Acers support är helt värdelös!

Permalänk

Acers support är helt värdelös!

Topic talat för sig själv och är till 100% sann.

Jag köpte en Acer skärm till min flickvän, de levde om så in i helvete vid mörk bild så man fick huvudvärk. Var tillbaka till affären och fick den utbytt, men de nya var exakt likadan. Ringde då acers support och fick svaret att den skulle absolut inte låta nått, jag fick ett ups nummer att ringa så kom dom hem till mig och hämtade den trasiga skärmen. Samtidigt sa killen i supporten att han skickar en ny direkt men det tar ca 2 dagar innan jag får den. Helt ok tyckte jag.

Dagarna gick och ingen skärm kom, ringde supporten och fick som svar att dom klantat sig lite. Jaha men skicka den fort som fan då. Gick en vecka men ingen skärm, ringde igen och fick höra att den är slut och dom måste leta en ny eller skicka en annan modell. Visst men gör det! AGERA FÖR HELVETE! Nu nästan en månad sedan jag skickade skärmen fick jag en tysk obegripligt sms som jag lyckades tyda ut acer och sänt, detta kom i tisdags. Ringde idag acer igen och vill ha kollinr, dom skulle maila det till mig. Men de lyckades dom inte med. Ringde igen och fick nu veta att dom inte har något och fick hemsidan till leverantören som skickat skärmen, skulle tydligen vända mig dit för att få mitt kollinr!

HELT JÄVLA VÄRDELÖST! Aldrig ACER igen!

Permalänk
Medlem

Ring supporten & kräv att få prata med någon ansvarig... har du gjort det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Enligt min egen bittra erfarenhet finns det ingen ansvarig på Acer . . . . Du kan kräva till f*n tar dig; han/hon finnes icke.
Det hela slutar som regel med dsundelins:
HELT JÄVLA VÄRDELÖST! Aldrig ACER igen!

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ring supporten & kräv att få prata med någon ansvarig... har du gjort det?

Nej man hade tänkt ta det samtalet på måndag, tror däremot att det är som sabeltand säger.

Permalänk
Medlem

Inte första gången man hör om Acers obefintliga support, värmeproblem mm vilket gjorde att jag inte köpte en bärbar av det märket utan en Advent och den gången jag ringde till supporten fick jag svar direkt av en trevlig person så Acer har antagligen blivit för stora för sitt eget bästa?

Permalänk
Vila i frid

Jag hade inga problem med ACER's support alls.
Däremot med laptopen.
Det ända jobbiga va väl att det bara va halvdanskar som jobbade där då, så man inte fattade vad dom sa.

UPS kom och hemtade min laptop två gånger, ena gången kom dom 20 minuter efter jag ringt. Andra gången efter 2 timmar.
Båda gångerna skickades den till tyskland och kom hem igen efter 1-2 veckor.
Dock med samma problem. Värme.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att Acer har helt värdelös support och tyvärr också ganska dåliga produkter som ofta går sönder. Jag har fått ringa dit flera gånger senaste åren och det tragiska är att dom alltid har samma väntemusik med samma låt som går om och om igen typ något i stil med "fly up in the sky" jag tror fan dom röker på eller något Dessutom skickas allt till Tyskland så när man får tillbaka prylarna efter 1-2 månader står allt på tyska så man fattar ingenting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Jag hade inga problem med ACER's support alls.
Däremot med laptopen.
Det ända jobbiga va väl att det bara va halvdanskar som jobbade där då, så man inte fattade vad dom sa.

UPS kom och hemtade min laptop två gånger, ena gången kom dom 20 minuter efter jag ringt. Andra gången efter 2 timmar.
Båda gångerna skickades den till tyskland och kom hem igen efter 1-2 veckor.
Dock med samma problem. Värme.

Yes, har också samma problem, värmeproblem. Jag kan inte hålla handen vid tuchpaden när jag spelar. Den har varit inne 2 gg nu och de har bytt cpu,moderkort, fläkt men fortfarande samma skit.
Dock så ska jag skicka in den för en tredje gång snart och fixar de inte den ska jag ha en ny eller pengarna tillbaka.

Mvh
Karim

Permalänk

Ringde i måndags till acers växel och bad att få tala med Servicechefen. Men han satt tydligen i möte så hon i växeln tog mitt namn, telnr, och meddelande och skulle be honom ringa mig efter mötet. Tror ni han har ringt?! Nä fy fan för ACERs support. Ruttnare service får man leta efter.