Ati Firestream, en GPGPU-grafikkrets?

Permalänk
Melding Plague

Ati Firestream, en GPGPU-grafikkrets?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

mm intresangt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

såg att firegl kostade skjortan! vad är lixom meningen med de kretsarna?:S

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Ja det är inte för folk som tänkte spela spel iallafall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
såg att firegl kostade skjortan! vad är lixom meningen med de kretsarna?:S

Är inte så stor skillnad på Fire-korten jämfört med de vanliga, men drivrutiner och mjukvara som följer med är speciellt anpassade för vissa typer av applikationer inom 3D, CAD och liknande, t.ex. för program som Autocad, 3D Studio, Maya.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk

Kanske ett startskott på ordentliga PCI-E fysikkort? Om det blir så, så skulle det vara bara underbart.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

mycket intressant!

Permalänk
Medlem

Linje-antialiasing i CAD-program är t ex något som konventionella grafikkort inte klarar av...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
såg att firegl kostade skjortan! vad är lixom meningen med de kretsarna?:S

Det är väl ATIs svar på nVIDIAs Quattro kort, bra för CAD och så vidare men ingen prestanda monster i spel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det är väl ATIs svar på nVIDIAs Quattro kort, bra för CAD och så vidare men ingen prestanda monster i spel

Quadro

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Quadro

Yep, jag hade halvfel.. eller bara så att jag blivit skadad av sidor som stavar med "tt" i stället för "d"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det är väl ATIs svar på nVIDIAs Quattro kort, bra för CAD och så vidare men ingen prestanda monster i spel

Skulle väl inte kalla det ett svar på nvidia. Då ATI tillverkat kort av den klassen längre än nVidia funnits typ.
Kanske inte riktigt, men ändå.