Microsoft Zune officiellt prissatt

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Zune officiellt prissatt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

så man hyr musik.. nä fyfan.. microsoft kan ta sin zune och deras musiktjänst och trycka upp den där solen inte skinner...

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Man kan ju såklart använda vanliga mp3 som man alltid gjort på mp3 spelare. Men varför skulle jag köpa en spelare från MS när tex Creative gör så mycket bättre spelare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Inaktiv

nah det går ju o ändra i firmwaren.

Permalänk
Medlem

det va det mest korkade jag hört på länge...

Så om man vill fortsätta att lyssna på sin LAGLIGT nerladdade musik så måste man betala ~130kr/månad till microsoft resten av sitt liv?

é dom allvarliga?...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
det va det mest korkade jag hört på länge...

Så om man vill fortsätta att lyssna på sin LAGLIGT nerladdade musik så måste man betala ~130kr/månad till microsoft resten av sitt liv?

é dom allvarliga?...

Du får nog läsa texten en gång till. Att prenumerera på låtar är det ena alternativet. Det andra är att betala 79 Microsoft-poäng (~$1) för varje låt, som man då får behålla.

Permalänk
Medlem

Man kan köpa individuell musik. Månadskostnaden är för de som vill ha tillgång till obegränsad musik under tiden de abonnerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Men varför skulle jag köpa en spelare från MS när tex Creative gör så mycket bättre spelare.

Vad det gäller hårdvaran och ljudkvalitén vet du väl inte detta ännu, då Zune inte finns på marknaden ännu? Vad det gäller video-möjligheter, ljudfils-uppspelningsmöjligheter och funktioner verkar väl Zune vara ganska lik Creatives motsvarigheter?

Jag är fortsatt nyfiken på Zune. Microsoft är (även om vissa inte vill tro på det) bra på att göra schysst hårdvara.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är fortsatt nyfiken på Zune. Microsoft är (även om vissa inte vill tro på det) bra på att göra schysst hårdvara.

Ja mycket möjligt, synd bara att dom ska förstöra det med sin mjukvara.

Permalänk
Medlem

Varför klagar ni? Det är ju knappast värre än itunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Varför klagar ni? Det är ju knappast värre än itunes.

Säg vad som är så dåligt med iTunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Du får nog läsa texten en gång till. Att prenumerera på låtar är det ena alternativet. Det andra är att betala 79 Microsoft-poäng (~$1) för varje låt, som man då får behålla.

1 dollar per låt låter otroligt dyrt, kan det stämma?

edit:

exhale: inte för att jag gillar itunes, men jag måste säga att det är hästlängder bättre än windows mediaplayer för att spela upp musik.
Foobar2000 är imho den bästa musikspelaren.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Otroligt och otroligt, det är billigare än i svenska internetbutiker i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
Ja mycket möjligt, synd bara att dom ska förstöra det med sin mjukvara.

deras mjukvara är väl knappast värre än apple's... hade inte foopod funnits hade min ipod varit i princip oanvändbar.

Permalänk
Medlem

fan va krånligt, poäng hit, poäng dit, köp 80 poäng, gör av med 79. varför just 79 av 80?

varför kan det inte vara ett pris, så man slipper köpa upp nått för att kunna köpa nått annat

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
deras mjukvara är väl knappast värre än apple's... hade inte foopod funnits hade min ipod varit i princip oanvändbar.

Vilket skitsnack... Efter UMS så är iTunes det bästa man kan ha, i stort sett.

Troligtvis kräver Zune att man använder WMP, vilket gör att det blir äckligt omständigt och krångligt att föra över grejer tills en bättre programvara kommit ut.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker 130kr/mån är billigt för dem som lyssnar mycket på musik?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Bara jag som tycker 130kr/mån är billigt för dem som lyssnar mycket på musik?

Om man jämför med att inte ha betalat någonting alls innan så är det klart mycket dyrare.

Permalänk
Medlem

Klagas för mycket just för att det är MS, men det i vanlig ordning.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Om man jämför med att inte ha betalat någonting alls innan så är det klart mycket dyrare.

Ja men om man ska vara realistisk så är inte 130 kronor i månaden speciellt mkt för att få lyssna på all musik lagligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vilket skitsnack... Efter UMS så är iTunes det bästa man kan ha, i stort sett.

Troligtvis kräver Zune att man använder WMP, vilket gör att det blir äckligt omständigt och krångligt att föra över grejer tills en bättre programvara kommit ut.

Ja det var ju din åsikt det.

iTunes är ett av de sämsta programen jag har haft oturen att bli tvungen att använda.

Visst, de spelar inte i samma liga som real-player, men det känns som de försökte. Förstås svårt att slå världsmästaren som haft titeln i ett decennie såhär i början.
Men med tanke på hur quicktime utvecklas så kan man nog anta att de blir en tuff fight framöver.

Intressant att de går med förlust per enhet. Till skillnad från xboxen så har de ju inga garanterade inkomster. Visserligen kommer säkert nätbutiken att dra in en del men om den floppar så är det ingen rolig affär. Fasst att slå sig in på marknaden är ju förstås värt lite pengar också.

Permalänk
Medlem

En musikprenumerationstjänst är vad jag har länge efterlyst. Tyvärr är jag inte villig att prenumerera på DRM-skadad dynga. Dessutom, för att jag ska nappa, måste utbudet vara större/bättre än det som vanliga fildelningsnätverk erbjuder och det lär inte hända i första taget.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Bara tur att man har två mp3 spelare där man kan spela upp och dela med sig hur man vill. det bästa är att rippa sin egna köpta skiva till mp3 och sen lägger det i winamp eller foobar.
det blir inte heller dyrare och man har en riktig skiva hemma med foral booklet och skivan själva.
jag skulle aldrig får för mig och köpa en iPod eller dylikt dynga. om jag köper nåt så äger jag det och det skall inte kunna komma nån multijätte och bestämma hur eller hur ofta jag använder min egendom.
iTunes är nog det sämsta jag har sett i mit liv.
det är diktatur tycker jag.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Bara tur att man har två mp3 spelare där man kan spela upp och dela med sig hur man vill. det bästa är att rippa sin egna köpta skiva till mp3 och sen lägger det i winamp eller foobar.
det blir inte heller dyrare och man har en riktig skiva hemma med foral booklet och skivan själva.
jag skulle aldrig får för mig och köpa en iPod eller dylikt dynga. om jag köper nåt så äger jag det och det skall inte kunna komma nån multijätte och bestämma hur eller hur ofta jag använder min egendom.
iTunes är nog det sämsta jag har sett i mit liv.
det är diktatur tycker jag.

1. Du behöver inte använda iTunes till din ipod.
2. Apple lägger sig inte i hur den musik du inte har köpt från dem används.
3. Du borde hetsa ned dig lite och inte använda stora ord som diktatur.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Lägg till mig i ituneshatarhögen, blir nog inte en ipod nästa gång p.g.a. det programmet.
Och sen quicktime? Där har vi ännu värre grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Bara tur att man har två mp3 spelare där man kan spela upp och dela med sig hur man vill. det bästa är att rippa sin egna köpta skiva till mp3 och sen lägger det i winamp eller foobar.
det blir inte heller dyrare och man har en riktig skiva hemma med foral booklet och skivan själva.
jag skulle aldrig får för mig och köpa en iPod eller dylikt dynga. om jag köper nåt så äger jag det och det skall inte kunna komma nån multijätte och bestämma hur eller hur ofta jag använder min egendom.
iTunes är nog det sämsta jag har sett i mit liv.
det är diktatur tycker jag.

Haha. På vilket sätt är iTunes diktatur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Troligtvis kräver Zune att man använder WMP, vilket gör att det blir äckligt omständigt och krångligt att föra över grejer tills en bättre programvara kommit ut.

Ser inte så ut, pyttemjuk verkar apa efter hela konceptet som ipod/itunes bygger på. Spelare och program som är dedikerade åt enbart varandra.

http://www.microsoft.com/presspass/presskits/zune/images/imag...

Permalänk

Jag förstår inte riktigt vad som är så dåligt med iTunes att det är värt att hata.

Visst tar det en del skärmyta och systemresurser samt saknar snabbkommandon för det mesta. Men de smarta listorna är, uh...smarta, och när man väl har korrekta ID3-taggar på sin musik (vilket alla bör ha) så går det jävligt smidigt att rodda i musikarkivet.

Visst, det kan bli bättre, men hat är ett starkt ord.

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Klagas för mycket just för att det är MS, men det i vanlig ordning.

Håller med. Folk borde vara lite mera öppna. Men å andra sidan tycker jag det är bra eftersom microsoft har ett sånt jävla monopol på sitt OS osv. Det är bra att folk är kritiska men de borde vara mer opartiska!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
Håller med. Folk borde vara lite mera öppna. Men å andra sidan tycker jag det är bra eftersom microsoft har ett sånt jävla monopol på sitt OS osv. Det är bra att folk är kritiska men de borde vara mer opartiska!

Det kan ju också tänkas att MS förtjänar kritik p.g.a. sitt eviga monopolmissbruk.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Intressant att de går med förlust per enhet. Till skillnad från xboxen så har de ju inga garanterade inkomster. Visserligen kommer säkert nätbutiken att dra in en del men om den floppar så är det ingen rolig affär. Fasst att slå sig in på marknaden är ju förstås värt lite pengar också.

Jag tycker det låter som exakt samma situation som med Xbox, många köpte en Xbox enbart för att chippa, dvs piratkopiera och använda den som HTPC mm. Precis likadant blir det nog med sune, dom flesta kommer säkert använda den enbart för att spela musik 'köpt' på TPB

Xbox sägs förövrigt ha givigt MS en förlust på runt $2miljarder totalt, vågar man hoppas på att zune gör det samma?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB