Permalänk
Medlem

kompis till mig som behöver ny dator

Hej, en kompis till mig behöver ny dator nu när han skall börja plugga computer graphics, så jag erbjöd mig att snabbt sätta ihop ngt som funkar bra för just det ändamålet.
andra krav var att det skulle gå att spela wow på den.
budget, runt 9000:-

http://i18.photobucket.com/albums/b133/failoniir/dator/dator6...

detta tänkte jag på då.
men klarar nätaggregatet att köra allt det där? och kanske lite utbyggnad sedan?
hörde att sonata chassit inte funkade med det moderkortet annars hade det varit förstavalet.
och sedan har jag ingen aning om grafikkortet, kommer det klara wow hyffsat?
datorn skall alltså inte överklockas alls.
det den kommer användas mest till kommer vara 3d modellering,animation,rendering. så därför behövs en snabb processor så han slipper ha så mkt dötid att rendera

skall jag ta pc5300 eller pc4200 minne? gör det någon direkt skillnad? var runt en hundring i skillnad så... inte så mkt precis.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Det är väl så att det moderkortet i allmänhet inte klarar nätaggregat som inte har -5V. (vilket inte så många har längre, då det inte finns med i standarden längre)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

ok, vad finns det för alternativ?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |