Jag ska köpa en ny skärm en kort stund efter jag köpte min nuvarande :(

Permalänk

Jag ska köpa en ny skärm en kort stund efter jag köpte min nuvarande :(

Jag funderar på att köpa en ny skärm, men jag vill inte göra några misstag den här gången.

Jag köpte en Samsung Syncmaster 730BF för något år sedan, och den har fungerat bra tills för några månader sedan. Det började dyka upp konstiga eftersläpningar när jätteljusa punkter på skärmen förflyttades (speciellt bloom/HDR-källor), eftersläpningarna är gröna eller rosa. Jag skulle kolla upp om det gick att fixa på något sätt här på Sweclockers men då stötte jag på den här länken,

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=31&threadid...

och där står det att Samsung Syncmaster 730BF är en skärm man ska undvika, och så listar de några andra symptom på sugheter med skärmen som jag inte riktigt tänkt på tills nu.

Men de rekommenderar iallafall skärmen 19" LG L1970HR 1280x1024 (5:4) på den sidan, den ska ha bra färgåtergivning och hastighet verkar det som. Vad tycker ni? Finns det några bättre skärmar i samma prisklass?

Permalänk
Hedersmedlem

Men du har garanti kvar på din gamla så skall du inte fixa felet?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Jag vet inte om jag orkar börja krångla med det igen, jag var tvungen att göra det när jag fick den eftersom jag först fick en paj skärm så jag fick krångla med supporten så jag fick en ny. Jag är inte säker på var jag lagt kvitton och kartong och grejer heller så det känns lättare att bara köpa en ny istället, plus att jag ju knappast kommer få pengarna tillbaks och jag vill ju inte ha en 730BF efter det jag läste i testet.

EDIT: Ojsan, jag lagade visst skärmen. Jag började pilla lite med inställningarna (vilket jag gjort innan) och så var det en lite inställning jag glömt som sabbade allt. :/ Jag har haft problem i månader... vad dum jag känner mig.

Men åter till ämnet nu, vad tycker ni om den där LG-skärmen?

Permalänk
Hedersmedlem

LG gör bra skärmar så det behöver du inte oroa dig för men dom har lite problem med byggkvaliten ibland.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM