SE k800i och MyPhoneExplorer

Permalänk

SE k800i och MyPhoneExplorer

Jag har en SE k800i, och har installerat MyPhoneExplorer.

Dessutom kopplar jag upp mig mot datorn med den medföljande usb-sladden till telefonen. Jag kan då leta igenom mitt minneskorts och telefonminnets mappar.

Men när jag sätter igång MyPhoneExplorer och försöker synka ex. sms-mappen, så letar programmet igenom alla COM-portar, men hittar inte min telefon.

Alt 1: Kan jag ställa in i programmet så att den söker efter usb-portar också? Isf hur, jag har letat som en galning efter inställningar...

Alt 2: Kan jag ställa in i telefonen att usb-anslutning registreras som seriell anslutning (COM) hos datorn? Isf hur, jag har letat som en galning efter de insställningarna också...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Har du kört igenom connect fliken (F1 eller F2)? För mig fungerar det utmärkt nämnligen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chest
Har du kört igenom connect fliken (F1 eller F2)? För mig fungerar det utmärkt nämnligen...

Samma problem för mig:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chest
Har du kört igenom connect fliken (F1 eller F2)? För mig fungerar det utmärkt nämnligen...

Ja, men det funkar inte då heller. Den hittar helt enkelt inte telefonen, och den söker bara igenom COM-portar verkar det som...nu vet jag iofs inte om usb-porten räknas som en COM-port i programmets hjärna, men jag tror inte det.

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

file - options - connections fliken och så klicka på search device?

Så hittar den din k800!

Edit, såg att du svarat samtidigt som jag...

Du skall itne behöva något speciellt för usb, jag kör också det... Förstår inte vad som kan vara fel. Har du installerat ALLA drivare som kom med din telefon?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chest
Har du installerat ALLA drivare som kom med din telefon? [/B]

Jag vet att vissa drivisar eller åtm. program inte lyckades installera sig när jag körde cd'n, och nu har jag mitt fån lyckats tappa bort cd'n.

Finns den på nätet möjligtvis? Får väl höra med SE annars...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Inget vill fungerar den vägrar liksom att hitta den:S

Permalänk
Medlem

funkar inte för mig heller....
På inställningarna skriver den automatiskr "COM0" på port, och jag kan inte ändra där. det finns inga andra alternativ i rullgardinsmenyn... jag skulle vilja ändra till USB eftersom jag änvänder USB kabeln. kan det vara det som är knas??

Permalänk
Hedersmedlem

testa o kolla med tillverkaresn hemsida o forumet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
testa o kolla med tillverkaresn hemsida o forumet...

jo det är ju en idé men forumet är på tyska.. finns iofs en engelsk del. får ta och spana lite där dårå.

är ingen här som haft samma problem och lyckats lösa det?

EDIT:
Nu fick jag det att funka...
provade mig fram till rätt COM-Port, COM4 ska jag ha.

men man kan inte söka efter enhet i inställningarna.. måste gå ur inställningarna och sedan försöka connekta...

Ha det bra och ta det lugnt!