World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Men hur kan dem då stänga av kontot en dag innan gamecardet sträcker till?

Ingen aning. Men du tror väl inte på allvar att Blizzard har anställda som sitter och stänger av kontona manuellt precis när tiden går ut?

Permalänk
Medlem

Waaah, vad har hänt med wow?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Servrarna går upp och ner. Lyckas man smyga sig till en timme på vardagen och så timar jag in det perfekt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Kan man köpa mount innan man är lvl 40? Och räcker det med ridingskill 75 för att rida vilket 60% mount som helst?

Ja och ja.

till de som frågar:

i och med nya patchen för nån vecka sen så ändrade dom lite hur mounts funkade, då kunde man köpa vilka mounts som helst men bara använda dem man hade den spec riding skill för. t.ex kostade det 20g eller nåt att lära sig rida vargar, vare sig det var de snabba eller slöa och de slöa mountsen kostade 80g och de snabba 980 eller nåt sånt där.
Nu funkar det så att det kostar ~90g att lära sig riding till 75 och ~900 till 150 och då man man rida ALLA slöa mounts, men man kan bara köpa sina racial mounts och de mounts vars stad man är exhalted med. alla mounts blev mkt billigare.

de som hade snabb-mount innan patchen fick automatiskt 150 skill när det patchades.

Så hade man köpt en annan ras mount innan patchen hade man kunnat rida det i denna. (tror jag :S)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Massor text
Så hade man köpt en annan ras mount innan patchen hade man kunnat rida det i denna. (tror jag :S)

Exakt, man kunde rida andra rasers mount även om man inte var exalted med den rasen.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Menar ni att min Orc kan köpa o rida en Kodo ifall hon blir exalted med Thunderbluff?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
Menar ni att min Orc kan köpa o rida en Kodo ifall hon blir exalted med Thunderbluff?

Inte nu längre... nu måste du lära dig kodo riding... eller ja, jag vet inte ens om orcs kan rida kodos men om man säger så här:

Före patchen så kunde man lära sig att rida och sedan var det mounten som var dyr. Nu måste en human lära sig rida sabres för att kunna använda en sabre. Jag som dvärg kan t ex inte grinda exhalted med Darnassus, köpa en mount och sen börja rida (som jag har förstått det) utan måste lära mig rida den också. Eller har jag fel där?

Permalänk
Medlem

Jag har just lämnat min gamla guild och letar efter en ny. Min förra guild hade BWL på farm, så jag skulle gärna vilka ha en rekommendation på som minst har BWL halvklar. Gärna svensktalande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Jag har just lämnat min gamla guild och letar efter en ny. Min förra guild hade BWL på farm, så jag skulle gärna vilka ha en rekommendation på som minst har BWL halvklar. Gärna svensktalande.

Varför lämna en guild som lirar de instancernan du vill spela? Och tror att det underlättar om du skriver vilken server du lirar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Inte nu längre... nu måste du lära dig kodo riding... eller ja, jag vet inte ens om orcs kan rida kodos men om man säger så här:

Före patchen så kunde man lära sig att rida och sedan var det mounten som var dyr. Nu måste en human lära sig rida sabres för att kunna använda en sabre. Jag som dvärg kan t ex inte grinda exhalted med Darnassus, köpa en mount och sen börja rida (som jag har förstått det) utan måste lära mig rida den också. Eller har jag fel där?

Så som jag har förstått det så blir du exalted, köper ett mount billigt och sen rider du förutsatt att du har ridingskill 150.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Inte nu längre... nu måste du lära dig kodo riding... eller ja, jag vet inte ens om orcs kan rida kodos men om man säger så här:

Före patchen så kunde man lära sig att rida och sedan var det mounten som var dyr. Nu måste en human lära sig rida sabres för att kunna använda en sabre. Jag som dvärg kan t ex inte grinda exhalted med Darnassus, köpa en mount och sen börja rida (som jag har förstått det) utan måste lära mig rida den också. Eller har jag fel där?

"Tvärtom", har blivit mycket enklare nu. Innan fanns det "ram riding skill", "tiger riding skill" etc. men nu finns det bara en "Riding skill" som gäller för alla slags mounts.
Så de är bara grinda till man blir exalted och sen köpa en epic mount för 80g.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
"Tvärtom", har blivit mycket enklare nu. Innan fanns det "ram riding skill", "tiger riding skill" etc. men nu finns det bara en "Riding skill" som gäller för alla slags mounts.
Så de är bara grinda till man blir exalted och sen köpa en epic mount för 80g.

Ah, najs! Har du provat själv? Jag hoppades att det var så, men ärligt talat så hade jag inte en jävla aning

Permalänk
Medlem

Jag har nu varit i den berömda barrens-chatten för första gången..............

Haha alltså det är helt otroligt vad dom argumenterar om. Först kom någon och sa något om att warrior är bätter än wlock i pvp och nu tjatar dom om vem det är som började tjafsa och hur mycket crap som kommer ur den andras mun. Faktisktrolig att läsa medans man sitter och questar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
Jag har nu varit i den berömda barrens-chatten för första gången..............

Haha alltså det är helt otroligt vad dom argumenterar om. Först kom någon och sa något om att warrior är bätter än wlock i pvp och nu tjatar dom om vem det är som började tjafsa och hur mycket crap som kommer ur den andras mun. Faktisktrolig att läsa medans man sitter och questar.

Finns ingenting som klår barrenschatten!

Permalänk
Medlem

köpte en månad åt en polare i wow med mitt Visa. efter att jag bekräftat köpet visas en text som förklarar att blizzard kommer att fortsätta sno pengar från mitt konto tills dess att jag säger upp abbonnemanget. Hallå jag valde faktiskt bara att betala för EN ->1<- ETT UNO YXI ONE ONA UN månad..... inte föralltid.

alternativ 1: One month subscription 12:99 eur
alternativ 2: tre månader
alternativ 3: ännu längre någonting....

jag klickade i alternativ 1 och då ska det fan i mig bara vara en månad. eller har jag helt fel?

släpp mina kreditkortsuppgifter era horor (blizz altså). hur gör jag för att ta bort dessa utan att sabba denna betalda månad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelk0tt
köpte en månad åt en polare i wow med mitt Visa. efter att jag bekräftat köpet visas en text som förklarar att blizzard kommer att fortsätta sno pengar från mitt konto tills dess att jag säger upp abbonnemanget. Hallå jag valde faktiskt bara att betala för EN ->1<- ETT UNO YXI ONE ONA UN månad..... inte föralltid.

alternativ 1: One month subscription 12:99 eur
alternativ 2: tre månader
alternativ 3: ännu längre någonting....

jag klickade i alternativ 1 och då ska det fan i mig bara vara en månad. eller har jag helt fel?

släpp mina kreditkortsuppgifter era horor (blizz altså). hur gör jag för att ta bort dessa utan att sabba denna betalda månad?

Du kan bara ta "cancel subscribition" har jag för mig så slutar de ta pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelk0tt
köpte en månad åt en polare i wow med mitt Visa. efter att jag bekräftat köpet visas en text som förklarar att blizzard kommer att fortsätta sno pengar från mitt konto tills dess att jag säger upp abbonnemanget. Hallå jag valde faktiskt bara att betala för EN ->1<- ETT UNO YXI ONE ONA UN månad..... inte föralltid.

alternativ 1: One month subscription 12:99 eur
alternativ 2: tre månader
alternativ 3: ännu längre någonting....

jag klickade i alternativ 1 och då ska det fan i mig bara vara en månad. eller har jag helt fel?

släpp mina kreditkortsuppgifter era horor (blizz altså). hur gör jag för att ta bort dessa utan att sabba denna betalda månad?

Så fungerar det på ALLA MMO's där det är en månadskostnad, tror till och med det funkar så på det mesta som man prenumerar på, via internet då.

Och som sagt, det är bara att trycka cancel subscription och det dras inga pengar månaden efter. Och du vet säkert redan det här, men du får en gratis månad först ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ah, najs! Har du provat själv? Jag hoppades att det var så, men ärligt talat så hade jag inte en jävla aning

Det "måste" vara så, Riding skill = 150 = att du kan rida alla mounts..

Är man t.ex Gnome (som jag), och vill ha NightElf mount nu, så grindar jag exalted, köper mounten för det nya priset (80-90g) nånting, sedan är det bara tuta o köra

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Lol, det är med gnomes mount man tutar och kör ^^ Inte med Nelfs...

Ram ftw annars (mellanslag = bräääääääk)

Visa signatur

Har ingen signatur!

Permalänk
Medlem

Måste man verkligen ha exhalted för att köpa mounts nu? Förut var det väl riding skill man behövde exhalted för att köpa och mount kunde man köpa när man ville?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ah, najs! Har du provat själv? Jag hoppades att det var så, men ärligt talat så hade jag inte en jävla aning

Inte gjort det själv, men vet andra som gjort det. Men jobbar på det, ska ha en NE mount, fattas "bara" ca 22000rep, 440 stacks av runecloth...

Maniak: Man var tvungen att vara exalted för att både köpa mount och lära sig riding skill... Fortfarande exalted som gäller

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Har en lvl 33 hunter och hittils har jag bara lagt mina talent points lite hur som helst. någon som har en bra PvE build för en NightElf Hunter

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Hade lagom med tur i går då jag var med en kompis guild vid Onyxia. Netherwind Crown droppade, och alla deras mages i raiden har den redan, gissa vem den gick till då

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Hade lagom med tur i går då jag var med en kompis guild vid Onyxia. Netherwind Crown droppade, och alla deras mages i raiden har den redan, gissa vem den gick till då

Grattis polarn

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Hade lagom med tur i går då jag var med en kompis guild vid Onyxia. Netherwind Crown droppade, och alla deras mages i raiden har den redan, gissa vem den gick till då

Gratts

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hmm, är det bara på Twilights hammer som dom inte updaterat honor på?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

Nope Maelstrom är också CP.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Så nu har jag äntligen lyckas nå level 60 med min undead priest

nu undrar jag vad man bör göra. har inte gjort specielt många instancer då det tar för lång tid att fixa ihop en grupp plus att det finns alldeles för många idioter som skyller på prästen (mig då jag spelat präst) när alla dör efter att nån sprungit iväg till nästa grupp mobs när jag sitter o dricker för mana.

100% mount har jag redan skaffat.. 800g var inga större problem att skrapa ihop.. började iof redan vid lvl 48

Jaja till saken. nu är det ju dags för det s.k. end-game. men vad är det som gäller? alla tror att alla redan vet vad som ska göra osv. men jag har inte spelat WoW i 100 år som alla andra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
hmm, är det bara på Twilights hammer som dom inte updaterat honor på?

Samma på Defias, ingen update

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Draenor har råkat ut för samma sak... bleh

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?