Koppla 2 HDD på 1 extern USB?

Permalänk
Medlem

Koppla 2 HDD på 1 extern USB?

Har tänkt på detta ett bra tag nu... Det är så att jag äger 3 externa USB-hårddiskar, och jag har tänkt göra ett litet projekt där jag ska koppla in samtliga HDD:er jag har i en extern låda. I den här lådan ska samtliga hårddiskar kunna kopplas ur relativt enkelt. Alla hårddiskar ska vara kopplade med usb -> usb-hubb =bara 1 usb-kabel ut till datorn.
Nu till den egentliga meningen med detta inlägget: Jag undrar om jag kan koppla 2 hårddiskar på en extern hårddisk? (Alltså att jag tar ut elektroniken ur den externa hårddisken och sätter in den i bygget)
Fy vad det blev luddigt

Ska försöka förklara med lite bilder:

Här har jag tagit ut elektroniken ur den externa hddn:
http://imageshack.in/img1/21957027.jpg

Här har jag tagit av orginal ide-sladden:
http://imageshack.in/img1/71645668.jpg

Jag undrar alltså om jag kan ersätta orginal-sladden med en vanlig
tre-kontakters ide-sladd och koppla in två hdd:er utan problem?

Tacksam för snabba svar
MVH Andreas

Visa signatur

WS: Q6600 - P35-DS4 - 8800GTX - HX520 - P180 - 500GB Server: E2140 - F190HD - 7800GTX - 2Force 480W - Rebel9 - 2TB Omkring: 226BW + 913N - EOS 400D - Intuos3 A4

Permalänk
Medlem

jag säger bara, pröva. Med de minsta hdd:arna, om det skulle gå snett Men det borde väl gå.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det kommer aldrig att fungera. Kontrollerkortet kommer inte att
kunna hantera mer än en enhet.
Inte ens IDE stödjer 3 enheter per kanal.

Permalänk
Hedersmedlem

SUMITOMO, du missförstod nog lite. Han vill bara koppla in 2 hårddiskar.
Säger som roVVel, pröva. Det fungerar nog inte för kontrollerkretsen är bara gjord för en hårddisk, eller så har någon framsynt ingenjör fixat så den klarar av flera hårddiskar (2 då) på samma krets utifall de skulle vilja göra en sådan extern hårddisk så det inte behöver en ny krets.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG