Permalänk
Inaktiv

W810i eller K800i

Hej!

Jag har fastnat för Sony Ericsson W810i och K800i och vet inte vilken telefon som passar mig bäst. Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter.

Telefonen ska användas ganska mycket som mp3-spelare för joggingrundorna i skogen samt som ljudboksspelare när jag pendlar långa avstånd på helgerna. Oavsett modell ovan så vill jag ha 1Gb minne. Jag tänker köpa loss telefonen direkt och inte köra med något abonnemang.

Jag gillar verkligen W810i och dess utseende, har även förstått att headsetet som kommer med telefonen presterar relativt bra ljud. Jag har förstått att W810i som standard levereras med 512MB minne men kan man köpa ytterligare en minnessticka framöver och sätta i telefonen eller måste man då ersätta 512MB stickan som redan är installerad? Hur är kameran i W810i?

K800i är relativt dyr men kameran i telefonen lockar, har en liten Nikon kompaktdigitalkamera på 3,2megapixel idag men använder den i princip aldrig för man har den sällan med och den är otymplig. Jag tror att jag hade börjat fota en hel del om jag köpt en K800i men tycker det är synd att alla form av optisk fokus saknas. Sen skrämmer priset på K800i samt att man måste köpa till minne. Levereras K800i med ett headset? Om ja är det headsetet lika bra som det i W810i?

vad hade ni valt om ni varit i min situation och varför? Tacksam för tips, mvh Moffe

Permalänk
Medlem

Headsetet man får med k800 e inte lika bra som de man får med w810. Jag valde oxå mellan de 2 när jag skulle köpa mobil. För min del blev det k800. Den e lite större, men den har ju allt w810 har plus bättre kamera. Headset kan man ju köpa sen. Kostar 299 på siba..

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Inaktiv

Jag är nog rädd att du har rätt, K800i har precis allt som W810i har men då får man en vassare kamera också. Kanske blir så att man ångrar sig om man köper en W810i för att man är "snål" och väljer den billigare varianten.

Men nu snackar man ca 4000kr för telefonen samt priset för 1GB minne, headset och kanske en bärrem för joggingrundan och en allmän förvaringsväska. Vägrar knöla ner min mobil i fickan.

Får se hur det blir, men tack för dina synpunkter!

Permalänk
Medlem

skulle ta en k800i. har en sådan satt å pillade med syrrans w800 å det va inte ens nära samma kvalitet

Permalänk
Medlem

Fast till joggingturen skulle då inte jag släpa med mig min K800i. Den är aningen för stor för det tycker jag. Fast å andra sidan tycker jag att alla telefoner är för otympliga för jogging, särskilt med tanke på de otympliga kontakter som alla telefoner tycks vara utrustade med.

Jämförde min K800i med en kollegas W810i och K800i är klart större och tyngre men skärmen är otroligt mycket bättre i K800i. Den är en fröjd att använda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är musikspelarna och dess spellistor verkligen desamma? Med w810i som har megabass och massa inställningar i Walkman-konceptet?

Har iallafall W810i pga av dess storlek, batteritid och walkman.
Sen vet jag inte med k800, men w810i har ingen joystick som alltid går sönder. Jag sitter iaf nöjd för den är skitbra som spelare. För digitalkort använder jag en riktig kamera med objektiv.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

går det inte att få in program så att k800i har samma musikinställningar osv som w810i?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
går det inte att få in program så att k800i har samma musikinställningar osv som w810i?

vet inte men, det kan finnas en java program för att få in mega bass

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gallardo
vet inte men, det kan finnas en java program för att få in mega bass

Finns det eller kan det finnas det?:s

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Finns det eller kan det finnas det?:s

det finns men det kostar

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk

Känner igen ditt problem. Själv satt jag och funderade på en W810i eller att vänta på W850i som stödde BT2.0 (för användning av bluetootheadset). Slog näven i bordet och köpte en W810i.

Även som du hade jag tänkt att använda den när jag springer och går. Köpt armväskan Active Case IAC-25 och den är inte helt tokig. Dock är det dumt att väskan inte inte har någon öppning i botten till sladden, men det går bra ändå.

Eftersom jag redan några månader tidigare köpt en ny digitalkamera så hade jag inte dilemmat som dig med en lite "äldre" digitalkamera. Det är smidigt att ha en inbyggd kamera i telefonen, det ska jag inte ljuga om. För det är inte samma sak att gå runt med en digitalkamera eller bara telefonen.

Kan inte svara på om headsetet till K800i:n är lika bra som till W801:n. Själv tycker jag det är helt ok, men jag har utöver bärväskan köpt nytt headset som vilar runt öronen (HPM-65) för att det kan vara störigt när man springer om man kommer åt sladden med armen och råkar slita ut proppen stup i kvarten.

Fastän det är ett svårt val så hade jag Troligtvis lutat lite mer åt K800i, som ersättare till din digitalkamera/mp3-spelare/telefon. Du får tänka på att du får tre saker i en nätt förpackning till ett bra pris istället för tre olika prylar för en dyrare peng

Lycka till!

Permalänk
Medlem

jag tänkte så jag med.

Men nu har jag börjat tänka om.

Börjar bli mer sugen på en "bra" digital kamera att ha på semester o så.
En "bra" mp3 spelare som är liten och smidig.

men samtidigt kan man inte gå runt med en digitalkamera och en mp3 spelare hela tiden. man har ju oftast telefonen med sig.
MEN, om man nu ska utomlands osv då vill man ju ha grymma bilder och då räcker inte mobilen till. Samtidigt om man ska ut och springa eller liknande är det ingen hit att ha den tunga mobilen i fickan.

därför funderar jag på att köpa en av varje och ha kvar min gamla mobil.
hade jag haft mer pengar hade jag köpt ALLT. hehe.
Det är ju så svårt att avgöra hur man ska göra. Ena dan känner man för det ena. Och vice versa

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

jag skulle ta k800i mycket snyggare/ bättre kamera

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Designen känner du väl till så då vet du att w810i är klart snyggare

Ju mera grejer man blandar ihop desto sämre soppa. W810i är helt enkelt bättre om man ska en mobil/walkman (måste du ha snabbare internet o bättre kamera välj k800 och ta smällarna med vikt och inköp av lurar, ladda oftare o sånt).

K800i är klumpigare och har sämre batteritid. Joystick som kommer gå sönder. Efter några månaders lekande så är såna grejer viktigare än allt annat...men för prylbögen som skiter i sånt och köper nytt istället så är väl k800 rätt

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Håller med Belch.
w810i kanske är något sämre på pappret men har använt både k800 och w810i under några månader och det enda som faktiskt talar för k800 är skärmen då den är riktigt grym.
w810i är mindre och i mitt tycke mycket snyggare, och vad jag har testat så sklijer sig inte mobilernas kameror speciellt mycket, k800's är ju något bättre men inte mycket.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Telenor kommer att börja sälja w810i i en riktigt läcker vit färg.. funderar lite på att köpa den bara för design även fast jag äger k800i redan. Har inga bilder på den tyvärr..

:EDIT:
hitta lite bilder http://www.mobique.com/pressreleases/2006/06/sonyericsson-w81...

Visa signatur

//Odin