället för att hacka på spel, it´s just a fakkin´game...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Skitbra, någon måste göra något för att kämpa emot moralpaniken.
Så fruktansvärt löjligt att aftonbladet kallar hot-coffe för grova sexscener, dom har för sjutton t.o.m. kläderna på sig, alla som är över 14 har värre bilder i sin biologibok.

Och hur många filmer, böcker, tv-program m.m. finns det inte om mobbing. Inte har dom skapar psykopat-barn som går bersärk på skolorna. Jag tror inte dom som gnäller någonsin spelat ett spel, jag har då aldrig kännt att något spel har påverkat mig särskilt mycket.

Det första partiet kalas ad majorandem och är ett klassiskt exempel på ett felaktigt argument. Att man kan hitta något som är värre än det man diskuterar för tillfället har ingenting med det aktuella diskusionsobjektets egenkvalitér.

Det andra är exempel på ett annat klassiskt argumentationsfel, att hävda att negationen av ett påstående inte går att bevisa skulle göra påståendet sant. Hur vet du egentligen att det inte har påverkat dig? Alla som någon gång har studerat marknadsföring vet att den bästa marknadsföringen är den som påverkar dig omedvetet. Kalla det gärna moralpanik, men ha gärna lite bättre argument nästa gång.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Sjukt att ingen egentligen bryr sig ifall man skjuter skallen av folk....

Men att mobba nåon är ju bara så mycket värre...

tycker politikerna ska ta det lite lugnt och jobba med riktiga saker istället för att hacka på spel, it´s just a fakkin´game...

Sen kommer politikerna säga att folk vill mörda andra o.s.v... Men de personerna är ju sjuka.. Hörde om en kille som satte sig på sin unges huve tills han dog. Men det dom inte sa var att han var psykiskt sjuk... Många andra fall har också varit så att dom har uteslutit att det är mentalt sjuka...

Hoppas iaf att man kan göra något åt det... Sluta ljug!!

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte säga att det är fel att göra detta spel.
Föräldrar klagar på att deras barn blir som i spelet etc.
det är inte där problemet ligger, föräldrar bryr sig inte.
Dom som säger att dom bryr sig men att det inte hjälper, ja, dom hjälper nog inte tillräckligt mycket. Sorgligt, men sant.
Märks hur tydligt som helst, folk som "lever på gatan" är ju brutalare och får en värre uppväxt och resluterar i bråk m.m. medans dom mer "finare" barnen inte gör nånting, dvs prinsar, drottningar etc etc etc, ni vet iaf. sen finns det ju dom i mitten som anser sig vara "bad asses" eller "wannabe's" i detta fall, som tycker dom är ascoola, men när det verkligen gäller så går dom i graven.
Nej, så länge föräldrarna har pli på barnen så tror jag att det Går att släppa sånahära spel utan större problem.
Folk som tycker att "Wow, det dära kunde jag göra i ett spel då kan jag göra det!" är rent ut sagt idioter. Menar.. "Titta vad häftigt, han sågade av sig alla armar och ben! *gör lika dant*". Så nej, ungar, behärska er och tänk realistiskt. Spela spelet, njut/misstyck/hata/älska det. Men för guds skull, uppför er så kanske det kan komma massa spel utan att det ska komma kritiker och säga att "På min tid lekte vi med tallkottar och se på mig nu."

(vet att jag låter som en jäkla idiot i vissas ögon nu, men fine, i can live with it)
Tycker det är BRA att Rockstar vågar göra sånahära spel.

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Men samtidigt kan jag se i dilemmat.

Själv bryr jag mig inte nämnvärt för sådana här spel, men är lite orolig för vad som kommer att accepteras i framtiden.

I dagsläget har vi spel där vi mördar folk, rånar folk, misshandlar folk etc etc etc

Men hur kommer det bli om ett spel går ut på att våldta folk? Kommer vi som tycker att "det bara är ett spel" att fortsätta med samma syn eller kommer även vi att tycka att gränsen är nådd och överskriden för vad som accepteras?

Permalänk

Om spelet är 18+ så är det ju föräldrarnas ansvar att barn inte spelar det. Jag tror inte en normal 20 åring skulle gå runt och mobba folk för som ni säger han gjorde det i ett spel. Att små barn gör efter spelen är helt och hållet föräldrarnas ansvar. Som att skylla på en affär att ens son huggit av sig armen med en av deras yxor.

Permalänk
Medlem

Man måste lära sitt barn skilja på verklighet och låtsas. Dock så tror jag inte på skitsnacket om att man gör som i spelen, Då skulle jag varit borta i tyskland och jagat tyskar

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Man måste lära sitt barn skilja på verklighet och låtsas. Dock så tror jag inte på skitsnacket om att man gör som i spelen, Då skulle jag varit borta i tyskland och jagat tyskar

om jag skulle ha gjort som i spel skulle jag ha hoppat på folk, ätit svampar och blivit hög...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
om jag skulle ha gjort som i spel skulle jag ha hoppat på folk, ätit svampar och blivit hög...

Du hade inte hoppat på folk, utan sköldpaddor och elaka monster, enda folket i spelet som du syftar på är två italienare och en princessa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Du hade inte hoppat på folk, utan sköldpaddor och elaka monster, enda folket i spelet som du syftar på är två italienare och en princessa

finns inga elaka monster i verkligheten. Så det fick bli folk istället.

Permalänk

Tur att det finns något spelföretag med stake. Köp direkt säger jag!

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk

Yey, jag kan nu få uppleva min högstadietid genom mottsatta partens ögon.

Yiipi -.-'

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Yey, jag kan nu få uppleva min högstadietid genom mottsatta partens ögon.

Yiipi -.-'

HAHAHA, den var bra

Permalänk
Medlem

En kamrat hängde sig i garderoben när vi gick i gymnasiet, just på grund av mobbning. Han hade bara en termin kvar..

Men Rockstar gör ju grymma spel annars, så det här måste jag lira

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Avstängd

Lätt att man skaffar de

Visa signatur

Fel forum!
Word