Linux och LCD-display (ej bildskärm)

Permalänk
Medlem

Linux och LCD-display (ej bildskärm)

Detta gäller ett Antec Fusion-chassi, som har en tvåradig display i fronten. I Windows används den tex till att visa villen låt som spelas, smidigt så slipper man ha TV'n på! Skulle gärna få lite tips om bra sidor med guider om hur man får displayen att funka i Linux! Använder Ubuntu så tipsa gärna även om bra sådana program som finns i apt! Tack på förhand!

Visa signatur

Kubuntu Linux 'Edgy' med kernel 2.6.17.x, xorg 7.x, KDE 3.5.x.
AMD64 3200+, 2 GB Dual-DDR400, 250+160 GB Samsung SATA2

Permalänk
Medlem

Jag har använt mig av LCDproc när jag kört MythTV.

Permalänk
Medlem

Tackar för det! Sitter och läser onlinemanualen för LCD-proc. Det står mycket om klientmoduler till programmet:

Citat:

Various clients are available that display things like CPU load, system load, memory usage, uptime, and a lot more.

Det jag främst söker är i så fall en klient för amaroK. Är det svårt att konfigurera och vilken information visar din display? Hade du också ett Antec Fusion eller?

Visa signatur

Kubuntu Linux 'Edgy' med kernel 2.6.17.x, xorg 7.x, KDE 3.5.x.
AMD64 3200+, 2 GB Dual-DDR400, 250+160 GB Samsung SATA2

Permalänk
Medlem

Jag har 2st HTPC-chassi med 16x2 VFD-displayer.

Känner tyvärr inte till klienter eftersom jag endast använt MythTV som klient - MythTV genererar alltså information som syns i displayen.

Jag har endast ställt in vilken display jag har ansluten i LCDprocs inställningar (i mitt fall HD44780 via LPT-porten) - sedan har MythTV skickat informationen.

Jag är alltså (tyvärr) inte så kunnig.