Permalänk
Avstängd

prcecorn låte ass konstigt

hej jag hra nyss köpt en ny dator men asså det är nåt konstigt procecorn låter jätte mycket när datorn jobbar som när man tex starta ett program eller nåt det är 4600 duelcore så snälla hjälp mej

Visa signatur

=) ;) :) ;D :D =D

Permalänk
Medlem

Vet du vad det är som låter? Fläktarna, hårddisk, kraftaggregatet, något som piper eller brusar?

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Avstängd

det är procecorn som låter asså närden arbeta bara lite grana så låter den assa mycket. så om du ha hört en assa gammal dator jobba

Visa signatur

=) ;) :) ;D :D =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zunken1337
det är procecorn som låter asså närden arbeta bara lite grana så låter den assa mycket. så om du ha hört en assa gammal dator jobba

Det du hör hos en gammal dator är, när datorn arbetar till 99% hårddisken.
Kolla igenom datorn noga och försök lokalisera det. Utgå från att det inte är processorn.
kolla fläktar, hårddiskar, psu, grafikkortsfläkt kanske?, eller temperaturreglerad fläkt på moderkortet eller på cpukylaren?

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Avstängd

tack det är hårdisken men asså varför låter den så?

Visa signatur

=) ;) :) ;D :D =D

Permalänk
Medlem

Är det en lite äldre hårddisk eller är det en ny hårddisk?
Är den en lite nyare hårddisk kan det vara så att den är på väg att gå sönder.
Äldre hårddiskar låter betydligt mer när de arbetar (med äldre diskar menar jag diskar äldre än ca 6år)
Har du en ny hårddisk kan det vara en bra ideé att säkerhetskopiera känsligt material.

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Avstängd

en vecka gammal men kan det ha nåt med att jag delade up HÅRDISKEN i 25 g 280g

Visa signatur

=) ;) :) ;D :D =D

Permalänk
Avstängd

Vafan ska man gissa sig till vad du skriver?

Hårddisken låter mer eller mindre dels pgr av vilket fabrikat det är och vilken låda den sitter i

Om det är ett skrapande ljud så lär du göra bakup av det du har och skicka tillbaks den om den är ny.

Men som sagt en hårddisk kan väsnas en hel del beroende på vilka omständigheter som råder

Om det nu är så att du menar att du delat upp hårdisken utan kniv och gjort som alla andra brukar göra så är det inte det

som påverkar hur din disk låter,Snarare ett bra sätt om du ex har windows på C: och sparar allt av värde på D: då slipper allt försvinna om du nån gång skulle få strul med Windows

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas
Är det en lite äldre hårddisk eller är det en ny hårddisk?
Är den en lite nyare hårddisk kan det vara så att den är på väg att gå sönder.
Äldre hårddiskar låter betydligt mer när de arbetar (med äldre diskar menar jag diskar äldre än ca 6år)
Har du en ny hårddisk kan det vara en bra ideé att säkerhetskopiera känsligt material.

helt fel, finns nya diskar som lever ett jävla liv, dom är dock snabbast(raptorn räknas inte), så står man ut med ljudet så brukar dom vara snabba och stabila, har själv en segate barracuda 500gb och låter mycket även fast jag monterat den i gummi distanser!

svårt att se vad du skriver föresten, trodde du menade popcorn först men sen insåg jag att det måste vara processorn som du menade, processorn är förövrigt i sig helt ljudlös, det som låter i en dator är: hårddiskarna, cd/dvd brännare/spelare, samt alla fläktar och nätaggets fläkt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
helt fel, finns nya diskar som lever ett jävla liv, dom är dock snabbast(raptorn räknas inte), så står man ut med ljudet så brukar dom vara snabba och stabila, har själv en segate barracuda 500gb och låter mycket även fast jag monterat den i gummi distanser!

svårt att se vad du skriver föresten, trodde du menade popcorn först men sen insåg jag att det måste vara processorn som du menade, processorn är förövrigt i sig helt ljudlös, det som låter i en dator är: hårddiskarna, cd/dvd brännare/spelare, samt alla fläktar och nätaggets fläkt!

En processor är nödvändigtvis inte helt ljudlös, finns processorer som låter riktigt illa faktiskt...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.