Permalänk

3:s K800i eller "vanlig"?

Hej, nu efter att ha läst igenom ca 30 sidor som handlar om K800i så har jag en fråga, ska jag ta och köpa 3:s K800i eller helt enkelt en vanlig utan någon kontantkort? För ifall jag inte nu har fattat helt fel så är 3 ganska sega med fw. (Och ni får förlåta mig ifall det redan har skapats en sån här tråd förr)

Sen så har jag en annan fråga, vet någon här ifall någon ny CyberShot mobil kommer komma ut det här året?

Permalänk
Medlem

Re: 3:s K800i eller "vanlig"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UchihaItachi
Hej, nu efter att ha läst igenom ca 30 sidor som handlar om K800i så har jag en fråga, ska jag ta och köpa 3:s K800i eller helt enkelt en vanlig utan någon kontantkort? För ifall jag inte nu har fattat helt fel så är 3 ganska sega med fw. (Och ni får förlåta mig ifall det redan har skapats en sån här tråd förr)

Sen så har jag en annan fråga, vet någon här ifall någon ny CyberShot mobil kommer komma ut det här året?

Hm har du fastnat för något speciellt abonemang hos tre isåfall förstår jag att du kanske vill köpa av tre. Men om du inte har det så kan du lika väl köpa en "vanlig" K800i.

Permalänk

Hmm, egentligen inte, men jag vill ju veta fördelarna respektive nackdelarna med att köpa från 3 och att köpa en helt vanlig då.

Permalänk
Hedersmedlem

låsta = gratis msn

icke låsta = låsa till gsm nätet

Permalänk
Medlem

Vaddå icke låsta = låsta till GSM nätet? Menar du att 3G inte funkar på en olåst K800i? Det gjorde det på min.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

han menar att man kan använda endast gsm om man vill på en olåst. ( man tappar funktioner men sparar batteri )

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

precis vad jag tänkte, bättre då att skriva att 3:s mobiler inte har möjligheten att köra endast GSM.

Dock inget som en upplåsning/unbranding inte bör lösa om det nu är tvunget.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningHeretic
precis vad jag tänkte, bättre då att skriva att 3:s mobiler inte har möjligheten att köra endast GSM.

Dock inget som en upplåsning/unbranding inte bör lösa om det nu är tvunget.

Dock inte riktigt sant.. de kan köra gsm dock inte i deras nät utan för telenors nät.. så gsm fungerar köra bra.. tja man kan ju alltid låsa upp dom förr eller senare.. sen så tror jag msn för mobilen kommer snart till de andra operatörerna.. det är bara att "3" köpte tills sig att de skulle vara först..

Permalänk

Hmm...Men jag får väl tacka för all svar, men har ingen av er något svar på fråga 2?

Permalänk
Hedersmedlem

fråga 2 : nej

Permalänk
Medlem

Varför TRE har tagit bort funktionen att man kan låsa bara till GSM nätet är ju för att dOm tjänar mindre pengar när alla ringer via GSM nätet, dOm äger ju inte GSM nätet själva som ni vet.

Jag är mycket nöjd med min K800i som är olåst. men jag använder inte TRE.

EDIT...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det gratis msn om man har 3:s kontantkort också?

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Varför TRE har tagit bort funktionen att man kan låsa bara till GSM nätet är ju för att dem tjänar mindre pengar när alla ringer via GSM nätet, dem äger ju inte GSM nätet själva som ni vet.

Jag är mycket nöjd med min K800i som är olåst. men jag använder inte TRE.

Kan du inte skilja på "de/dem" använd "dom" istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Kan du inte skilja på "de/dem" använd "dom" istället.

Ursäkta att jag inte är lika duktig på svenska som dig.

pSyChO: det finstilta står det att det är för dem som tecknar 18 månaders abbonemang

Visa signatur