Skillnad mellan Asus A8N Sli Deluxe och A8N Sli Premium?

Permalänk

Skillnad mellan Asus A8N Sli Deluxe och A8N Sli Premium?

Nån som vet vad som skiljer dessa två moderkort ifrån varandra förutom att premium har heatpipe kylning? Eller är det det enda som skiljer dem åt?
Utseendemässigt så verkar de ju väldigt lika i alla fall.

Permalänk
Medlem

de är väldigt lika...

Inte mycket annats som skiljer förutom det... Funkar bra iaf men se till du väljer minnen från "vendor list" för de kan vara lite kinkiga om du köper minnen som inte stödjs...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Hedersmedlem

Med deluxe så måste du vända på ett instickskort för att köra två grafikkort i SLI. Premium fixar den inställningen i bios.

Permalänk

Är alltså mer eller mindre hugget som stucket?
Kör med vattenkylning så originalkylningen åker bort vilket som

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja Premium (inte bara för att jag har det) eftersom det är nyare än deluxeversionen. Ett halvår efter eller så. Jag har läst positiva omdömen om båda men mest om Premium.

Visa signatur

Amd Phenom II 550 BE @ 3.3 Ghz | Corsair XMS2 4 x 1 GB 800Mhz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H| Radeon 4870 512MB | WD Caviar Black 640GB 32MB + 500 GB WD5000 SATA 16MB | Nec 3550A DVD-RW | ColorCase 6AR6 with Corsair 650 Watt

Permalänk
Medlem

Sen vill jag säga bara att du skall inte köpa asus om du skall clocka över 300fsb.
Har inte klarat av att komma över 300fsb me mitt asus a8n sli premium kort.
Hitta nå länk på nättet att man va tvungen o ändra nå inställning på minnerna o sen sänka div väldigt lågt för att komma över 300Fsb.
Men skall man clocka runt 290fsb så e de kannon bra moderkort.
Kör min som de står i singen....men jag e ute efter ett DFi planka så jag kan köra över 300fsbo slippa sänka div så långt ner på minnerna.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]