Problem med Grandtec AVUSB 2.0

Permalänk

Problem med Grandtec AVUSB 2.0

Köpte en sån videopryl för att kunna få in en s-video-signal till datorn. En Grandtec AV USB 2.0 från kjell&co.
Men den funkar inget vidare. Det blir liksom ingen bild, och videoredigeringsprogrammet säger att den inte kan öppna USB 2.0 capture device, men den finns där, och den har inga problem.
Däremot har jag inget USB 2.0 rotnav (det står i manualen till videoprylen att man måste ha en sån), vilket är lite konstigt, för övriga USB 2.0-enheter funkar bra, som t.ex min externa hårddisk som jag skrämt upp i ca 30MB/s. Definitivt USB 2.0.

Moderkortet är ett Abit NF7-S V2, och jag har de senaste nforce2-drivisarna.

Jag har installerat om windows XP, så det är så rent från skit som det kan vara.
Testade nyss med windows movie maker, och valde usb2.0 capture som inenhet, men det går inte att välja källa för videosignal.

Ska fara över till brorsan och se om det går att få fart på den där...

Vad kan man göra annars? Lämna tillbaks den och hävda att den inte funkar i XP? lite tveksamt...

[edit]
Nej, det funkar inte på hans dator heller. 700 spänn...
Skitgrejer. Det blir till att lämna tillbaks. De brukar vara tillmötesgående och vänligt inställda på Kjell&Co i Solna.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk

Problem med Grandtec AVUSB 2.0

Tjenna MadModder!
Du fick alltså ingen ordning på prylen?

Jag sitter på en likadan. Jag får in bild och ljud utan större problem.

Men jag har ett annat problem:

Hur byter man upplösning?!

Det står på kartongen att man ska kunna köra 640x480 med MPEGII.

Jag kan bara välja på MPG4 och upplösningen 320x240.

MVH The_ChOsen

Visa signatur

Det finns inga spännande spänningar, bara störande störningar!

Permalänk

Hehe, nej. Det gick inte alls.
Fick lämna tillbaks den utan diskussion dagen efter, så jag grävde inte mer i det där.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros